fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוח חדשה במוצקין: עובדי עירייה נוטלים חלק בבחירות בניגוד לחוק

ציקי אבישר
ציקי אבישר (צילום: אפרת פראנק)

תנועת רוח חדשה במוצקין טוענת כי בדיקות שערכה מראות שעובדים בעיריית קרית מוצקין נוטלים חלק פעיל במסע הבחירות של ראש העירייה, חיים צורי, בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה.

בימים האחרונים הגיעו לידי פעילי התנועה עדויות על כך שעובדי עירייה נוטלים חלק פעיל במסע הבחירות כגון הדבקת צלונים עם תמונתו של צורי על חלונות מכוניות וכן עזרה שהייה ועזרה במטה הבחירות של צורי.

ברוח חדשה במוצקין טוענים כי: "חוק הבחירות מאוד ברור, גם לצורי וגם ליועץ המשפטי שלו. לעובדי עירייה ולתאגידים העירוניים אסור בתכלית האיסור להזדהות או לקחת כל חלק בקמפיין הבחירות. עובדי רשות ותאגידים נתמכים חייבים בנטרליות כי הם משרתי ציבור. אבל לצורי, עתה התברר, אין תושבים מתנדבים באמת, והציבור לא באמת נענה לקריאה שלו. אז הוא כופה את עצמו על עובדי העירייה, רשת המתנסים והגופים שנסמכים על התקציב שלהם".

ואכן הנחיות היועץ המשפטי לממשלה מאוד ברורות בנושא עובדי רשות מקומית ואיסור על מעורבותם במערכת בחירות. הלכה פסוקה היא כי על עובד הציבור, ובכלל זאת על עובד הרשות המקומית, לשמור בעיני הציבור על תדמית נייטרלית, שאינה משועבדת להשקפה פוליטית מוגדרת" נכתב בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה "לגבי השתתפות בתעמולת בחירות לכנסת או בתעמולת בחירות בתחום רשות מקומית שבה מתקיימות בחירות, נקבע, בין היתר, איסור פלילי קונקרטי על עובד מדינה או עובד רשות מקומית, שהוא בעל סמכות מינהלית או תפקיד שכרוך בו מגע עם קהל, לקחת חלק בתעמולת בחירות".

עוד קבע היועץ המשפטי: "על עובדי מדינה ועל עובדי הרשויות המקומיות, וכן על הדרג הנבחר, להימנע מלפנות לכפופים להם בבקשה שיתנדבו או ייטלו חלק בפעילות פוליטית, וזאת בין אם מדובר בפעילות שבמסגרת העבודה ובין אם מדובר בפעילות שאינה במסגרת העבודה או בפעילות התנדבותית".

"חיים צורי טען במכתב ששלח לנו לפני חודש, שאנו עוברים על החוק ושבכוונתו לתבוע אותנו. הוא תבע, הפסיד ואז הבטיח שעל כל תושב שהדביק מדבקה שלנו הוא יחלק אלף מדבקות. זו התלהבות לגיטימית כל זמן שהוא לא עובר על החוק", נמסר מהתנועה, "אלא, שצורי התעורר וגילה שאחרי 25 שנות שלטון אף תושב כבר לא מוכן לנדב לו  רכב לתעמולה. אז בניגוד מוחלט לאזהרת היועץ המשפטי של העירייה ולהנחיות שהעביר לו היועץ המשפטי לממשלה, צורי החליט לעבור על החוק, כאשר אילץ את עובדי העירייה להדביק את מדבקות התעמולה שלו על רכבם. זו עבירה פלילית, שאינה מותירה לו או לעובדיו כל שיקול דעת. ראש עיר ותיק ומנוסה לא היה נוהג כך. בגיל 75 אחרי 25 שנים בעירייה אתה כבר לא יודע להבחין בין חוקי ללא חוקי. באוקטובר, אחוז ההצבעה יעלה ומוצקין תתחדש עם ציקי אבישר".

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "מבדיקה שנערכה לא נמצאו עובדים שלא פועלים על פי הנחיות חוזר מנכ"ל משרד הפנים. יצוין כי הועברו הנחיות לכלל העובדים לגבי התנהלות בתקופת בחירות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות