fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעלי צרכים מיוחדים הפגינו באור עקיבא: "תתכוננו למאבק ארוך"

הפגנה נגד מדיניותו של ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי נגד הבאת הוסטלים לעיר ממשיכה לעורר סערה. ח"כ קארין ארד ממפלגת 'יש עתיד', בעלת ניוון שרירים שנכחה בהפגנה: "אני מנסה להבין למה בדיוק דייר עם מוגבלויות שונה מדייר ללא מוגבלויות?" העירייה: "ראש העיר התנצל"
הפגנת אנשים בעלי צרכים מייוחדים באור עקיבא
לא נוותר. המפגינים מול העירייה (צילום: שלומי גבאי)
הפגנת אנשים בעלי צרכים מייוחדים באור עקיבא
לא נוותר. המפגינים מול העירייה (צילום: שלומי גבאי)

הפגנה של בעלי צרכים מיוחדים התקיימה אתמול ברחבה הסמוכה לעיריית אור עקיבא, בעקבות התבטאויותיו של ראש עיריית אור עקיבא, יעקב אדרי, בתקשורת. לפיהן אור עקיבא אינה יכולה להכיל עשרה הוסטלים ביישוב. בין המשתתפים בהפגנה: עמותת 'בזכות' הפועלת למען זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות, אק"ים, אנוש, עמותת לשמ"ה, למען שילוב מתמודדים והעצמה בבריאות הנפש, מטה מאבק הנכים בישראל ועוד. ח"כ קארין ארד ממפלגת 'יש עתיד', בעלת ניוון שרירים, נשואה ואם לתינוק בן שבעה חודשים, שנכחה בהפגנה: "אני מנסה להבין למה בדיוק דייר עם מוגבלויות שונה מדייר ללא מוגבלויות. מדובר בדיור בקהילה, ואין שום סיבה שיודיעו לראש העיר על הכוונה לפתוח מערך דיור כזה".

מנהלת המחלקה הקהילתית בעמותת 'בזכות', נעמה לרנר: "נציגי הארגונים השונים, ניסו להסביר לראש העיר שאין לו מנדט להחליט אם אנשים עם מוגבלויות יגורו בעיר שלו או לא. הוא אמר שהוא חולק עלינו ומי שרוצה לגור בעיר בקבוצה, בהוסטל או בדיור בקהילה, צריך לתאם עם העירייה מראש את נושא המגורים".

בשלב מסוים נכנסו נציגי המפגינים ללשכת ראש העיר ויצאו משם ללא תוצאות. כשיצאו, הודיעה לרנר במגאפון, לכלל המפגינים: "אם נדמה לכם שמשהו הסתיים כשישבנו אצל ראש העיר, תתכוננו למאבק ארוך. הוא קרא לאנשים עם מוגבלויות, חוסים. הוא צריך שכל בנאדם עם מוגבלות שרוצה לגור בעיר, יבוא לתאם איתו את המגורים. יהיה פה מאבק לא של יום יומיים, תתכוננו".

רונן גיל מארגון אס"י, קהילת אנשי הספקטרום האוטיסטי בישראל, סוציולוג בהכשרתו: "אני אדם עם מוגבלויות. יש לי בעיות ראיה, אני נזקק לכסא גלגלים ואני אוטיסט. כשעברתי לדירה שאני גר בה כיום בחיפה, לא שאלתי את ראש העיר. אני חוזר וקורא לראש העיר יעקב אדרי, לגשת לרשות המקומית ולתאם את מגוריו. אדם הוא אדם ואין שום הבדל בין הדם של יעקב אדרי לבין הדם שלי".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: מעבר ההוסטל המדובר מזיכרון יעקב, נעשה באישור רכזת שיקום מחוזי ועוזר לפסיכיאטר המחוזי לענייני בקרה ואישור מבנים במשרד הבריאות, ובתיאום וועדה בין משרדית של משרדי הבריאות והרווחה אשר הוקמה לפני כשנה לצורך זה. פתיחה של מסגרות מתקיימת בהתאם לפניות באותו מיקום גיאוגרפי ומתבצעת תוך כדי איזון בין צרכי המטופלים וצרכי האוכלוסייה הכללית. סגירה או העברה של מסגרות נמצאת באחריות משרדי הרווחה והבריאות בלבד ועל כן לראש העיר אין סמכות לסגור מסגרות מסוג אלה".

מעיריית אור עקיבא נמסר: ראש העיר, נפגש עם כ-30 מפגינים שהגיעו לעיר והביע את התנצלותו בפניהם, אך יחד עם זאת ציין אדרי בפניהם כי אין הוא מתנגד לשילובם בקהילה ועם זאת הוא סבור שיש צורך לעשות זאת בתיאום אל מול הגורמים המקצועיים בעירייה ולרווחתם. אדרי, כבר הגיע להסכמות והבנות בנושא זה בישיבה שהתקיימה בסוף השבוע שעבר עם כל הגורמים הפועלים בעיר בנושא זה לשביעות רצון כל הצדדים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות