fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: 40 דירות לכל אלף תושבים, פי שלוש מהממוצע

עדיין הכי יקרה. קרית מוצקין (צילום: באדיבות העירייה)
עדיין הכי יקרה. קרית מוצקין (צילום: באדיבות העירייה)

יישובי הקריות נמצאים בתנופת בנייה הרבה מעבר לממוצע הארצי ולבנייה בחיפה השכנה. ממחקר שערך מרכז הבנייה הישראלי עולה כי בקריית מוצקין בונים כיום 40 דירות לכל אלף תושבים לעומת ממוצע ארצי של 13.2 דירות.

מדד המנופים הינו מחקר שנתי המנתח את הבנייה הפעילה על פי נתוני הלמ"ס ומספר התושבים בערים בישראל נכון לשנת 2016. על פי המחקר, בקריית ביאליק מוקמות כיום 19.4 דירות לכל אלף תושבים, בקרית אתא 15.1 דירות ובקרית ים 7.1 דירות. למרות שלעיתים נדמה שגם חיפה עוברת תנופת בנייה, על פי הנתונים, היקף הבנייה החדשה עומד על 8.5 דירות בלבד לכל אלף ושבים.

עדיין הכי יקרה. קרית מוצקין (צילום: באדיבות העירייה)
עדיין הכי יקרה. קרית מוצקין (צילום: באדיבות העירייה)

יו"ר ארגון קבלני חיפה חיים פייגלין: "תכנית המתאר החדשה של חיפה איננה משרתת מדיניות של גידול באוכלוסייתה וצמיחה כלכלית וחברתית. במהלך 30 השנה האחרונות מדינת ישראל הכפילה את אוכלוסייתה, בעוד חיפה הוסיפה לאוכלוסייתה 13 אחוז בלבד ומונה כיום 270 אלף  תושבים. העיר חייבת להציב לעצמה יעדי צמיחה ל- 500 אלף תושבים עד  2030 ו- 800,000 תושבים עד 2050 . יעדים אלו חייבים להשתקף בתכנית המתאר של העיר ולאפשר לה להתפתח לגובה ולהצטופף. ללא הצבת יעדים שאפתניים, תלך העיר ותזדקן ותאבד את מעמדה כעיר השלישית בגודלה וחשיבותה בישראל.

"גמישות תכנונית הינה תנאי הכרחי להתקדמות בכיוון זה. כולנו יודעים שחיפה היא עיר בעלת פוטנציאל אדיר וממתינים בסבלנות שנים רבות למימושו. לצערי תכנית המתאר החדשה של העיר איננה תומכת בכך ולכן גם "מדד המנופים" שלה הינו מתחת לממוצע הארצי. הנהגת העיר בראשות יונה יהב וחדווה אלמוג נהנית מאמון ציבורי רב ובכוחה לעשות את השינויים הנדרשים אם ימצאו בכך תועלת לעיר."

בבדיקה שהתייחסה לישובים בהם יש כיום מעל עשרת אלפים תושבים ניכרים פערים גדולים בין הישובים בארץ, כאשר בחלק מהישובים יש בניה בהיקף של עשרות דירות עבור כל אלף איש, ובחלק הבניה היא בהיקף נמוך מאד של פחות מדירה אחת לכל 1000 תושבים.

העיר שבה נבנות כיום הכי הרבה דירות ביחס לאוכלוסייה היא באר יעקב, שם נבנות כיום 83.5 דירות עבור כל 1000 תושבים בעיר – יותר מפי 6 מהממוצע הארצי.  היקף בניה גבוה קיים גם בטירת הכרמל (55.8 דירות עבור כל 1000 תושבים).

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות