fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוספת של כיתות אקוסטיות חדשות לתלמידים לקויי שמיעה בקרית אתא

תמונה חינוכית נאה. תיכון רוגוזין בקרית אתא | צילום: דורון גולן
תמונה חינוכית נאה. תיכון רוגוזין בקרית אתא | צילום: דורון גולן

עיריית קרית אתא תבנה עשר כיתות אקוסטיות נוספות בבתי הספר בעיר במטרה לתת מענה לתלמידים עם ליקויי שמיעה. הכיתות יוקמו בבתי הספר: יבנה, חטיבה עליונה רוגוזין, חטיבה א' רוגוזין, חטיבה ב' רוגוזין, אולפנית שחם, שפרינצק, נועם וירושלים.

הנגשה אקוסטית מאפשרת לתלמידים לקויי שמיעה להשתלב בחינוך הרגיל במסגרת חוק השילוב כאשר ההנגשה האקוסטית נעשית על סמך חוות דעת של יועץ אקוסטי ובאישור קלינאית תקשורת, בפיקוח ומימון משרד החינוך. תלמידים בעלי לקויות שמיעה זקוקים  לתנאי למידה סביבתיים מתאימים על מנת ליצור תנאי למידה מיטביים ונוחים. מכשירי השמיעה מגבירים את קולות הדיבור בכיתה, אך גם את קולות הסביבה, כגון: קולות דיבור התלמידים, הזזת כיסאות, רשרוש נייר, רעש במסדרון, משחקי כדור בחצר ועוד.

עבודות השיפוץ על הכיתות האקוסטיות יכללו הנמכת תקרה והפיכתה לאקוסטית, ציפוי הרצפה ב- P.V.C, החלפת מזגנים, ציפוי בולע קול בקירות, וריפוד תחתיות רגלי הכיסאות והשולחנות בגומי במידת הצורך למניעת רעשי הזזת ריהוט בכיתה. ראש עירית קרית אתא, יעקב פרץ, מסר: "אנו מחויבים למרחבי למידה מוגנים, נגישים ומתאימים לצרכיהם המיוחדים של תלמידים עם מוגבלויות. במסגרת תכנית ההנגשה, העירייה תמשיך להשקיע משאבים ולקדם את הנגישות הפיסית של מבני ציבור ושטחי ציבור עירוניים, כמו גם  פיתוח תכניות חברתיות ותרבותיות ופיתוח תכניות הסברה להעלאת המודעות הציבורית לצרכי האנשים עם המגבלות במטרה להעניק לאוכלוסייה זו תנאים מחייה מיטביים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות