fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיפוץ נרחב לבית יד לבנים בקרית ביאליק

בית יד לבנים. צילום: דוברות העירייה
בית יד לבנים. צילום: דוברות העירייה

עיריית קרית ביאליק באמצעות החברה הכלכלית החלה לבצע עבודות לשדרוג ושיפוץ בית "יד לבנים". לאחר שנים רבות בהן לא בוצעו כל עבודות לשימור חדר ההנצחה וחדרי פעילות, עלה בידי ראש העירייה, אלי דוקורסקי, לגייס את התקציב הנדרש לביצוע שיפוץ מקיף במקום. דוקורסקי הנחה את החברה הכלכלית להשלים את העבודות בפרק זמן קצר של חודשיים בכדי שחדר ההנצחה המחודש יעמוד כבר בזמן הקרוב לרשות המשפחות השכולות ויעניק את הכבוד הראוי למי שמסרו את חייהם למען הדורות הבאים.

במסגרת השיפוץ יונגש חדר הנצחה לבעלי צרכים מיוחדים ויותקן בו מעלון בכדי לאפשר גישה לכסאות גלגלים. כמו כן, ישופצו ויונגשו השירותים במקום בהתאם לתקנים הנדרשים. מבואת הבית תשודרג, תותקן תקרה אקוסטית בכל חדרי הפעילות, יוחלף הריצוף, את מיקומן של הדלתות הישנות יתפסו דלתות עץ איכותיות ואסטטיות, תותקן תאורת לדים חסכונית והמטבח ישודרג. דוקורסקי מסר: "יד לבנים הוא מקום המאפשר למשפחות שכולות להתייחד עם זכרם של הנופלים, מקום אליו מגיעים התלמידים בכדי לשמוע על גבורתם של בנות ובני העיר.  המקום הזה חייב להיות ראוי, נגיש ומכבד".

בקרית ביאליק מיושמת מדיניות ארגון "יד לבנים", בה הבית משלב לצד פעולות ההנצחה והנחלת המורשת גם פעילויות תרבות ופנאי לכל הקהילה.  מועדון "דברים טובים לגמלאים" של קריית ביאליק קבע את ביתו במקום זה לצד מועדוני בוקר וערב, חוגים וסדנאות. דוקורסקי: "חשוב להחזיר במהירה את הפעילות המתקיימת בדרך קבע בבית יד לבנים, פעילות מגבשת ומעשירה התורמת לתחושת שייכות וקהילתיות".

 לאחרונה גם שופצה כיכר "יד לבנים" הצמודה ובה הוצב פסל, פרי יצירתו של הפסל המקומי סעדיה בהט, ובו שתי דמויות המתארות הורים שכולים ובינהם הדמות השקופה של הילד שאיננו עוד. הפסל מתאר את הצער והאובד הקשה מנשוא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות