fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמואל סיסו פורש מהמרוץ לראשות עיריית קרית ים

פחות משבועיים לפני הבחירות, הודיע המתמודד היחיד לראשות העירייה, ראש עיריית קרית ים שמואל סיסו: קיבלתי את תפקיד מנכ"ל אורט העולמי – פורש מהמרוץ
יתמודד או לא יתמודד? שמואל סיסו (הילה מלמד גלר)
יתמודד או לא יתמודד? שמואל סיסו (הילה מלמד גלר)

ביום שישי צלצל ראש עיריית קרית ים שמואל סיסו לחבר סיעתו דוד אבן צור וסיפור לו כי הוא עומד להתפטר מתפקידו כראש עיריית קרים ים, ולהפוך להיות מנכ"ל רשת אורט העולמית.

בהמשך ביצע סיסו שיחות טלפון לכל חברי סיעתו ודיווח על המהלך. סיסו אמר שייתן לסיעה להכריז על מחליפו. מיד אחרי ההודעה הדרמטית, שהכיתה בהלם את הפוליטיקאים המקומיים, טס סיסו לחו"ל. באותו השלב, בין חברי הסיעה היה ברור כי סיסו עומד להוריש את התפקיד לאבן צור.

עם היודע הדבר, התחוללה בעיר סערה בין המתמודדים שונים במערת הבחירות ובין תושבי העיר. לכל התקשורת נמסר כי סיסו ישוב ביום רביעי מחו"ל, אז ימסור את הצהרתו. חלק מהכעס נבע מהעובדה שבחודשיים האחרונים ביצע סיסו מהלכים פוליטיים כדי ליצור קואליציה רחבה עד כמה שניתן.

הוא הצליח למשוך אליו גם את היריבים הפוליטיים, בהם את בן דודו עו"ד אלון סיסו שהתמודד לראשות העירייה, אולם חבר לשמואל סיסו. בכך נוצר מצב שלא נותרו מועמדים לראשות העיר מלבד המועמד שהחליט לקבל את ההצעה לשמש מנכ"ל אורט 18 ימים בלב לפניה בחירות כשלכל יום משמעות אדירה מבחינת החוק המוניציפאלי.

ביום שני בערב התכנסה סיעתו של סיסו, בחרה יועץ משפטי וניהלה ישיבה בה הציעו את אבן צור כמחליפו של סיסו, למרות שראש העירייה עדיין לא הודיע על התפטרותו באופן רשמי. באותה ישיבה התברר כי סיסו לא מתכוון לפרוש לגמריי מהחיים הפוליטיים בעיר וכי הוא מתכוון לכהן בקדנציה הבאה בחבר מועצה. המהלך גרר ביקורת שכן היו לא מעט שהתכוונו להצביע עבור סיסו וחשו כאילו העביר את המלוכה. ביום רביעי בבוקר נחת סיסו מטורונטו הישר למסיבת עיתונאים שהתקיימה בבניין העירייה.

"בתחילת השבוע, הודעתי לכל הנוגעים בדבר, על כוונתי לפרוש מתפקיד ראש העירייה, תפקיד אותו אני ממלא במצטבר כ-20 שנה", פתח סיסו את דבריו. "עשר השנים האחרונות בתפקיד היו מכוננות ואינטנסיביות, במהלכן עברה העיר מהפכה והפכה מעיר שמשתרכת מאחורי שאר הקריות לעיר מובילה בחינוך ובתחומים נוספים. במקביל, ברמה האישית היו לי שנים מאוד קשות, במיוחד בשנתיים האחרונות. לכן, כשהוצע לי לפני מספר שבועות להגיש את מועמדותי לתפקיד מנכ"ל אורט העולמי, האינסטינקט הראשוני היה לדחות את התפקיד ואכן דחיתי אותו, אך אחרי שאנשים חזרו וביקשו, ניגשתי למכרז. בשבועיים האחרונים העסק נכנס לסחרחורת, אך באופן פורמלי, רק שלשום הוחלט על קבלתי לתפקיד. מדובר באחת ההחלטות הקשות שהחלטתי בחיי והאמת היא שאני לא עוזב את העיר, אני יוצא בשליחותה. אלווה את ראש העיר החדש ככל שיצטרכו אותי, אשאר חבר מועצה ככל שיידרש ממני".

פורש מהמרוץ לראשות העירייה. שמואל סיסו (הילה מלמד גלר)
פורש מהמרוץ לראשות העירייה. שמואל סיסו (הילה מלמד גלר)

כאשר נשאל סיסו נשאל אם הוא לא חושב שהוא מנע מציבור הבוחרים בעיר את הזכות הדמוקרטית להצביע עבור ראש עיר שיבחרו אמר: "על פי החוק, הסיעה בוחרת את המועמד שלה לראשות העיר ובמקרה הזה הסיעה בחרה את דוד אבן צור. ברגע שיהיו בחירות, הבחירה היא לא אוטומטית". בהמשך הצהיר: "ביום הגשת המועמדות לא ידעתי שאני הולך להיות מנכ"ל אורט".

סיסו נדרש לשאלה האם אבן צור יכבד את ההסכמים הפוליטיים, אותם סגר סיסו עם הסיעות השונות, ואמר: "בנוגע להסכמים הפוליטיים , או ההסכמות אליהן הגעתי עם הסיעות האחרות, אני מניח שהמחליף שלי יכבד אותן".

רק לפני כחודשיים, הצליח סיסו להכניס אל רשימתו את המועמד היחיד שהתמודד מולו, בן דודו עו"ד אלון סיסו. אלון סיסו, שעד לכניסתו לרשימת ראש העירייה, התמודד לראשות העירייה מטעם רשימת "משנים כיוון", עם חבר המועצה אלי כהן, בחר להיכנס כמספר 3 ברשימתו של ראש העירייה. כהן, שותפו לדרך הפוליטית, בחר שלא להיכנס לרשימה והחליט להמשיך את מסע הבחירות למועצת העיר בלבד. השבוע אמר כהן: "ראש העירייה החליט להתפטר מתפקידו ולהסיר מועמדותו לראשות העירייה שבועיים לפני מועד הבחירות, ולהעביר את המועמדות לראשות העיר ייה לכל מי שיחפוץ בכך. מהלך זה אשר נעשה בכוונת מכוון מדיף ריח רע בן מבחינה ערכית ובן מבחינה ציבורית. הייתי מצפה מראש עירייה שאינו מתמודד – וסביר להניח שהחל את המגעים עם אורט עולמי הרבה לפני הגשת הרשימות – לחשוף את כוונותיו בפני הציבור".

אבן צור, אמר השבוע: "היתה לנו ישיבת סיעה, במהלכה קיבלתי פה אחד את כל קולות חברי הסיעה, למעט אלון סיסו שלא השתתף בהצבעה. הודיתי לסיעה על האמון שנתנה בי. עם זאת, האחריות שניתנה לי מאוד כבדה. ישבתי עם שמואל סיסו בישיבת עבודה, לגבי ההמשך, במטרה שיעבור ללא זעזועים. יש לי ניסיון רב, 25 שנה כחבר מועצה ברצף ובעשר שנים אחרונות כסגן וממלא מקום של שמואל סיסו. אני מאמין שאבחר ואקבל את אמון התושבים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות