fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עץ נדיר מאוסטרליה גדל בקרית מוצקין

העץ הנדיר שגדל בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה
העץ הנדיר שגדל בקרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה

מללויקה קווינקווינרווייה,, זן נכחד של עץ אוסטרלי  ונדיר מאד בנוף הישראלי של היום ממוקם בלב ה"חי פארק" בקרית מוצקין ומהווה אטרקציה לילדי העיר ולבעלי החיים. העץ הייחודי בן יותר מ-100 שנים, מהבבודדים שנטעו בארץ. מוצאו באוסטרליה ושימש לטיפול בשיעול והצטטנות.

העץ ניטע בביתו של חבר המועצה המקומית הראשונה של קרית מוצקין וממקימיה, מאיר קפלן ז"ל. בני העדה התימנית, בראשית הציונות היו מקלפים את גזע העץ וכותבים עליו תורה. "כולנו גדלנו על הסיפורים על העץ הזה. וותיקי העיר היו מגיעים לקטוף מהעלים שלו. כשהיינו ילדים, ההורים היו שולחים אותנו לקטוף עלים כסגולה רפואית לכל ילדי השכונה", אמר השבוע יצחק אוחנה, מוותיקי העיר.

האגרונומית הבינלאומית, סימה קגן שמשמשת כחוקרת במכון וולקני במשרד החקלאות אמרה: "לדעתי זה העץ הכי נדיר ובטח הכי גבוה שקיים. אולי יש עוד אחד או שניים כאלה בארץ בחוות הנוי. זהו עץ נדיר שמסיבות מסויימות לא הצליח בארץ, יש לנו מגמה כן להחזיר עצים מסוג זה כיוון שהם עצים צופניים שיכולים לסייע לדבורים".

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות