fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רופא מבלגיה פתח בחיפה קפה חב"ד

משה פרס בן 30, עובד בבית חולים רמב"ם, החליט לסייע לעולם צעירים להיקלט בעיר. היום בערב (יום ד') תתקיים השקתו של בית הקפה בעיר התחתית
משה ואשתו שרה עם בתם התינוקת בפתח בית הקפה, עם אלכסנדה ורפאל - שני עולים צעירים מצרפת
משה ואשתו שרה עם בתם התינוקת בפתח בית הקפה, עם אלכסנדה ורפאל - שני עולים צעירים מצרפת ( צילום: ידידיה רפפורט)

סיפורו של הרופא מבלגיה, משה פרס בן ה- 30, שהחליט במקביל לעבודתו בבית החולים רמב"ם בחיפה, להקים מיזם חברתי שיסייע לעולים צעירים להיקלט בעיר, הוא יוצא דופן במיוחד. 
 היום בערב (יום ד') יחנך בעיר התחתית בחיפה בית קפה חב"ד במעמד נציגי העירייה, הסוכנות היהודית וחב"ד.

משה פרס גדל בפורטוגל עד גיל 20. בתום לימודי התואר הראשון בביולוגיה עבר לבריסל ושם המשיך את דרכו של אביו והשתלב בלימודי רפואה. בבלגיה הוא הצטרף לזרם חב"ד ואף נישא לצעירה מצרפת. לפני כשישה חודשים הגיע משה עם אשתו שרה לישראל. היא השתלבה בתכנית של הסוכנות היהודית לקליטת עולים צעירים בחיפה – 'אולפן עציון כרמל' ואילו משה הצטרף לתכנית 'מסע קריירה' של הסוכנות היהודית, אשר מאפשרת לרופאים צעירים יהודים מחו"ל להגיע לתקופת התנסות בחיים בישראל.

משה ואשתו שרה עם בתם התינוקת בפתח בית הקפה, עם אלכסנדה ורפאל - שני עולים צעירים מצרפת
משה ואשתו שרה עם ביתם התינוקת בפתח בית הקפה, יחד עם אלכסנדה ורפאל - שני עולים צעירים מצרפת ( צילום: ידידיה רפפורט)

לאחר מספר חודשים של לימודים ומגורים בקמפוס הנמל בחיפה, משה ואשתו התאהבו בישראל והחליטו לעלות ארצה. משה התקבל לעבודה במחקר של תאי גזע בבית החולים רמב"ם, אך במקביל לעבודה הרפואית החליט להקים מיזם חברתי שיפעל לחיזוק הקשר של עולים צעירים עם ישראל ולסיוע בקליטתם בעיר חיפה: בסיוע הסוכנות היהודית, הרשות לקליטה בחיפה וארגון חב"ד, משה פתח לפני מספר שבועות בעיר התחתית בחיפה, בשכונת המושבה הגרמנית הסמוכה למתחם קמפוס הנמל, את קפה – חב"ד.

קפה חב"ד פועל כמקום מפגש לסטודנטים עולים המתגוררים בחיפה, אשר מסייע להם להשתלב בישראל מבחינה חברתית וחושף בפניהם הזדמנויות לקליטה בעיר הצפונית. במקום נערכות ארוחות שבת מאורגנות לכלל הסטודנטים העולים בתשלום סמלי, ערבי שירה, פעילות להכרת הארץ והמורשת היהודית, הרצאות בנושא זוגיות ופרנסה ועוד.

שרה, רעייתו של משה גם מקיימת שעורי בישול ומלמדת את הסטודנטיות העולות להכין חלות וארוחות לשבת. "המטרה היא לגרום לעולים הצעירים להרגיש בבית בחיפה ולעורר בהם את הרצון להישאר ולגור בעיר גם אחרי שהם מסיימים את הלימודים ולהתאהב בה כמו שאני התאהבתי בה", מספר משה. לפני שלושה חודשים נולדה בישראל בתם הבכורה של משה ואשתו ואת חגיגת הולדתה הם קיימו בקפה חב"ד.

מנהלת תכניות הקליטה לעולים צעירים בסוכנות היהודית, אורלי צוקרמן, מסרה כי בשנים האחרונות פועלים פרויקטים ייחודיים לקליטת עולים צעירים בחיפה בשיתוף הסוכנות היהודית, הרשות המקומית והרשות לקליטה בחיפה ומפותחות תכניות ייחודיות לעולים צעירים בקמפוס הנמל, על מנת לסייע בקליטתם המיטבית של העולים הצעירים בעיר. "בשנים האחרונות אנו רואים כי מספר הצעירים המסיימים את תכניות הקליטה בעיר ונשארים כתושבי קבע בעיר חיפה הולך וגדל", אמרה צוקרמן.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות