fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רגעים קטנים של אושר

ארז גד וכלבתו האני משתתפים בתוכנית המבורכת "כלבי ליטוף" שמטרתה להנעים את זמנם של קשישים בבתי אבות. לאחרונה הם ביקרו בבית האבות נוף ים בקרית ים. היה מרגש
האני אוכלת מידה של אחת הדיירות (צילום: בתיה בר)
האני אוכלת מידה של אחת הדיירות (צילום: בתיה בר)

בית האבות נוף ים בקרית ים הצטרף לתוכנית "כלבי ליטוף" המתקיימת ביוזמת ג'וינט-אשל, תכנון ופיתוח שירותים למען הזקן, בשיתוף עמותת מטב ועמותת SOS חיות. מתנדבי התוכנית באים עם כלביהם הפרטיים והידידותיים לבתי אבות, כדי להנעים, ולו במעט, את זמנם של הקשישים, שחלקם איבדו את שמחת החיים ואת הרצון לתפקד ולתקשר עם הסביבה.

רבים מהדיירים נהנים לשהות בחברת הכלבים, ללטף אותם ולזכות בחיבה מהם. בזכות תכונותיהם הטבעיות והטובות של הכלבים, תרומתם לקשישים היא רבה. עבורם אלה הם שינוי אווירה, הפיכת השגרה לנעימה יותר והזדמנות להעלאת זיכרונות מחיות המחמד שהיו להם בעבר ומהם נאלצו להיפרד כשנכנסו לבית האבות. זו גם הזדמנות ליצירת קשרים חברתיים ולעידוד הקשישים לפעילות ובכך להביא לשיפור בבריאותם, ובעיקר להעניק להם חום ואהבה ורגעים קטנים של אושר.

כותבת שורות אלה, המרכזת בהתנדבות את התוכנית באזור הקריות, שלה שותפים שבעה בתי אבות ושבעה מתנדבים, ביקרה בנוף ים בחברת המתנדב ארז גד וכלבתו האני. קשישים רבים הביעו רצון ללטף את הכלבה ואף האכילו אותה מידיהם בחטיפים המיועדים לכלבים. האושר שהוקרן מפניהם הוא התמריץ הטוב ביותר להמשיך בפעילות המבורכת של התוכנית.

מנהלת בית האבות, סופי אוקונוף, מכירה בחשיבות תרומתם של בעלי החיים לקשישים בכלל ולדיירי בתי האבות בפרט. לכן, בנוסף לתוכנית זו, מתקיימת בבית האבות תוכנית נוספת עם בעלי חיים כמו נחשים, צ'ינצ'ילות, צבים ועוד. לאחרונה ארגנה אוקונוף לדיירי הבית ולמשפחותיהם ביקור מהנה בחי פארק בקרית מוצקין.

כל מי שיש ברשותו כלב ידידותי ומעוניין להצטרף לתוכנית, בהתנדבות – במיוחד לבית אבות בקרית אתא – מתבקש ליצור קשר עם כותבת שורות אלה, בטל': 050-6551567.

האני אוכלת מידה של אחת הדיירות (צילום: בתיה בר)
האני אוכלת מידה של אחת הדיירות (צילום: בתיה בר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות