fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אזרחות מברזל: קרית מוצקין לא שכחה את עמיר פרץ

תושבי קרית מוצקין שספגה מטחי טילים בזמן מלחמת לבנון השנייה, הוקירו אמש את תרומתו של שר הביטחון בזמן המלחמה להאצת פיתוח מערכת כיפת ברזל. פרץ סיפר על תהליך חתימת ההסכם מול אנשי רפא"ל, ועל החברים שהיו די סקפטיים
(צילום: נחום סגל)

ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי העניק תעודת אזרחות כבוד לשר הביטחון לשעבר שתרם משמעותית לקידום פיתוחה של מערכת ההגנה האקטיבית נגד טילים כיפת ברזל. הטקס התקיים אתמול (שני) במתנ"ס גושן בהשתתפות מכובדים רבים.

צורי נשא מעל הבמה דברי הסבר להחלטה להעניק לשר הביטחון לשעבר את אזרחות הכבוד: "בזמן כהונתך כשר ביטחון, רתמת את מערכת הביטחון האמריקאית לנושא והאצת את התהליך. מערכת כיפת ברזל יצאה לדרך. היא הפכה באחת, תוך פרק זמן קצר ביותר, למערכת הגנה מבצעית. ואכן, במערכה האחרונה מול חמאס, מלחמה בה העורף הפך לחזית, מערכת כיפת ברזל הוכיחה יכולת ועליונות טכנולוגית אדירה, בדיוק כפי שמתבקש להיות נשק העתיד. נשק של המלחמות של העת החדשה. נשק הגנה מתוחכם. מערכת כיפת ברזל היא זו שהצילה רבים מתושבי מדינת ישראל ותרמה רבות לכושר ההרתעה של המדינה אל מול אויביה.

"אני נזכר במלחמת לבנון השנייה, כאשר ישבנו, תושבי צפון המדינה, במקלטים ובממ"דים וספרנו את נפילות הטילים. ואני לא יכול שלא לחשוב כמה סבל היה נחסך לו אז היה לנו את מערכת "כיפת ברזל". מי אם לא אנחנו, להבין את משמעויותיה ותרומתה של מערכת כיפת ברזל".

אזרח כבוד. חיים צורי ועמיר פרץ (צילום: נחום סגל)

בסיום נאומו קרא צורי לפרץ לבמה, "אני שמח להעניק לך כעת את תעודת אזרחות הכבוד על חלקך בהקמתה של כיפת ברזל, על ראייתך את הצורך החיוני בה, על עמידתך האיתנה בהפיכתה מחלום למציאות, אני מתכבד להעניק לך בשמי ובשם תושבי העיר – אזרחות כבוד של העיר קריית מוצקין. אשרי העם שאלו הם מנהיגיו".

פרץ הנרגש נשא נאום ארוך בו סיפר על תקופתו כשר ביטחון, על שנים טובות יותר וטובות פחות ועל נחישות ודבקות במטרה. פרץ הודה שכאשר  צורי, הודיע לו על החלטת מועצת העיר להעניק לו אזרחות כבוד הוא היה מופתע ונרגש מכיוון שרוב התודות והאותות ניתנים לו מערים בדרום. פרץ סיפר על תהליך החתימה על ההסכם מול אנשי רפא"ל ועל החברים שהיו סקפטיים על תמיכתו בפרויקט.

כיבדו את האירוע: ברוך זלץ, ראש עיריית קרית ים, שמואל סיסו, סגני ראש העיר, חברי מועצת העיר, מנהלי יחידות העירייה, מתנדבים ותושבים. את האירוע הנחתה ד"ר לאה גנור, מנהלת מרכז משמעו"ת, בחלק האומנותי הופיעו תלמידי הקונסרבטוריון ולהקת כובע טמבל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות