fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר התחבורה אישר הקמת גשר מיתרים בין קרית ים לקרית מוצקין

השר כץ, שביקר השבוע בקריות, נפגש עם ראשי הערים ואישר יותר מ~20 מיליון שקלים לפרויקטים שונים
ישראל כץ ודוד אבן צור
שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית קרית ים דוד אבן צור (צילום: דוברות קרית ים)

עשרות מיליוני שקלים לפיתוח פרויקטים תחבורתיים יגיעו לקריות _ כך עולה מסיכום ביקור הדילוגים של שר התחבורה ישראל כץ, השבוע, בין ראשי הערים בקריות. יותר מ~20 מיליון שקלים של תקצוב וסיוע אישר כץ בעת פגישת עבודה בקרית ים. בין השאר אישר השר הקמת גשר מיתרים להולכי רגל ורוכבי אופניים מעל למסילת הרכבת אשר יחבר בין קרית ים לקרית מוצקין. עלות הקמת הגשר, שתכנונו נמצא כבר בעיצומו, היא כ~6 מיליון שקל. ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי נתן אישורו והסכמתו להקמת הגשר.

ישראל כץ ויעקב פרץ
שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ (צילום: רפי עשור)

כמו כן אושרו תקציבים מיוחדים להשלמת מסלול אופניים אשר יקיף את קרית ים כולה וכן הרחבת ופיתוח שדרות יוספטל  לקראת יישום תכוניות ההתחדשות העירונית לאורך הרחוב. בפגישה בין השר לראש העירייה עלה גם נושא הפיתוח העתידי של דרכי גישה לאצטדיון העירוני החדש ומתחם השוק, המתוכננים לקום ברחוב גולדה מאיר. השר כץ נענה גם לבקשתו של ראש העירייה דוד אבן צור להקצאת תקציב מיוחד לשדרוג מערכת תאורת הרחובות בעיר.

בקרית ביאליק נידונה שורת פרויקטים, שישפרו את חיבורי שכונות העיר לכביש 22 (עוקף קריות), כביש 79 (אפק_גלעם), כביש מספר 4 (דרך עכו) ויצירת ציר תחבורה ציבורית מזרחית לנחל הגדורה (רחוב אצ"ל) ועוד.

מעיריית קרית ביאליק נמסר, כי הפגישה עם השר כץ הייתה טובה ותוצאותיה ייראו בשנים הקרובות בעיר. השר הודיע, כי במרוצת שנת 2016 יושלם התכנון המפורט של מחלף ביאליק צפון (שדרות חן) החדש שיוקם על כביש עוקף קריות וביצועו יסתיים בשנת 2018. המדינה תשקיע 120 מיליון שקלים בהקמת המחלף החדש.

ישראל כץ ודוד אבן צור
שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית קרית ים דוד אבן צור (צילום: דוברות קרית ים)

השר כץ נפגש גם עם ראש עיריית קרית אתא, כשעל הפרק _ קידום תוכנית המתאר של העיר, פיתוח צירי תחבורה חדשים ופתיחת כבישים, ביניהם כביש 772 (כביש החומרים המסוכנים) שמהווה ציר תחבורה מרכזי וחשוב ונמצא לקראת השקתו. הכביש מחבר את אזור התעשייה של קרית אתא מצומת עיר גנים (דשנים) עד לכביש 70 ,צומת יגור, עם הסתעפות לכביש 772 א' המאפשר גישה נוספת לאזור התעשייה בקרית אתא. מטרתו של כביש 772 היא לנקז את תנועת כלי הרכב שעליהם החומרים המסוכנים מאזור מפרץ חיפה ישירות אל ציר התנועה הראשי לכיוון צפון ודרום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות