fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרב גרסאות שהתחיל בשלט מחאה

בסוף השבוע שעבר נפתחה מחאה נגד דפנה צורי ובעיקר נגד מינויה לתפקיד ממלאת מקום מנכ"ל היכל התיאטרון. במשטרה טוענים כי מאחורי המחאה עומד אדם בעל עבר פלילי. גורמים במשטרה זימנו לבירור את בן גלים, בעל תיאטרון הצפון המצוי בתחרות עסקית עם היכל התיאטרון. במקביל הגישה דפנה צורי תלונה על איומים ולשון הרע. בן גלים מכחיש כל קשר. גם האנשים שמאחורי המחאה מכחישים קשר לבן גלים ואומרים כי ימשיכו בפעילותם
שלט נגד דפנה צורי
השלט שהוצב השבוע בצומת צבר (צילום: הילה מלמד)

רק לפני שבועיים הגיש גבי בן גלים עתירה לבג"ץ נגד ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי ואשתו דפנה, המכהנת כממלאת מקום מנכ"ל היכל התיאטרון. זאת בעקבות התחרות העזה בין תיאטרון הצפון שבן גלים הוא בעליו לבין היכל התיאטרון שנפתח בקרית מוצקין. העתירה, כך נדמה, היתה השיא בסאגת התיאטראות. השבוע הגיע המאבק למשטרה.

הבירור לא התקיים

שרל'ה שרון, חיים ודפנה צורי
חיים ודפנה צורי (צילום: דוברות העירייה)

ביום חמישי שעבר נראו בקרית מוצקין מספר אנשים נושאים שלטי מחאה בעלי נוסח זהה נגד חיים ודפנה צורי. במשטרה חושדים כי לא מדובר במחאה פוליטית שלפני הבחירות המוניציפאליות, אלא במחאה שמאחוריה עומדים בעל פיצוצייה בעל עבר פלילי ואדם נוסף. לטענת גורמים בכירים במשטרה, בעל הפיצוצייה זומן לבירור ובמהלכו הועלה שמו של בן גלים.

כזכור, ראש עיריית קרית מוצקין הוציא חוק עזר עירוני, המורה לסגור את הפיצוציות בשעה 23:00. בעלי המקום לא עמדו בדרישות החוק ומדי יום קיבלו דוחות מפקחי העירייה. ביום שני בבוקר יצאו ניידות לכיוון ביתו ועסקיו של בן גלים על מנת לזמנו לבירור בתחנת המשטרה, אלא שבשל טעות במסמך הזימון, בן גלים הגיע לבירור רק ביום רביעי לקראת הצהריים. באותו זמן מפקד התחנה נצ"מ אילן סרדל לא היה בתחנה ובסופו של דבר הבירור לא התקיים.

שלט נגד דפנה צורי
השלט שהוצב השבוע בצומת צבר (צילום: הילה מלמד)

אבטחה גלויה וסמויה

מוקדם יותר ביום רביעי, הגיע חוקר משטרה לביתם של דפנה וחיים צורי. הוא גבה מצורי עדות והיא הגישה תלונה על איומים ולשון הרע. ל"הד הקריות" סיפרה צורי כי באחד מימות השבוע, כשהיתה בדרכה בשעות הערב לכיוון היכל התיאטרון, היא הבחינה בשני צעירים על קטנוע שהצביעו עליה ודיווחו במכשיר קשר. לאחר מספר דקות הגיע למקום טנדר, ממנו שלפו הצעירים כרזות והניפו אותן וגם קראו לה להתפטר. זאת בנוסף לאשה שישבה השבוע בצומת צבר, לצד שלט גדול שיצא נגד מינויה של צורי למ"מ מנכ"ל היכל התיאטרון.

בעקבות הדברים חוששים במשטרת זבולון שהמחאה תגלוש לפסים אלימים. בתחנה קיימו ישיבות הערכת מאוימים עם כל הגורמים הרלוונטים לצורך בדיקת הנתונים ורמת המסוכנות לצורי. "השוטרים מאבטחים אותו (את צורי_ ה"מ) באבטחה גלויה וסמויה, למרות שהמודיעין אומר שאין בכוונת העבריינים לפגוע בו, אבל המשטרה לא יכולה לקחת את הצ'אנס שיפגעו בראש עיר", אמר גורם בכיר במשטרה.

גבי בן גלים
"לא יזמתי". גבי בן גלים צילום: עידן חן

למרות שבמשטרה טוענים כי התושב הנוסף שיצא במחאה נגד צורי הודה בקשר עם בן גלים, השבוע בשיחה עם "הד הקריות" הוא מכחיש כל קשר שכזה ואומר: "אין לנו שום קשר לגבי בן גלים".

אותו תושב מוסיף: "במשטרה אומרים שהם הזמינו את בן גלים לאזהרה כי הוא מממן גורמים עבריינים. אני יכול להוכיח שאין שום רישום פלילי לאיש פה בישראל, מה שיש לו זה מאמריקה לפני עשר שנים. הוא אמר בתחנת המשטרה שאין לו כל קשר לבן גלים".

לדבריו, הוא וחברו החליטו לצאת במחאה נגד חיים ודפנה צורי בשל חוסר שביעות רצונם מההתנהלות בעיר בחלק מהתחומים. "זה כבר בשטח הרבה זמן והחלטנו עכשיו למחות, זה לא פוליטי ואנחנו לא מריצים אף אחד", מוסיף אותו האיש, "אשתו (דפנה צורי _ ה"מ) לפני כן ניהלה את החי פארק ועכשיו את התיאטרון. גם אני רוצה להרוויח את המשכורת שהיא מרוויחה". לדבריו, הוא וחברו מימנו את הפלאיירים שחולקו השבוע ברחבי העיר, ובהם קריאה להקמת קבוצת מחאה נגד צורי בפייסבוק.

השניים אף הגישו ביום שני השבוע בקשה רשמית מהמשטרה להפגין נגד חיים ודפנה צורי בכיכר התותח מול בניין העירייה. "אם לא נקבל אישור נפנה לבית המשפט, נעשה הכל לפי החוק. ביקשנו להפגין בתותח, אבל אם יתנו מיקום אחר, נלך למקום אחר. שלחנו גם מכתבים למבקר המדינה שיבוא ויבדוק מה קורה בקרית מוצקין", אומר אחד מהם.

"אני בדרך הנכונה"

עו"ד דורי שוורץ
עו"ד דורי שוורץ (צילום עצמי)

במהלך כל ימי השבוע לא הפסיק הטלפון של דפנה צורי לצלצל. לדבריה, היא קיבלה מאות שיחות ומסרונים של תמיכה ועודכנה על ידי המשטרה בנוגע להתפתחות ולבדיקות שנעשו בעניין המחאה. צורי סבורה כי יש למחאה נגדה קשר למלחמה בין התיאטראות. "אני הולכת ומתחזקת כי אני מבינה שאני בדרך הנכונה. יחד עם זאת אני חייבת להגיד שגם במלחמות יש כללים וקודים של התנהגות עליהם לא עוברים. כל הקווים האדומים נחצו", אמרה צורי, "הציבור בקרית מוצקין ובסביבה כולה סולד מהקמפיין המטורף הזה, אני מקבלת מאות טלפונים, של חיזוקים שקוראים לי להמשיך בדרך בה התחלתי, בהבאת תרבות נכונה וטובה לקרית מוצקין". לדברי צורי, חלק גדול מאנשי התרבות בישראל

צלצלו לחזק את ידיה.

עורך דינה של צורי, דורי שוורץ מסר: "במהלך הימים האחרונים מרשתי, הגברת דפנה צורי, נתונה למסע של השמצות, איומים ורדיפה, באמצעות פעילי שטח מפוקפקים, שצובאים על דלת ביתה ומאחר שהיא חשה סכנה לביטחונה, היא החליטה להגיש תלונה במשטרה על איומים, הסתה ולשון הרע. בכוונת מרשתי למצות את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על פי דין, על מנת להדוף את אותם גורמים מפוקפקים ועבריינים המנסים לפגוע בה, לרבות באמצעות הגשת תביעת לשון הרע וכל הליך משפטי שיידרש לשם כך".

חיים צורי הוסיף: "אני מרגיש שנחצו כאן קווים אדומים. לא תיארתי לעצמי שעבריינים יהיו מופעלים בקרית מוצקין ובטח לא מופעלים על ידי אנשים בעלי אינטרסים כלכליים ופוליטיים. אנחנו כמובן לא מתכוונים להיכנע לעבריינים שרוצים שנעשה מה שהם רוצים".

צורי סבור שעיקר המחלוקת קשורה לעובדה שהיכל התיאטרון בקרית מוצקין גזל עבודה מתיאטרון הצפון, ולראיה מציין כי רוב הקמפיין מופנה כלפי דפנה. "לצערי הרב, רוב הקמפיין הוא נגד דפנה ורק בגלל העובדה שהיא עושה עבודה מצוינת", אומר צורי.

לדברי צורי, האינטרס של בן גלים ברור, במיוחד בעקבות הבג"ץ שהגיש לפני כשבועיים, בו הוא דורש שדפנה וחיים צורי יתפטרו. "גם בתביעה שהוא הגיש, הדרישה העיקרית שלו היתה שדפנה או אני נתפטר. מה הבעיה שלו? אני לא מבין, אם אנחנו סתם מתנ"ס קטן, כמו שהוא אומר, אז מה הבעיה? אם מישהו חושב שיש שחיתות מה יותר פשוט מללכת למשטרה ולהתלונן? אני אמשיך להיות ראש עירייה, אז אני לא מבין מהי המטרה האמיתית מאחורי זה. אני לא חושש. זה לא נעים, אבל פוחד? לא. אלו סטנדרטים שקרית מוצקין לא נתקלה בהם עד היום, לא חוותה דברים כאלה".

גבי בן גלים מסר בתגובה: "ביום ראשון בערב נמסר לפקידתי זימון לבירור לתאריך 11.9.13 בשעות הבוקר, לכן לא ברור לי מדוע מישהו התלונן על כך שלא הגעתי לבירור בבוקר (11.6.13)

"לעצם העניין, כמו תושבים אחרים בקריות, ראיתי את מחאת תושבי מוצקין והשלטים בהפגנות השבוע נגד ראש העירייה חיים צורי. לא יזמתי, לא תמכתי ואין בכוונתי להתערב במחאת התושבים, ומי שהעליל עלי שאני מעורב בכך, ניסה להסיט את האש מכיוונו וניסה לגרור אותי לתרבות הרחוב שהוא רגיל אליה. יחד עם זאת, לאחר שהשבוע ראיתי את הטענות על גבי השלטים ברחוב, אני סבור שהטענות בחלקן נכונות ואין ספק שראוי הוא שיתבררו בחקירה משטרתית יסודית עד לבירור האמת. כל המחלוקות העסקיות בינינו לבין העירייה התבררו ומתבררות כולן בבתי המשפט ולא ברחובות העיר".

דובר מחוז חוף, רפ"ק ערן שקד, מסר בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס לנושא בשלב הזה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות