fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפח הכתום הגיע לקרית מוצקין

התושבים יידרשו לזרוק אריזות מזון, ניקיון וטיפוח אישי. לדוגמא : קופסאות שימורים, אריזות חטיפים, דאודורנטים ועוד. הפיילוט ייערך ברחוב החשמונאים, שכונות נווה-גנים ומשכנות האמנים
הפח הכתום
הפח הכתום (צילום: דוברות עירית קרית מוצקין)

חוק האריזות החדש יוצא לדרך וקרית מוצקין נבחרה לעיר הראשונה להוביל אותו. בשלב הראשון תושבי רחוב החשמונאים ושכונות נווה-גנים ומשכנות אמנים יידרשו להפריד אריזות מהפסולת הביתית ולהשליכן לפח הכתום.

הפח הכתום
לראשונה בצפון. הפח הכתום (צילום: דוברות עיריית קרית מוצקין)

בשבוע הקרוב תחל פריסתם של הפחים הכתומים בקרית מוצקין, פחים שלתוכם יידרשו התושבים לזרוק אריזות מזון, ניקיון וטיפוח אישי. לדוגמא: קופסאות שימורים, קרטוני חלב ומשקה, אריזות חטיפים ותבניות מאלומיניום או פלסטיק, דאודורנטים, מיכלים של מוצרי ניקיון ועוד. להבטחת תהליך מחזור יעיל התושבים נדרשים לוודא כי האריזות יהיו ריקות ונקיות משאריות.

ראש העירייה חיים צורי, שם לו למטרה שמוצקין תהיה חלוצה ביישומו של חוק האריזות החדש, המשתלב באסטרטגיית המחזור הבינלאומית.

 במסגרת חוק האריזות, הוטלה על היבואנים והיצרנים של מוצרים ארוזים, אחריות יצרן מורחבת הכוללת את החובה לבצע מיחזור של פסולת האריזות. משמעות הדבר, שכאשר תושב קרית מוצקין זורק לפח הכתום שקית במבה ריקה, חברת אוסם מחויבת לממן את כל ציר הטיפול, השינוע והמחזור של האריזה אותה היא שיווקה לציבור.

מתוקף הוראות חוק האריזות התאגדו כל היצרנים והיבואנים של מוצרים ארוזים והקימו את תאגיד תמיר שמחובתו להסדיר את תחום השיווק, האיסוף מהלקוח והמחזור של כל האריזות המגיעות לציבור. עיריית מוצקין חתמה על הסכם עם תאגיד תמיר, אשר על פיו הסדר הפרת האריזות במוצקין יהיה על בסיס פח כתום. ועתה, לאחר שהוסדרו הנושאים הלוגיסטיים והמימונים הגיע השלב של שיתוף הציבור – להשלמת התהליך.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות