fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב הקריות יקבל כמיליון שקלים החזר ממס הכנסה

עו"ד שי אלמקייס. צילום: יח"צ
עו"ד שי אלמקייס. צילום: יח"צ

תושב הקריות אשר סובל ממספר מחלות קשות התבשר השבוע כי יקבל החזר רטרואקטיבי של כמיליון שקלים ממס הכנסה. זאת לאחר שפנה לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי והציג מסמכים ולפיהם נכותו גורמת לקושי ניכר בחיי היום יום שלו ובכך קיבל פטור ממס הכנסה לתקופה של שש שנים אחורה.

התובע סובל מנכות גבוהה של 90 אחוזים ונכותו גורמת לקושי ניכר בחיי היום יום שלו. את הכסף שמגיע לו, הוא קיבל לאחר שעורך דינו, שי אלמקייס מפירמת עורכי הדין דורון- טיקוצקי- קנטור- גוטמן- צדרבוים ושות', פנה לפקיד השומה ובסופם של שורת דיונים קיבל התובע החזר על סך של כמיליון שקלים.

עו"ד שי אלמקייס. צילום: יח"צ
עו"ד שי אלמקייס. צילום: יח"צ

מקרה זה מחדד את העובדה שהציבור אינו תמיד מודע למלוא הזכויות המוקנות לו על פי חוק. עו"ד ( רו"ח) ירון טיקוצקי בעלים ושותף מייסד בפירמת עורכי הדין דורון טיקוצקי קנטור גוטמן צדרבוים ושות', מסביר שבפקודת מס הכנסה קיימת הטבת מס משמעותית אשר באה לידי ביטוי באפשרות לקבל פטור מתשלום מס על הכנסותיהם של עיוורים ונכים קשים, זאת כמובן בתנאים המנויים בחוק, בהתחשב בתקופת הנכות ובסוג ההכנסה של הנישום.

סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה מקנה פטור ממס בגין הכנסותיו של אחד מהיחידים הבאים: עיוור, נכה בשיעור של מאה אחוז בגין ליקוי אחד או נכה עם נכות משוקללת של 90 אחוזים לפחות בשל מספר ליקויים באיברים שונים והאחוז האמור הינו תוצאה של חישוב מיוחד של הליקויים באיברים השונים שבלעדיו היה נקבע אחוז נכות של מאה אחוז לפחות. ראוי להדגיש כי הפטור ניתן רק במידה ותקופת הנכות הכוללת שנקבעה הנה לפרק זמן של 185 ימים לפחות.

עו"ד אלמקייס מדגיש כי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי בוחנת רק את אחוזי נכותו הרפואיים בלבד של הפונה ולא מביאה בחשבון ליקויים תפקודיים, בהתאם לסעיפי הליקוי המפורטים בתקנות הביטוח הלאומי. עו"ד אלמקייס מוסיף: " אין להסס מלפנות למומחים בתחום על מנת לבדוק את זכאותכם מול כל הגורמים האפשריים, חברות ביטוח, ביטוח לאומי, מס הכנסה ועוד. כל מקרה ייבדק ספציפית, על מנת למצות את הזכויות המגיעות לכם מכוח החוקים השונים- על פי חוק הביטוח הלאומי, חוק הנכים, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה וחוקים נוספים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות