fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פשרה ב"גושן 60": יפעל בשבתות בשעות בהן אין מתפללים

אחרי צו הסגירה שהוציא חיים צורי וצו המניעה שהוציאו בעלי בית הקפה, יש שבת שלום בקרית מוצקין: בעצת בית המשפט יוגבלו שעות הפעילות על מנת שציבור המתפללים לא ייפגע
גושן 60
גושן 60 (משמאל) סמוך לבית הכנסת (צילום: הילה מלמד)

המחלוקת סביב שעות הפתיחה של בית הקפה "גושן 60" בקרית מוצקין הגיעה לסיומה. ביום רביעי, בעצת בית המשפט, הושגה פשרה: בית הקפה יהיה פתוח בימי שישי החל מכניסת השבת עד סיום התפילה וביום שבת רק אחרי סיום התפילה, בשעה עשר בבוקר לערך. המחלוקת סביב שעות הפעילות החלה לפני פחות מחודש. בעלי "גושן 60", הסמוך לבית הכנסת המרכזי בקרית מוצקין, החליטו לפתוח את המקום גם בשישי- שבת.

ההחלטה זכתה לפרגון מצד החילונים ומנגד לביקורת מצד הדתיים והמתפללים, הן בבית הכנסת המרכזי והן בשני בתי כנסת נוספים הממוקמים מול בית הקפה. עם פתיחת שערי "גושן 60" בשבת, הוציא הרב הראשי של קרית מוצקין, הרב דוד מאיר דרוקמן, מנשר הקורא לציבור הדתי להחרים את בית הקפה.

בשבוע שעבר הוציא ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, צו סגירה מינהלי נגד פתיחת בית הקפה בשבתות. בתגובה הוציא בעל בית הקפה, עידן בן עטר, באמצעות עורך דינו עו"ד דורי שוורץ, צו מניעה. ביום שישי שעבר הגיע לבית הקפה שוטר מהשיטור העירוני של קרית מוצקין והודיע לבן עטר כי הוא פועל בניגוד לצו הסגירה המינהלי שהוצא נגד הפעלת בית הקפה בשבת. בן עטר הראה לשוטר את צו המניעה והשוטר המשיך בדרכו. ביום שני הגיש בן עטר תביעה נגד צורי, בעקבות אי הנוחות שנגרמה להם עם הגעת השוטר העירוני לבית הקפה במהלך השבת.

גושן 60
גושן 60 (צילום: הילה מלמד)

בתחילת השבוע הגיב צורי על הדברים ואמר: "כשהם רצו לפתוח את בית הקפה הם הגיעו לכאן לבקש אישור. אמרנו להם שלא נראה לנו שיפתחו בתי קפה בשישי-שבת מול חזית של שלושה בתי כנסת והם הסכימו. ככה הם פתחו ועבדו מאז מבלי לפתוח בשבתות. יום אחד הם החליטו שהם רוצים לפתוח בשבת. כתוצאה מהסיכומים שהיו לנו קודם ובגלל שאנו משתדלים לשמור עד כמה שאנו יכולים על הסטאטוס קוו, החלטנו להוציא להם צו סגירה לבית הקפה בשישי-שבת. זה ממש היה כאילו להוציא את העיניים למתפללים בבית הכנסת".

לשאלה מדוע יש עסקים רבים בקרית מוצקין הפתוחים בשבתות, בין השאר גם עסקים עירוניים כמו החי-פארק והיכל התיאטרון, אמר צורי: "לראש עיר יש שיקול דעת וכל מיני גורמים וסיבות יכולים לגרום לי להחליט שלא לפתוח בית קפה מול בית כנסת בשבת. בית המשפט יצטרך להכריע אם אני צודק או לא. הם הפרו את ההסכם שלא לפתוח בשבת. זכותי להוציא להם צו סגירה וזכותם ללכת לבית המשפט. אם בית המשפט יגיד לי שטעיתי בשיקול הדעת שלי, אז טעיתי. בינתיים בית המשפט יחליט ולא אני. אני בעד פתיחת מסעדות וחיי לילה בקרית מוצקין", אמר צורי.

ביום רביעי בבוקר התקיים בבית משפט השלום בקריות דיון על צו הסגירה המינהלי, שהוציאה עיריית קרית מוצקין ל"גושן 60". במהלך הדיון הושגה פשרה תוך התחשבות ברצונם של הצדדים. עו"ד דורי שוורץ מסר בתגובה: "'גושן 60' והעירייה קיבלו את המלצת בית המשפט, מאחר שההמלצה היתה הוגנת ואיזנה כראוי בין זכויות חופש העיסוק של מרשי וצרכי הציבור החילוני ובין רגשות האוכלוסייה הדתית. מאחר ששני הצדדים קיבלו את המלצת בית המשפט וההליך המשפטי הסתיים ברוח טובה, אנו סבורים שאין טעם לדוש ולדון בטענות שהועלו לגופו של עניין".

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "במסגרת הסכם הפשרה קפה 'גושן 60' חוזר בו מכל הטענות שנטענו נגד וכלפי ראש העיר ובית המשפט מחק אותן. המקום יהיה סגור כל יום שישי רבע שעה לפני כניסת שבת ועד שעתיים ורבע אחרי כניסת שבת. בשבת בבוקר המקום ייפתח רק בשעה 10:00, וזאת מתוך התחשבות בציבור הדתי".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות