fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיעור בעיצוב

"יש פער גדול בעיצוב בתים בין מרכז הארץ לצפון או לדרום" * "מטרופולין חיפה צריך להעז יותר" * גיל רויטר, יליד קרית ביאליק שנחשב לאחד מיזמי העיצוב הגדולים בארץ, מקפיד ללמד את דור העתיד של מעצבי הפנים בארץ, גם כאן אצלנו, במתחם I-WAY
גיל רויטר (צילום: דורון גולן)
גיל רויטר (צילום: דורון גולן)

הוא תמיד אהב אסתטיקה, אמנות ועיצוב, ובגיל 13 התעקש לעצב לעצמו את החדר. היום גיל רויטר, יליד קרית ביאליק, נחשב לאחד מיזמי העיצוב הגדולים במדינה שמקפיד ללמד את דור העתיד של מעצבי הפנים, והכי נהנה לראות עיצובים של אנשים שמצליחים לחבר פריט ועוד פריט וצבע ועוד צבע ויוצרים עיצוב אישי מבלי להכניס את היד עמוק לכיס.

כבר שנים שהוא חי בתל אביב, אבל עדיין מחובר מאוד לקריות, ומגיע באופן קבוע לבקר את ההורים. רויטר (37) נולד באנגליה. אביו למד כלכלה בלונדון, שם פגש את אמו הצרפתייה ונישא לה. בני הזוג חיו באנגליה עד שמלאו לרויטר שנה ושבו לישראל. בגלל שאמו לא דיברה עברית, ילדותו התנהלה באנגלית והחינוך שלו ושל אחותו הצעירה היה אירופי למהדרין.

"הייתי ילד חנון", הוא מספר, "ניגנתי בפסנתר וחליל צד, הייתי תלמיד טוב. ילד טוב ירושלים בלי בעיות, הולך בתלם. תמיד היה לי קשר למוזיקה, לאמנות, לתרבות ולעיצוב. אהבתי טלוויזיה, סרטים ותיאטרון, כל מה שקשור לתרבות. במקביל אהבתי לאסוף, היה לי אוסף של שעוני סווטש ותמיד התעניינתי במה שקורה בחו"ל. היה לי חשוב שיהיו לי את כל המותגים, וגדלתי בבית שתמיד נתנו לי את הכל. מה שהיה ב'מעריב לנוער', קיבלתי – ליוויס, בנטון וטופר, ותמיד אספתי, שזה מה שאני עושה גם היום, אבל להבדיל, היום אני אספן של פרינט, ספרים ומגזינים".

"הייתי ילד חנון, ניגנתי בפסנתר וחליל צד". גיל רויטר (צילום: דורון גולן)
"הייתי ילד חנון, ניגנתי בפסנתר וחליל צד". גיל רויטר (צילום: דורון גולן)

"כן קיים עיצוב בישראל", הוא מתייחס לעיצוב הישראלי בהשוואה לעולם, "יש מודעות שעולה וגוברת בשנים האחרונות. אין ספק שאותו קהל יעד שעבדתי איתו בעבר, רוכש את המוצרים הכי חדשים של בתי העיצוב המובילים בעולם. בתערוכות עיצוב יש קהל יעד מאוד רחב של אנשי מקצוע ואנשים פרטיים שנוסעים להיחשף. יש אינטרנט, טלוויזיה ופייסבוק, הציבור רואה מה קורה בעולם ורוצה את זה אצלו בבית. לצערי, יש פער גדול בעיצוב בין מה שאנחנו רואים במרכז הארץ לבין מה שרואים בצפון או בדרום. מבחינה כלכלית פרופר, מאחר שהבתים בפריפריה זולים יותר מאזור המרכז, אנשים לא רוצים להשקיע את אותם סכומים מטורפים בעיצוב כמו במרכז. זה פוגע בעבודה של האדריכלים ומעצבי הפנים, כי העבודה שלהם זהה, אבל שכר הטרחה נמוך משמעותית".

הכתבה המלאה מחר, שישי, ב"הד הקריות" ובמהדורה הדיגיטלית

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות