fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צורי: "יש צורך הכרחי להצערת האוכלוסייה בשכונות הוותיקות בקרית מוצקין"

לא ניתן לשום זבוב בבקבוק להפריע לנו".
חיים צורי. צילום: דורון גולן

עיריית קריית מוצקין באמצעות החברה הכלכלית, יוזמת כנס התחדשות עירונית בו תכריז על מדיניות עירונית חדשה לקידום תהליכי פינוי בינוי בעיר. על פי נתוני הרשות המקומית, עד כה לא קודמו בקרית מוצקין פרויקטים רבים של הריסה ובנייה. במסלול פינוי-בינוי בוצע ניסיון לקדם בקשה במתחם החשמונאים במהלך שבע השנים האחרונות, אך ללא הצלחה. גם במסלול התמ"א 38 בין השנים 2014 – 2018 הוגשו 11 בקשות בלבד להיתר.

בשל מצבם של השכונות הוותיקות בעיר והצפי לגידול האוכלוסייה בשנים הקרובות , החליטה הרשות לקדם תהליכי פינוי בשכונות המדוברות ביתר שאת . הרשות צופה כי תוכל לקדם פרויקטים של פינוי בינוי במתחמים שונים  ברחבי העיר.

מנתונים שאספה החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, הכוללים ניתוח נתוני עסקאות מתוך מאגר רשות המיסים, עולה כי בשלוש השנים האחרונות עלו מחירי הדירות בקריית מוצקין ב כ0 7.86 אחוז, אך בחלק מהשכונות בעיר עלו המחירים יותר. כך למשל בשכונת מוצקין הוותיקה עלו באותו הזמן (דצמבר 2015 – דצמבר 2017), מחירי הדירות ב- 21.53 אחוז ובלב מוצקין ב- 16.45 אחוז בממוצע.

בשביעי לאוגוסט תערוך החברה הכלכלית של קרית מוצקין בשיתוף "החברה לפיתוח והתחדשות עירונית" המתמחה בקידום תהליכי התחדשות עירונית ופינוי בינוי, כנס מיוחד ופתוח לתושבי העיר, בו תכריז על מדיניות חדשה לקידום אינטנסיבי של פרויקטים בהתחדשות עירונית במתחמים שונים בעיר.

נציגי החברה הכלכלית אף ידגישו בכנס אילו מתחמים בשכונות אלו מיועדים לפינוי בינוי. בין המתחמים הבולטים ניתן למצוא את לב מוצקין, הפנטגון ובעיקר מוצקין הוותיקה.

הכנס פתוח לתושבי העיר המוזמנים לשמוע אנשי מקצוע שונים ומגוונים בתחום הפינוי בינוי, ביניהם, אדריכל גיל שנהב, שותף במשרד כנען-שנהב אדריכלים, עו"ד יריב בר דיין, בעלים ומייסד של משרד עוה"ד בר-דיין ודניאלה פז ארד, מייסדת ומנכ"ל חברת פז כלכלה. אנשי מקצוע אלה ואחרים יציגו בפני התושבים את האפשרויות השונות הגלומות בקידום תהליכים של פינוי בינוי בבניינים שלהם.

ראש העירייה חיים צורי: בקרית מוצקין משפרי דיור רבים עוזבים את השכונות הוותיקות ועוברים לשכונות החדשות, לכן תהליך של התחדשות עירונית בעיר הינו צורך הכרחי להצערת האוכלוסייה בשכונות הוותיקות ולשיפור איכות חיי התושבים.

הובלת תהליכי התחדשות העירונית במוצקין תתבצע באמצעות המנהלת להתחדשות עירונית כשהמיקוד הינו שימור האינטרסים של התושבים אל מול היזמים ורווחת התושבים על ידי שדרוג שטחי ומבני הציבור אשר עתידים להיבנות".

לא ניתן לשום זבוב בבקבוק להפריע לנו".
חיים צורי. צילום: דורון גולן

מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית  שיזמה את הכנס הקרוב יחד עם החברה הכלכלית של העיר ניר שמול: "במהלך השנים האחרונות נצפתה התחלה גדולה של בניה חדשה בקריית מוצקין, בהמשך לסיום שיווק עתודות הקרקע האחרונות בה. לפיכך, בשנים הקרובות תעבור קריית מוצקין התחדשות של ממש, בעיקר במסגרת הליכי התחדשות עירונית, שיחלו לקרום עור וגידים בקרוב". הליכי התחדשות עירונית ופינוי -בינוי בפרט, מהווים בראש ובראשונה תהליך בעל חשיבות מכרעת לביטחונם האישי של התושבים מפני רעידות אדמה ובפרט לאור המצב הביטחוני הקיים במדינתנו. בנוסף, באמצעות הליכים אלה זוכים הדיירים לעבור תהליך חברתי מדהים, בו הם זוכים לעלייה משמעותית באיכות חייהם, שיפור משמעותי באופי חיי הקהילה בה הם גרים לרבות פארקים , שטחים ירוקים , מוסדות ציבור חדשים , תשתיות חדשות ולא פחות חשוב, עלייה משמעותית בשווי הכלכלי של הנכס שברשותם  .

במקביל, מקבלת הרשות המקומית מתחמי מגורים חדשים, אשר נבנים בסטנדרטים הגבוהים ביותר וכן תכנון של שטחים ירוקים חדשים לרווחת הציבור . כמו כן הליכי התחדשות עירונית מהווים גשר לחזרתם של תושבים צעירים לערים בהם התגוררו בעבר  ומביאה אוכלוסייה איכותית נוספת לשכונה הקיימת".

שמול מוסיף כי: "בשכונות כמו לב מוצקין ומוצקין הוותיקה עלו המחירים  יותר מהעלייה הממוצעת בעיר כולה, בעיקר בזכות שוק היד השנייה באזור. לעניות דעתי תהליכי התחדשות עירונית ופינוי בינוי שיכנסו לתוך שכונות אילו, עשויות להשפיע גם הם על המחירים בשכונות. במידה וידובר על מאות יחידות דיור חדשות שיכנסו לשיווק בערך באותו הזמן, עשוי הדבר להוריד מחירים בשוק היד השנייה אך להעלות אותם בשוק היד הראשונה ובסופו של דבר לגרום לעליית מחירים מינורית אך נוספת".

131

מנכ"ל החברה הכלכלית, היוזמת המרכזית של הכנס ציין עידן דוד"החברה הכלכלית של קריית מוצקין שמחה להרחיב את פעילותה לתחום חדש – התחדשות עירונית. במסגרת פעילות זאת של התחדשות עירונית אשר תנסה לממש ולהגדיל את פוטנציאל המגורים במרכז העיר על מנת לגרום לפיתוחו ו"להצערת" האוכלוסייה המתגוררת בו, הוקמה מנהלת התחדשות עירונית.*ניתוח של החברה לפתוח והתחדשות עירונית, מבוסס על אתר רשות המיסים

ראש מנהלת התחדשות עירונית במוצקין ציין משה גרוסמן: "מנהלת התחדשות העירונית תטפל בפרויקטים העתידיים של פינוי בינוי ברחבי מוצקין אשר ינסו לתת מענה לבעיית מיצוי הקרקעות לבנייה ברחבי העיר,

הכנסת שימושי קרקע חדשים, למניעת הזדקנות האוכלוסייה ומתן אפשרויות נרחבות יותר לצעירי מוצקין להישאר ולגור בה לניצול יעיל יותר של תשתיות ומוסדות ציבור מתרוקנים ולשמירה על שטחים פתוחים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות