fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לכל שם יש נר"

נר נשמה ליום הזכרון לשואה. צילום: דוברות העירייה
נר נשמה ליום הזכרון לשואה. צילום: דוברות העירייה

בקרית מוצקין חולקו נרות נשמה ברחובות בעלי זיקה לשואה. העיר נרתמה לקידום מסורת לאומית חדשה בשיתוף מרכז משמעו"ת ועמותת "שם ונר" להנצחת השואה, שלפיה בכל בית בישראל יודלק נר נשמה אישי בערב יום השואה.

בעמדות החלוקה עמדו תלמידי בתי ספר העיר, אשר עברו הדרכה במרכז משמעו"ת על חשיבות ההנצחה. בד בבד, יוכלו תושבי קרית מוצקין למלא בטופס אלקטרוני באתר האינטרנט של  העירייה פרטים של נספים קרובי משפחתם, כך שבשנה הבאה תוכל העירייה לחלק נרות נשמה עם שמותיהם. כמו כן, חולקו נרות נשמה לפני תחילתו של טקס יום השואה בגן גולדה, תוך דברי הסבר של תלמידים נציגי התוכנית "נוער למען זיכרון השואה" מטעם מנהל חברה ונוער במשרד החינוך ומרכז משמעו"ת .

נר נשמה ליום הזכרון לשואה. צילום: דוברות העירייה
נר נשמה ליום הזכרון לשואה. צילום: דוברות העירייה

החלוקה בערים מרכזיות ברחבי הארץ (ובהן גם תל אביב, חיפה וירושלים) תאפשר לכלל האזרחים להצטרף למסורת על ידי לקיחת נר אישי הביתה, שאותו ידליקו בערב יום השואה עם המשפחה. בקריית מוצקין חולקו  כ-1500 נרות ברחובות: חנה סנש, יאנוש קורצ'אק, מרדכי אנילביץ' ומורדי הגטאות.

למי שלא יוכל להגיע לרחובות לפני ערב יום השואה, ישנה אפשרות להיכנס לאתר האינטרנט של "שם ונר" ולהדפיס תווית שנושאת את שמו ופרטיו של קורבן מתוך מאגר השמות  הקיים באתר העמותה או ליצור תווית  באופן עצמאי עם פרטי קרוב משפחה או אדם בעל משמעות אישית.

ראש העירייה, חיים צורי, ואלישה יעקבי, מייסדת עמותת "שם ונר", מסרו: "חלוקת הנרות נועדה לשתף את תושבי העיר והעוברים ושבים ברחובות ובפארקים באופן אקטיבי במסורת לאומית מתהווה של הדלקת נר נשמה להנצחה אישית של אדם שנספה בשואה. ההתמקדות בפרט ובחייו מאפשרת חיבור אישי לנושא מאד מורכב וקשה להבנה, ובדרך זו להנחיל את הזיכרון גם לדור הצעיר ולדורות הבאים. כך שביום שלא יהיו עוד ניצולים לספר את סיפורם, תהיה מסורת של הדלקת נר שתבטיח את זיכרון השואה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות