fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית משפט השלום בחיפה זיכה את הרב עמינדב קריספין

בית משפט השלום בחיפה קבע כי רבה לשעבר של קרית מוצקין, הרב עמינדב קריספין, יזוכה מכל האשמות שיוחסו לו בתיק הפלילי שהתנהל נגדו
הרב עמינדב קריסין (צילום: אפרת פראנק)
הרב עמינדב קריסין (צילום: אפרת פראנק)

ביום ראשון השבוע, זיכה השופט ד"ר זאיד פאלח ,שופט בבית משפט השלום בחיפה, את רבה לשעבר של קרית מוצקין, הרב עמינדב קריספין, מכל העבירות שיוחסו לו בתיק שהתנהל נגדו מאז שנת 2008.

כזכור הרב עמינדב קריספין נעצר על ידי המשטרה במהלך שנת 2008 ובכתב האישום שהוגש נגדו בשנת 2009, הואשם בארבעה אישומים, שלושה מהם דיברו על עבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים בעוד הרביעי דיבר על עבירת הדחה בחקירה.

בכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בחיפה על ידי עו"ד רלי גוטמן מפרקליטות מחוז חיפה צוינו מספר אישומים כנגד הרב.

באישום הראשון נטען כי הרב ביקש מאישה חרדית, אשר שימשה כמנקה במשרדי הרבנות של קריית ביאליק, להיכנס למשרדו וכשזו נכנסה הוא סגר אחריה את הדלת ולפתע חיבק אותה בשתי ידיו ונצמד עם גופו לגופה. על פי האישום, לאחר מספר שניות הניח הרב גם את כפות ידיו על שדיה ומישש אותם, ואף אחז בשתי לחייה תוך שהוא אומר לה: רק נשיקה רק נשיקה.

האישום השני עסק בביצוע מעשה מגונה והטרדה מינית של הרב כלפי עובדת נוספת בתחום שירותי הדת לציבור. באישום זה נטען כי הרב החל לספר לעובדת על הבעיות המיניות של בני זוג שהגיעו אליו כשלאחר דבריו תפס את ידה ואמר לה שהרווח בין האצבעות שלה מלמד כי גם היא סובלת מכאבים בעת קיום יחסי המין.

האישום השלישי עסק בתושבת קריית ביאליק שהגיעה למועצה הדתית להתחתן, וטענה כי הרב הטריד אותה מינית וביצע בה מעשים מגונים בזמן שבעלה המתין לה מחוץ לדלת.

על פי האישום הרביעי נחשד הרב כי ניסה לגרום למתלוננת הראשונה לחזור בה מתלונתה ונאשם בהדחת עד.

הרב עמינדב קריפסין (צילום: אפרת פראנק)
הרב עמינדב קריפסין (צילום: אפרת פראנק)

לאורך כל הדרך הרב קריספין שבעבר כיהן בתפקידו כרבה של העיר קרית ביאליק במשך 20 שנים, הכחיש את העבירות שיוחסו לו וטען כי מדובר במזימה פוליטית על מנת להדיחו מתפקידו.

ביום ראשון השבוע, קבע שופט בבית משפט השלום בחיפה, ד"ר זאיד פאלח, לזכות את הרב מכל ארבעת האישומים שיוחסו לו תוך שהוא אומר: "סוף דבר, ומשלא הוכחו כנדרש עובדות ארבעת האישומים שבכתב האישום, הגעתי למסקנה לפיה הנני מורה על זיכוי הנאשם מכל המיוחס לו באישומים 1-3, מחמת הספק, וכן על זיכויו מהמיוחס לו באישום ה-4".

השופט פלאח הוסיף ואמר בסוף דבר: "אוטמזגין פעל ללא לאות בכדי להוציא כספים ממקורבי הנאשם, וכן בהחלפתו ע"י אחרים שאינם מקורבים אליו".

עו"ד אביגדור פלדמן שייצג את הרב בתיק: "בית המשפט זיכה השבוע את הרב קריספין ובכך חילץ אותו מחלום בלהות שרדף אותו כמעט עשור. בין היתר קבע בית המשפט שהמתלוננות חברו יחדיו באמצעות מזכיר המועצה הדתית מאיר אוטמזגין על מנת לנצל את מצוקת הרב ובכדי לנסות לקבל ממנו סכומי כסף אסטרונומיים. אני שמח מאד על זיכויו של הרב".

גם עו"ד יהודה שמעוני שייצג אף הוא את הרב בתיק הגיב לאחר הזיכוי: "אחרי שנים ארוכות וקשות שעברנו עם תיק מאד כבד שהוגש נגד הרב אנו שמחים על זיכויו. כל הזמן ידענו את עובדת היותו חף מפשע ולאורך כל הדרך טענו לקנוניה פוליטית שנעשתה כנגד הרב. מתחילת התהליך טענו שבראש הקנוניה הזו עומד מזכיר המועצה הדתית בקרית ביאליק, מאיר אוטמזגין. לבסוף ניסיונו של זה להדיח את הרב מתפקידו בדרכים נלוזות אלה בהן נקט כשל והשבוע באה הקנוניה הפוליטית הזו לקיצה. הרב עצמו מתרגש מאד מגודל הבשורה".

הרב עמינדב קריספין:" אני מאד שמח על הזיכוי. אין לי דרך להמחיש את התחושה שהרגשתי בשבע השנים שחלפו מתחילת הפרשה הזו. כל השנים נעשה כלפי נעשה כלפי עוול.ביזו אותי".

הרב מאיר אוטמזגין: "אני שמח בשבילו מכל הלב. מעבר לזה אין תגובה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות