fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טרגדיה בחי פארק: הגי'רף ג'אבר מת מאכילת שקיות חטיפים

ניתוח לאחר המוות גילה כי שקיות חטיפים סתמו את קיבתו
ג'אבר הג'ירף
ג'אבר הג'ירף שנפטר (צילום: חי פארק מוצקין)

ג'באר, הג'ירף הבוגר של חי-פארק קריית מוצקין נמצא בשבת מוטל ללא רוח חיים בבית הגידול שלו. מנהל גן החיות, יגאל פדידה, היה הראשון למצוא אותו ולהזעיק צפונה את אנשי השירות הווטרינרי בבית דגן. ביום שישי עוד נצפה ג'באר חיוני ופעלתן, מה שהדליק נורה אדומה והצריך בדיקה וטרינרית מעמיקה.

נתיחת גופו של ג'באר בן התשע, שהגיע לחי-פארק קריית מוצקין לפני שבע שנים מהספארי ברמת גן, העלתה כי הוא מת כתוצאה מחסימת מעיים קשה שמקורה בשקיות חטיפים שנתנו לו, ככל הנראה מבקרים.

 

ג'אבר הג'ירף
אולגה בת זוגו המומה. ג'אבר הג'ירף (צילום: חי פארק מוצקין)

מותו של בעל חיים בגן החיות הוא תמיד אירוע חריג וטראגי ובמקרה הנוכחי הסיפור כואב במיוחד. ג'באר שהיה משך שנים גמל בודד בחי-פארק זכה לפני שלוש שנים לקבל למתחם מחייתו את הג'ירפה אולגה בת השש וחצי שהגיעה מגן החיות התנ"כי בירושלים. עתה אולגה נותרה לבדה. מנהל החי-פארק, אורן גולדברג : "אולגה ממש בלחץ היא אינה מתפקדת כבשגרה, ממעטת לאכול, אינה נענית למטפליה והיא חשדנית מאוד בתגובותיה".

בחי-פארק, בדומה לגני חיות אחרים, משקיעים מאמצי הסברה כבירים בקרב קהל המבקרים לבל יאכילו את בעלי החיים. "המדריכים שלנו מדגישים זאת בכל סיור, יש שילוט מאיר עיניים בכל רחבי גן החיות, אנחנו מפרסמים זאת בהדגשה בכל הפרסומים שלנו ובכל זאת יש מבין המבקרים שלוקחים לעצמם החירות לפעול בניגוד להנחיות. הם אולי חושבים שזה משחק אבל זו סכנת חיים לבעלי החיים" דברי גולדברג.

 בשלב הזה, החלו בחי-פארק לעבור על תיעוד הווידאו שמגיע מן המצלמות הרבות הפזורות בחי-פארק בתקווה לאתר את האיש שהאכיל את ג'באר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות