fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוסתן ספרדי בקרית מוצקין

דיירי בית אילדן בקרית מוצקין, העלו השבוע את המחזמר 'בוסתן ספרדי', במסגרת החוג לתיאטרון
בוסתן ספרדי
דיירי בית אילדן מציגים את בוסתן ספרדי. צילום יהודה בן לולו

50 שנה לאחר שעלה המחזמר 'בוסתן ספרדי' לראשונה, הוא זכה השבוע להפקה מקורית בביצוע של דיירי "בית בלב" בית אילדן. השחקנים, משתתפי החוג לדרמה של הבית, שחלקם בני גילו של כותב המחזה והנשיא החמישי לשעבר, יצחק נבון ז"ל, הפליאו ביכולות המשחק, השירה והריקוד.

נבון, נפטר בסוף השבוע האחרון, הותיר חותם גדול על תחום החינוך והתרבות הן כשר חינוך והן כמחזאי וסופר שביצירותיו שילב את אורח החיים של יהדות ספרד. "בוסתן ספרדי" שכתב הפכה עם השנים להצגה הוותיקה ביותר בתיאטרון הבימה, והשבוע היא עלתה גם בהפקה הייחודית בבית אילדן בניצוחם של הבמאי תומר רוסו, הכוראוגרפית רינה גרינשפון והמנהל המוזיקלי אבי דיין.

החוג לדרמה של דיירי בית אילדן מעלה בכל שנה הפקה אחת גדולה, שזוכה לתשואות גדולות של הצופים. כך למשל, לפני כשנה העלו חברי החוג את המחזה 'שטעטל' ולפני שנתיים צילמו גרסה מקורית לסרט 'מאמא מיה'.

דיירי בית אילדן מציגים את בוסתן ספרדי. (צילום יהודה בן לולו)
דיירי בית אילדן מציגים את בוסתן ספרדי. (צילום יהודה בן לולו)

המחזמר עלה השבוע בבית נגלר בעיר במסגרת אירועי חודש האזרח הוותיק המתקיימים ברשת. על מנת לשמור על מקוריות התסריט, לא וויתרו השחקנים וקיבלו שיעורים פרטיים בלדינו מאחת מהשחקניות דוברת השפה, ואת השירים במחזמר שרו בשפתו המקורית. על עיצוב התלבושות היו אחראים דיירי הבית ועל התפאורה האמנית סבין קידר.

מנהלת התרבות של הבית ומפיקת המחזמר גלית פינטו: "כמי שמלווה את אירועי התרבות בבית כבר לא מעט שנים, אני נפעמת בכל פעם מחדש מהיצירתיות, הגמישות והפתיחות שמגלים דיירי הבית. הם לא מהססים ללמוד ולחדש וליישם בכישרון גדול אותו הם מפגינים על הבמה. מאות הצופים שצפו השבוע במחזמר נשארו פעורי פה, הריעו בהתלהבות לשחקנים וקראו לאתר אמרגן שיאמץ את הקבוצה להופעות ברחבי הארץ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות