fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פיצוץ בין חיים צורי לרב דרוקמן: ראש העיר ישב על כיסאו של הרב

בערב יום הזיכרון הגיע ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, לבית הכנסת המרכזי. רבה של העיר, דוד מאיר דרוקמן נעדר בשל אזכרתו של אביו, וצורי התיישב על כיסאו של הרב. הדבר הגיע לידיעתו של הרב, שמיהר לכתוב לצורי שלא להגיע לבית הכנסת בשבת הקרובה. דרוקמן: "התנהגות לא מנומסת". צורי: "הרב מייצג קנאות דתית"
יישאר בתפקידו? הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]
מאחורי הגב. הרב דרוקמן [צילום: רותם כבסה]

רבה של העיר קרית מוצקין, הרב דוד מאיר דרוקמן, יצא השבוע במתקפה חריפה נגד ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי. הרב אף שלח לצורי מכתב שבו ביקש ממנו באופן חריג ויוצא דופן שלא להגיע בשבת אל בית הכנסת המרכזי בעיר. בין הרב דרוקמן לצורי שוררת מתיחות רבת שנים על רקע חילוקי דעות. בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הגיעו היחסים בין השניים לפיצוץ. כבכל שנה מתקיים טקס בבית הכנסת המרכזי בעיר, שם שמור מקום לרב העיר כמקובל וכן לראש העירייה.

חיים צורי, מועמד לראשות עיריית קרית מוצקין, בחירות מקומיות 2013
חיים צורי (צילום: יח"צ)

השנה החליט צורי לשבת בכיסאו של הרב דרוקמן, שלא היה נוכח באותה העת בשל אזכרה שהתקיימה לאביו בהר הזיתים בירושלים. צורי אף נאם מכיסאו של הרב. מספר ימים לאחר הטקס פנו מתפללים לרב דרוקמן וסיפרו לו שראש העירייה ישב על כיסאו.

הרב דוד דרוקמן
הרב דוד דרוקמן (צילום: רותם כבסה)

אמנם מדובר בכיסא בלבד, אבל הרב דרוקמן, פירש את ההתנהגות כחוסר נימוס וכן כפגיעה בסמליות שנהוג לכבדה, כשם שאיש לא יישב על כיסאו של ראש העירייה. הרב דרוקמן מיהר לפנות בפקס ללשכתו של צורי, והודיע כי בשבת הקרובה תחול שבת החזנות והוסיף כי חיים צורי אינו מוזמן ומתבקש להתפלל בבית כנסת אחר.

כך כתב הרב דרוקמן: "מי שמגיע להתפלל בבית הכנסת כיהודי וכאדם פרטי, זהו חיובי, ועל כך אני בהחלט מברך, אבל ראש עירייה אשר התנהג בתוככי בית הכנסת לאחרונה בצורה לא מכובדת (בלשון המעטה), נעריך מאוד אם בשבת זו יואיל נא לטרוח בטובו ולהתפלל בבית כנסת אחר.

"צר לי מאוד, כי לאחר 30 שנה שאני מכהן ברבנות, וב"ה יעידו הכל שהיו לי יחסים מצוינים עם כל הגורמים בעירייה בעבר, ראש העירייה הנוכחי בהתנהגותו העקבית הלא מכובדת והלא מנומסת – הביא את הדברים לשפל כזה". בית הכנסת המרכזי במוצקין הוא מראשוני המוסדות בעיר, וכיסאו קבוע זה כ~70 שנה. בתחילה ישב במקום רב העיר הראשון, הרב מרדכי פוגלמן, וכשדרוקמן נבחר לפני כ-28 שנה לממלא מקומו הוא התבקש על ידו לשבת על כיסאו.

"אפילו ילד שביקר פעם בבית הכנסת יודע שזהו המקום השמור לרב העיר, בין אם הרב נוכח פיזית בבית הכנסת, בין אם לא", אומר הרב דרוקמן, "זה כאמור מקובל וידוע לכל מי שביקר אי פעם בבית כנסת. לצורי יש מקום שמור, מקום מכובד ביותר בכותל המזרחי של בית הכנסת. כנראה שגם לאחר נסיעותיו התכופות של צורי לאירופה לא דבקו בו הנימוסים האירופיים".

דרוקמן הוסיף: "זו צורה חסרת נימוס. הייתי חייב להוציא את זה לראשות הרבים. יש לצורי מקום מכובד שמור לראש העירייה והוא החליט לשבת דווקא במקום שלי. זה לא מקובל בשום קהילה כמו שראש ממשלה אינו יושב על כיסאו של הנשיא".

מעיריית קרית מוצקין נמסר בתגובה: "בקרית מוצקין יש שני רבנים. האחד שמקבל משכורת ועושה עבודתו בנאמנות ומופיע בכל אירוע עירוני אליו הוא מוזמן, כאשר הכוונה לרב יוסף אוחנה. ורב אחר, דוד דרוקמן, רב שמקבל משכורת הממומנת מכספי כלל הציבור אבל מייצג קנאות דתית שאינה עולה בקנה אחד עם רב גוניותה החברתית של קרית מוצקין.

"רב שמתמיד להדיר רגליו מאירועים עירוניים, ובראשם ימי זיכרון ותפילה לחללי צבא ההגנה לישראל ונפגעי פעולות איבה, רב שלא פעם יצא בהצהרות מעליבות ומביישות בתושבי הקריה, רב אשר משתלח ופוגע דרך קבע בקבוצות נרחבות וחשובות בחברה הישראלית. ראש העירייה קיבל תגובות רבות מצד תושבים שהביעו שאת נפש בעקבות דבריו והתנהגותו של הרב דרוקמן. נוכח כל זאת, ישאל הציבור, האם לרב דרוקמן שנעדר מאירועי יום הזיכרון לחללים בני העיר, קמה הזכות לתקוף מי שישב על כיסאו בשוגג".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות