fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדוריד: הקרייתים יוצאים למלחמה נגד מכבי מוצקין

שני מועדוני הכדוריד היחידים בצפון – מכבי קרית מוצקין מליגת העל והקרייתים מהליגה הלאומית, פעלו במשך שנים רבות בשיתוף פעולה. יש להניח שהאידיליה הזו הסתיימה לאחרונה. סלע המחלוקת – אי הסכמה של הנהלת מכבי מוצקין לשחרר או להשאיל שלושה שחקנים, ששייכים אליה, לאגודת הקרייתים. מדובר בשחקנים שלדברי הנהלת הקרייתים לא משחקים כבר שנים רבות במוצקין והם אינם מעוניינים לשחק בשורותיה.

יו"ר הנהלת הקרייתים עידן קורנברג מתייחס לעניין: "בשבוע שעבר נפגשתי עם פיני לייבוביץ' במטרה למצוא דרך משותפת לקידום הכדוריד בצפון וקידום האגודות בפרט. במסגרת פגישתנו, אשר נערכה בנוכחות עו"ד יוסף דיין (חבר הנהלת מכבי מוצקין א.ר.) וראובן ספיבק (חבר הנהלה בקרייתים), הצעתי לפני חוזה ו/או הסכמה ארוכת טווח: 'כל מי ששייך לקרייתים וחפץ לשחק במכבי מוצקין ישוחרר ללא תמורה וכל שחקן השייך למוצקין החפץ לשחק בקרייתים ישוחרר ללא תמורה'. פיני התעקש כי הוא רוצה כסף עבור שחקנים ששייכים לו ואשר לא מעוניינים לשחק בקבוצתו (עקב סיבות אישיות כגון עבודה ומשפחה). הבהרתי לפיני כי אני לא אשלם אפילו אגורה אחת תמורת השאלתם".

"מכבי קרית מוצקין והעומד בראשה מסרבת לשחרר את השחקנים, שלכאורה שייכים לה (לרשום מידי שנה שחקנים שלא שיחקו כדוריד בקבוצה מספר לא מועט של שנים). הפעולה האמורה לעיל מייצרת מאין "שיעבוד" עבור אותם שחקנים.

למצער, אני רואה בפעולה זאת ניסיון "סחיטה", שכן השחקנים ושלא מרצונם משועבדים לאגודת האם בה שיחקו כאשר היו נערים ואו סיימו את חלקם בקבוצה הבוגרת. מרביתם לא מתאימים מבחינה מקצועית לקבוצת האם ו/או לא יכולים לעמוד בהתחייבויות השונות ובעיקר בכמות האימונים וזאת עקב התחייבויותיהם הקודמות בחיים האישיים, שכן מדובר באנשים בעלי משפחה וקריירה שהכדוריד אינו נמצא בראש סדר עדיפותם ו/או מתוך רצון עז לשחק כדוריד חובבני מתוך אהבה לכדוריד וללא כל תמורה.

yad02
"לא אכנע לסחטנות". עידן קורנברג (צילום: עצמי)

"אתמול קיבלתי הודעה בה הובהר לי כי מוצקין דורשת 5,000 ₪ דמי השאלה עבור כל שחקן אותו תשאיל לקרייתים. לא אכנע לסחטנות של מכבי קריית מוצקין והעומד בראשה. בכוונתי לפנות בימים הקרובים ולייצג את השחקנים במוסד בוררות של איגוד הכדוריד".

תגובת מועדון מכבי קרית מוצקין: "אין כל סכסוך בין המועדונים. הנהלת הקרייתים יזמה פגישה עם נציגות מכבי מוצקין ובה העלתה בקשה לשאילת שני שחקנים. בשיחה זו, ביקשה נציגות הקרייתים לנקוב בעלות ההשאלה תוך שהעלתה את האפשרות לנקוב מצידה בסכום זהה לשחרורו של ערן רייזלר מהקרייתים למכבי מוצקין. בישיבה של הנהלת מכבי מוצקין נשקלה פניית הקרייתים והוחלט לקבוע את עלות השאלתם של שחקנים שכרטיסם שייך למועדון לעונת המשחקים הנוכחית. עמדת המועדון הועברה בצורה מכובדת ליו"ר הקרייתים.

"השימוש במילים "שוק עבדים" אינו מכובד. מועדון מכבי מוצקין מתנהל על פי תקנון ההתאחדות, תקנון העמותה ועל פי הסכמים חתומים. השימוש במילה "סחיטה" חמור, ומצופה ממי שבקיא ברזי השפה והחוק כי יבחר מילותיו בקפידה.

מכבי קרית מוצקין אינה פועלת משיקולים אישיים וטובת המועדון והישגיו לנגד עיני חבריו בכל עת. יצוין כי מועדון מכבי מוצקין והיו"ר העומד בראשו בעשור האחרון העביר לקרייתים למעלה מעשרה שחקנים ללא תמורה". עו"ד יוסף דיין.

yad01
"מכבי מוצקין אינה פועלת משיקולים אישיים". עו"ד יוסף דיין (צילום: עצמי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות