fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר באורט מוצקין: 45 אחוז מהתלמידים הצביעו לליכוד ביתנו

'יש עתיד' נבחרה עם 14.4% ובמקום השלישי מפלגת העבודה עם 10% מהקולות

שלושה שבועות לפני בחירות 2013 נערך פאנל חברתי פוליטי  בתיכון אורט בקרית מוצקין, בהשתתפות נציגי המפלגות. מיד לאחר מכן,  900 תלמידי שכבת י"א-י"ב  בחרו בקלפי  את נבחרי הציבור הבאים. על פי בחירת התלמידים, הליכוד ביתנו זכה ב-45% מהקולות, 'יש עתיד' מיד אחריו עם 14.4% ובמקום השלישי מפלגת העבודה עם 10% מהקולות.

מטרתו של היום הפוליטי להעמיק את המעורבות האזרחית בקרב בני הנוער הלומדים בתיכון ולחשוף אותם לפוליטיקה במיטבה. מנהלת קרית החינוך, שרה פינטו, ציינה כי "יום זה מהווה את שיאה של עשייה חינוכית המעודדת אזרחות פעילה, מלמדת ערכים של דמוקרטיה מתוך אקלים של כבוד הדדי" כמו כן ציינה את יוזמת רשת אורט "אמנת תרבות השיח" עליהם חתמו התלמידים והפוליטיקאים. פינטו הבטיחה כי מועצת התלמידים תמשיך את מעורבותה בתקופה זו ותחתים את נציגי הרשות ופעילי המפלגות השונות.

במסגרת היום הפוליטי לקחו חלק תלמידי שכבות י"א וי"ב בפאנל בו ישבו נציגים מהמפלגות השונות כמו: סגן השר איוב קרא (מספר 22 ברשימת "הליכוד ביתנו"), דרור מורג (מזכ"ל מרצ) וד"ר עדי קול (מספר 9 ברשימת "יש עתיד"). בפאנל הציגו נציגי המפלגות את מצע המפלגה שלהם וענו על שאלות שהוצגו בפניהם מפי תלמידים בקהל. ראש העירייה חיים צורי,  הוזמן להשתתף בפאנל קרא לשינוי שיטת הבחירות ושימת דגש על החינוך והקטנת כיתות הלימוד.

בסופו של יום הלכו התלמידים להצביע בבחירות במתכונת שזהה ליום הבחירות האמיתי. הבוחרים הציגו תעודת זהות בכניסתם לקלפי והצביעו בצורה חשאית.

בן סלומון (י"ב) נציג מועצת תלמידים באורט מוצקין :"נהניתי להרחיב את דעותיי הפוליטיות ולהקשיב למפלגות אחרות, המפגש עם הקלפי משמעותי לי לקראת תהליך הבחירות כשאגיע לקלפי השנה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות