fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הותר לפרסום שמו של השוטר החשוד בשוחד

דוד כרמל בן 38 מאור עקיבא, המשרת בתחנת עירון, חשוד כי סגר תיקים לאזרחים בתמורה לשוחד
צילום ארכיון (צילום : שלומי גבאי)

שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה אמיר טובי התיר עתה לפרסם את שמו ופרטיו של השוטר דוד כרמל, בן 38 מאור עקיבא, אשר נעצר בחשד לפרשיות שוחד.  כרמל משרת בתחנה בצפון וחשוד כי במשך שנתיים לקח  שוחד מאזרחים בתמורה לסגירת תיקים.  כרמל היה בעברו רכז מודיעין, ומשרת במשטרת ישראל כ-20 שנה.

השופט טובי קבע כי בבואו לבחון את המקרה בתיק זה, לאור הוראות החוק והחלטות בית המשפט בסוגיה זו, לא מצא עילה להתערב בהחלטת בית משפט השלום. השופט קבע כי לא עלה בידי העורר להציג נזק חמור באופן מיוחד וקיצוני שייגרם לו כתוצאה מפרסום שמו ופרטיו מעבר לנזק הרגיל הנגרם כתוצאה מפרסום שמו של חשוד שאין לחובתו עבר פלילי.

עוד הבהיר כי נתן דעתו לטענות שהעלה ב"כ העורר לגבי הסכנות בהן יהיה נתון שולחו היה ששמו ופרטיו יפורסמו ברבים ואין בכך כדי להצדיק איסור הפרסום, שכן רשויות שב"ס יוכלו להתמודד עם העובדה שמדובר בשוטר וידעו לנקוט באמצעים על מנת להבטיח שלומו ובטחונו של העורר.

בגדר שיקוליו הביא השופט בחשבון את עוצמת הראיות המצויות בתיק החקירה וציין כי אין לו אלא להצטרף לקביעת בית משפט השלום כי מדובר בתשתית ראייתית מבוססת ומוצקה למדי, המעידה על מעורבותו של העורר בפרשיות בהן הוא נחשד.

השופט טובי קבע לבסוף, כי לאור עקרון העל של פומביות הדיון ובהעדר נזק חמור ומיוחד, אין מקום להורות על איסור פרסום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות