fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש ענף הנפגעים בצה"ל סיים את תפקידו

סא"ל אלי לוטן. צילום: דו"צ
סא"ל אלי לוטן. צילום: דו"צ

ביום חמישי האחרון, סיים ראש ענף הנפגעים בצה"ל, סא"ל אלי לוטן, את תפקידו לאחר שלוש שנים במחלקת הנפגעים. את תפקידו החל בדצמבר 2015, לאחר ששימש בתפקידים כגון רמ"ד כ"א בפיקוד צפון, וסגן קמש"פ צפון.

סא"ל אלי לוטן. צילום: דו"צ
סא"ל אלי לוטן. צילום: דו"צ

ענף הנפגעים אחראי על הודעות הנפגעים בצה"ל בשגרה ובחירום, באמצעות חמ"ל הנפגעים המאוייש 24 שעות ביממה. בין היתר אחראי החמ"ל על תיאום והפעלת מודיעי נפגעים באמצעות ארבעה ראשי זירות. במהלך 3 השנים האחרונות, עבר ענף הנפגעים שינוי ארגוני משמעותי, כמותו לא היה במערך מאז יום הקמתו.

בחודש ספטמבר 2016, נסגרו משרדי קציני הערים והוקמו במקומם 4 זירות בפריסה ארצית. "סגירת קציני הערים ועצם השינוי חייבו עבודה מעמיקה ובחינת נהלים ותהליכי עבודה. לאחר סגירתם, עברנו למתכונת של ראשי זירות, 4 זירות בפריסה ארצית. בזמן חירום נפתחות בבסיסים צבאיים 11 גזרות שפרוסות בכל הארץ. כל זאת מבלי לגרוע באופן ביצוע הודעות הנפגעים ע"י מודיעי הנפגעים"  אומר סא"ל לוטן, תושב קרית ביאליק "בנוסף, במהלך שלוש השנים הללו, הפקנו את קמפיין השמועות שעסק בהעברת המסר על משמעות העברת הודעות בצורה לא אחראית ברשתות החברתיות בשגרה ובחירום".

"בתקופה הזו עסקנו רבות במוכנות המערך לשעת חירום, כל זאת תוך עיסוק מעמיק בפריסה בחירום, תשתיות לחירום והשלמת כוח אדם איכותי לחירום" הוסיף סא"ל לוטן "אחד האתגרים המשמעותיים בתפקיד היה שימור המתח המבצעי של המערך בשגרה על מנת להביא למוכנות מלאה ומיידית בעת הצורך. אני חש סיפוק רב מהעבודה המשמעותית והמאתגרת. השינוי הארגוני הוא בעיני הזדמנות לבחון היכן נדרש לשפר ולפעול בהתאם. זכיתי לפקד על אוכלוסיה מיוחדת במינה של מודיעי נפגעים – כולם אנשי מילואים שלא מחויבים בשירות מילואים ועושים זאת תוך התנדבות והקרבה גדולה".

מחליפתו, סא"ל אושרת כהן, שימשה בתפקידה הקודם כראש זירת הצפון בענף הנפגעים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות