fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדוריד ליגת העל: היסטוריה בקרית מוצקין

לראשונה בתולדותיה עלתה קבוצת הכדוריד של מכבי מוצקין לחצי גמר הפלייאוף, לאחר שהעיפה את בני הרצליה בשני משחקים. מוצקין נתנה תצוגת כדוריד אדירה, עם משחק קבוצתי מדהים. היום תחל סדרת חצי גמר הפלייאוף ושחקני מכבי מוצקין יסתכלו בלבן של העיניים של שחקני מכבי תל אביב. השמיים הם הגבול
פרץ של רגשות בתום המשחק. שחקני מכבי מוצקין
פרץ של רגשות בתום המשחק. שחקני מכבי מוצקין (צילומים: איסר רביץ)

500 צופים נלהבים בהיכל גושן ועוד כמה עשרות אלפים, או רק אלפים בודדים בטלוויזיה (אין לי נתוני רייטניג), היו שותפים בשישי שעבר להיסטוריה. קבוצת הכדוריד של מכבי קרית מוצקין גברה על בני הרצליה בתוצאה 21:25, השלימה ניצחון כללי בסדרה 0:2, לאחר שניצחה בשישי שעבר בהרצליה 23:26, ועלתה לחצי גמר הפלייאוף על אליפות המדינה.

סנסציה, הייתה הכותרת בכלי התקשורת, כולל ערוץ 5, אולי בצדק ביחס להיסטוריה, לרקורד של שתי הקבוצות, ולדרוג של השתיים בתום הליגה הסדירה. ואולם מי שצפה בשני המשחקים הבין למה מוצקין ניצחה בקלות יחסית, מבלי שהגיעה למשחק שלישי ומכריע. מוצקין של העונה היא קבוצה של מומנטומים, היא פגשה את הרצליה שלושה ימים לפני משחק חצי גמר גביע המדינה והובסה 29:16. שום דבר מהמשחק ההוא לא שיקף את היכולת של הקבוצה. לסדרת רבע גמר הפלייאוף הגיעה מוצקין בכושרה, כשכל שחקניה בריאים, אבל בעיקר עם מורל גבוה ואחרי רצף של חמישה ניצחונות, כל ארבעת המשחקים של הליגה הסדירה הסתיימו בניצחונות של מוצקין, כולל על אלופת המדינה הפועל ראשון לציון.

בנוסף גברו חניכיו של נדצ'קו מאטיץ' על נבחרת העתודה של ישראל 32:34, במשחק ידידותי במסגרת ההכנות של מוצקין והנבחרת למשימות החשובות של כל אחת מהן. הנבחרת להזכירכם הבטיחה את עלייתה לאליפות אירופה כעבור עשרה ימים. הסדרה הוכרעה בהרצליה במשחק הראשון בהרצליה, שנערך לפני שבועיים, מוצקין פתחה בבליץ ועלתה ליתרון בלתי מחיק. כתבתי על כך בהרחבה בשבוע שעבר. בסיום מוצקין ניצחה 23:26 ובשישי שעבר התייצבה למשחק הגומלין בידיעה שניצחון בכל תוצאה יהפוך את העונה הזו לעונה היסטורית, מיוחדת מאוד.

הרצליה עלתה לחוצה, היא ידעה שהפסד שלה יהפוך את העונה לטראומה גדולה, שכן הקבוצה תקעה יתד בשנים האחרונות בליגת העל והפכה לתושבת קבע בחלק העליון של הטבלה. היא גם השקיעה המון כסף.

  500 אוהדים נלהבים נהנו מכל רגע  המאסטרו עושה סדר בפסק זמן  צילומים: איסר רביץ
500 אוהדים נלהבים נהנו מכל רגע המאסטרו עושה סדר בפסק זמן צילום: איסר רביץ

בדקות הראשונות היו להרצליה תקוות. היא פתחה במרץ והובילה 0:1 ו-2:3. כאן זה נגמר ועד הסיום היא ראתה רק את הגב של שחקני מוצקין. דקה 28 – 7:12 ובתום המחצית הראשונה הובילו חניכיו של מאטיץ' 9:12. אדומים לקמחי ואפוטה השליטה של מוצקין נמשכה גם במחצית השנייה, למרות שלרגע בני הרצליה השוותה 13:13 ואחר כך 14:14, אבל מוצקין חזרה מיד להוביל וגם יציאתם של מור קמחי ומאור אפוטה בכרטיסים אדומים לא שינתה דבר. קמחי הורחק אחרי שיצא שלוש פעמים לשתי דקות, ואפוטה הכניס מרפק לשחקן אורח והורחק מידית באדום, אחרי ששיחק 18 דקות במחצית השנייה. הרצליה עוד הצליחה לצמצם ל-19:17, אבל מוצקין ברחה בהמשך ל-18:24 (הפרש שיא) ובסיום ניצחה 21:25. 

דקה לפני הסיום כבר החלו החגיגות במוצקין. למעלה מ-500 אוהדי הקבוצה נעמדו על הרגליים ומחאו כפיים לשחקנים, כשהיו"ר פיני לייבוביץ' מניף ידיים ומנצח על המקהלה, קמחי ואפוטה, שבכלל היו אמורים לעלות ליציע, היו על הפרקט, התחבקו וצהלו. יציע הכבוד המאולתר, בו בלטו ראש העירייה חיים  צורי, ממלא מקומו עומר זוהר, הקבלן ניר גלבוע, חברי הנהלת הקבוצה ואורחים, הצטרפו לחגיגה וכולם חיכו לבאזר. ואז הגיע הבאזר, והשאר יסופר בתולדות ישראל ובעמוד 'שוס'. תקפצו לבקר.

כבשו למוצקין: ולדי קופמן 8, טונדיי עבדול ראשיד 7, ברק עמר 4, איתי גושן 3, איגור ראדוייביץ' וליקו מילוסביץ' ומור קמחי 1 כ"א. ציינתי קודם ואדגיש שוב, מוצקין ניצחה בצדק, מוצקין היא קבוצה טובה יותר ובכל עמדה יש לה יתרון על הרצליה, חבל רק ששחקן מצוין שגדל במוצקין, אלעד קפון, שיחק דווקא בצד השני כי הוא היה יכול לעזור מאוד לקבוצה. המאסטרו נדצ'קו מאטיץ'

מוצקין הפגינה משחק קבוצתי יוצא מהכלל ומשחק הגנה הרואי. מולה ניצבה קבוצה חזקה שכבשה במשחק הראשון 8 שערים בלבד במחצית הראשונה ובמשחק השני 9 שערים במחצית הראשונה. זה אומר הכול. משחק ההגנה היה כמעט מושלם וכל השחקנים היו שותפים. זה היה המפתח לניצחון. מפתח נוסף היה הגיבוש, הפרגון והקבוצתיות. ועוד נקודה חשובה, מאמן הקבוצה מאטיץ'. במהלך העונה לא פעם ביקרתי אותו, בעיקר בעניין הרוטציה, על דבר אחד איש לא מערער – הוא מאמן מקצועי. השקט שלו, המנהיגות השקטה שהוא מפגין ומקרין לשחקנים, ההכנה הטקטית והמנטלית ראויים להערכה. במהלך העונה לא פעם החמאתי כאן לשוער אורן מאירוביץ'. די נגמרו לי כל הסופרלטיבים, האיש הוא פנומן, ולא אוסיף. גם הקפטן ולדי קופמן הוא פקטור משמעותי ביותר, השערים שלו הם תאווה לעיניים ומסתבר כי הוא גם מנהיג.

פרץ של רגשות בתום המשחק. שחקני מכבי מוצקין
פרץ של רגשות בתום המשחק. שחקני מכבי מוצקין (צילומים: איסר רביץ)

איתי גושן הותיק, מור קמחי, ברק עמר ומאור אפוטה משלימים חבורה ישראלית, מוצקינאית, צריך להדגיש, (כולם נולדו וגדלו כאן) מושלמת. האקס פקטור מגיע העונה בדמותם של שני זרים נפלאים ראדוייביץ' ומילוסביץ', שאומנם כבשו רק שער אחד כ"א, אבל עבודת ההגנה שלהם מושלמת. אחרון חביב, הישראלי החדש, טונדיי עבדול ראשיד, שפתח את העונה בצליעה וממשחק למשחק משתבח.

עכשיו מכבי תל אביב
ומי הבאה בתור? מכבי תל אביב. הפרדוקס הוא שת"א, שחתכה את כל הליגה כמעט כל העונה הבטיחה רק במשחק שלישי את עלייתה לפיינלפור, בעוד מכבי מוצקין נחה. זהו יתרון גדול. מכבי ת"א נמצאת בחודשיים האחרונים בנסיגה מתמדת, הפציעות, בעיקר של בויאן בוטוליה ערערו את הביטחון של הקבוצה, זו לא אותה

קבוצה שניצחה העונה את מוצקין ארבע פעמים – פעמיים בליגה 25:32 במוצקין ו-17:38 בת"א, פעם אחת בחצי גמר הגביע (בראשון לציון) 21:31 ופעם אחת במשחק חצי גמר גביע איגוד השופטים שנערך במוצקין 25:27. המשחק הראשון בסדרה יתקיים היום (שישי) בתל אביב.

המשחק השני יתקיים ביום שלישי הקרוב בשעה 20:00 בהיכל גושן. (עוד צו 8 לאוהדים). השמיים הם הגבול, השאלה עד כמה שחקני מוצקין מאמינים בכך. הבנתי מהנהלת הקבוצה שהשחקנים יסתכלו על הלבן של העיניים של שחקני מכבי ת"א. בלי רספקט.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות