fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

4000 התנגדויות הוגשו נגד תוכנית המתאר

אושרה תוכנית המתאר המחוזית של חיפה והקריות, תוך הנחה לגידול משמעותי של האוכלוסייה. ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "התוכנית מציבה במרכז את חיזוק העיר חיפה כעיר מטרופולין של צפון המדינה אנחנו בכיוון הנכון"
צ'ק פוסט
מרכז של המטרופולין. הצ'ק פוסט (צילום: צביקה רוגר)

אושרה תוכנית מתאר מחוזית חדשה למחוז חיפה והקריות- תמ"מ 6. התוכנית נערכה על בסיס תוכנית האב, מסמך מדיניות למטרופולין חיפה ובמקביל להכנתה של תוכנית המתאר הארצית לבנייה, לפיתוח ולשימור – תמ"א 35.

תוכנית המתאר המחוזית לוקחת בחשבון את תהליכי גידול האוכלוסייה והתמורות בפריסתה המרחבית, תוך מתן עדיפות לדגמי פיתוח עירוניים ולהבטחת מגוון צורות יישוב במטרה לאפשר את פיתוח היישובים. עתודות הפיתוח שנקבעו בתמ"מ 6 מאפשרות את המשך פיתוחו של המחוז אף מעבר לשנת 2020 בדגש על היישובים העירוניים, תוך יצירת התנאים לחיזוק מעמדו של מטרופולין חיפה כמוקד מטרופוליני.

התוכנית מסדירה ומכוונת את פיתוח התעסוקה, התעשייה והתיירות במחוז, תוך הבחנה בין ייעודי הקרקע השונים. מרכזיותו של אזור התעסוקה של מפרץ חיפה תודגש על ידי ריכוז שימושים אשר קיים יתרון למיקומם במטרופלין, בתוכם שירותים עסקיים ופיננסיים, מחקר ופיתוח טכנולוגי מדעי, מוסדות ומבני ציבור ומסחר. התוכנית כוללת גם שטחים ניכרים לשימור והיא חותרת לשילוב מיטבי בין ייעודי הקרקע לפיתוח לבין השמירה על המרחבים הפתוחים, רציפותם וערכיותם האקולוגית, ובעיקר בליבת המחוז, במרחב הביניים הפתוח המשתרע בין חיפה לבין חדרה.

עד כה הוגשו לתוכנית יותר מ-4000 התנגדויות שנשמעו על ידי חוקרת שמונתה על ידי ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים. הוועדה שמעה באריכות את המלצות החוקרת, שפרסה בפניה את ממצאי החקירה, והמליצה למועצה על אישור התוית תוך ביצוע תיקונים קטנים.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: "לאחר שנות תכנון רבות התגבשה אמירה תכנונית ברורה המציבה במרכז את חיזוק העיר חיפה כעיר מטרופולין של צפון המדינה והפיכתו של מפרץ חיפה למרכזו הפעיל והמתפתח של המטרופולין. תוכנית המתאר החדשה של חיפה מגלמת בפירוט רב את הפיתוח האמור, וכבר היום נראים בשטח פרויקטים רבים המצביעים כי הכיוון עליו הצביע מנהל התכנון והוועדה המחוזית יחד עם עיריית חיפה היו הכיוונים הנכונים".

צ'ק פוסט
מרכז של המטרופולין. הצ'ק פוסט (צילום: צביקה רוגר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות