fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: נעימת הכהן

עזרא כהן. צילום: דורון גולן
עזרא כהן. צילום: דורון גולן
עזרא כהן. צילום: דורון גולן
עזרא כהן. צילום: דורון גולן

עוד לפני שהחל לנגן, נחשף עזרא כהן, 77, מקרית חיים, לעולם המוזיקה והשירה. אביו היה שליח ציבור  וכהן היה הולך איתו עוד כילד קטן לשמוע את חזן בית הכנסת וזו אחת החוויות החזקות שחרוטות בקריירה המוזיקלית שלו עד היום.

כהן, נשוי לניצה, אב לשלושה וסב לתשעה, החל ללמוד מוזיקה בגיל עשר בתזמורת הנוער של חיפה עד שהתגייס והיה נגן בתזמורת חיל האוויר. כשהשתחרר ניגן בלהקות חתונות בכל הארץ, למד לנהל ולנצח על להקות והקים תזמורות "ביג בנד" לבני נוער ולמבוגרים. אולם החיידק לא הרפה והוא המשיך להקים עוד תזמורת ג'ז בסגנון דיקסי-לנד ולנגן בפאבים ומועדונים בכל הארץ ויש לו גם אולפן הקלטות.

כלי הנגינה שמאפיין את כהן היא החצוצרה שהולכת איתו כבר עשרות שנים. "מילדותי אהבתי את הכלי הזה", אומר כהן, "בתזמורת הנוער היו מתחילים עם תופים ואז חצוצרות. ברגע שהתחיל הגל של הגיטרות החשמליות כולם עברו לנגן גיטרה ואני נשארתי עם החצוצרה ואז כמעט ולא נשארו נגני כלי נשיפה. חצוצרה זה כלי שלא קל לנגן עליו, צריך לדעת הרבה טכניקה, אצבעות חזקות, לשון חזקה ושפתיים טובות וריאות חזקות, אז עדיף שמי שרוצה לנגן על חצוצרה שלא יעשן" הוא צוחק.

בשנים האחרונות כהן חוקר את שורשיה של המוזיקה הערבית המקורית והוא מספר: "זו מוזיקה מאוד עשירה ומורכבת. הסולמות שלה הרבה יותר עשירים ממוזיקה אירופאית והיא יותר מורכבת ממנה". על תרבות תוכניות הריאליטי שממליכות כוכבי זמר במהירות אומר כהן "יש בהם כמה מוכשרים, אבל לא מוזיקאים והם דומים אחד לשני. היום מספיק לדעת כמה תווים באופן שטחי כדי להיקרא מוזיקאי כשאנחנו למדנו את הכל מהיסוד. יוצרים שאפשר לקרוא להם מוזיקאים בעיני הם אנשים כמו שלמה גרוניך, אלברט פיאמנטה, נורית גלרון ומתי כספי".

כאמן, כהן מתעניין גם בתחומים נוספים שהמרכזי בהם הוא אומנות הויטראז', אליה נחשף בזכות אשתו. "אשתי היא האמנית האמיתית", צוחק כהן, "בזכותה נכנסתי לתוך אומנות הויטראז' לפני כשלושים שנה ואני לא מפסיק לעסוק בזה. היום יש מגמה של חזרה לויטראז'ים אם זה לאהילים של מנורות או חלונות של בתים כי זו אומנות רבת פנים. ביום רואים את הויטראז' מתוך הבית ובלילה רואים אותו מבחוץ וזה תמיד מושך את העין".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות