fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעצר חשוד בהפעלת כנופיה שגנבה כספי קשישים

תושב קרית ים כבן 40, נעצר בחשד שהפעיל כנופיה אשר גנבה פנקסי צ'קים מקשישים, זייפה את חתימתם ופרטה עשרות אלפי שקלים
קשישים בבית אבות
קשישים בבית אבות (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

משטרת זבולון עצרה ביום שלישי חשוד תושב קרית ים לאחר שנתגלה כי בבית העסק שלו לניכיון צ'קים, נפדו המחאות גנובות ומזויפות של קשישים.

החשוד הובא לבית משפט השלום בקריות, כשסעיפי החשד נגדו הם קבלת דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר. נציג המשטרה ביקש להאריך בחמישה ימים את מעצרו  לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות, אבל  הודה כי לא הוגשה כל תלונה נגד החשוד, שנעצר בעקבות פעולות חקירה שבוצעו בעניינו.

על פי גרסת נציג המשטרה, יום קודם למעצר החשוד, ביצעו השוטרים חיפוש בבית העסק שברשותו ותפסו מסמכים רלוונטיים לחקירה. מנגד, סנגורו של החשוד עו"ד תומר נוה, טען כי בידי המשטרה כבר מצויים כל הכלים לסיום את החקירה ללא צורך בימי מעצר נוספים של החשוד, מאחר וכל ההמחאות שהיו בבית העסק נמצאות אצלם.

עוד טען כי מדובר בבית עסק שמתנהל באופן שגרתי מהמחאות שמגיעות אליו ונפרעות. בנוסף סיפר בדיון כי החשוד, כבן 40,  מגדל לבדו את שני ילדיו, שאחד מהם הועבר לחזקתו על ידי שירותי הרווחה, לאחר שעבר התעללות על ידי אימו, והציע כי החשוד ישוחרר למעצר בית בבית אחיו הבכור בקריות.

השופטת אילת דגן שחררה את החשוד למעצר בית למשך שלושה ימים, בבית אחיו. באותו המעמד ביקש נציג המשטרה עיכוב ביצוע לשם הגשת ערר ואכן, תוך שעות ספורות הגישה המשטרה ערעור על החלטת השופט דגן לבית המשפט המחוזי בחיפה. בדיון בבקשת הערר כתב נציג המשטרה, כי מדובר באירוע חמור של גניבת כספים מקשישים ופדייתם, בהיקף של עשרות אלפי שקלים וכי בית משפט השלום שגה כשלא נתן את דעתו לבחינת מסוכנות החשוד.

עו"ד נוה אמר בתגובה כי חלק מפעולות החקירה בפרשה, מתייחסות לאיתור חשוד נוסף ועל פי בדיקה פשוטה במערכת המשטרה, ניתן לראות שהוא נמלט למרוקו ואין בכוונתו לחזור לישראל בקרוב. לטענתו, לא היה צו מעצר לחשוד שקדם לצו החיפוש בבית העסק, כשהשוטרים ערכו חיפוש במקום, הוא הגיע ורק אז ביקשו ממנו להתלוות לחקירה בה נעצר. בנוסף ציין כי מרשו הינו נכה צה"ל ללא הרשעות קודמות, וכי הוא הגיע לחקירה ושיתף פעולה עם השוטרים באופן מלא.

עורך דין תומר נוה. צילום: הילה מלמד

השופט משה גלעד שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, קבע בהחלטתו כי עילת המעצר היחידה התקפה היא שיבוש הליכי חקירה ולכן החלטת בית המשפט השלום לשחרר את החשוד למעצר בית נכונה. השופט גלעד דחה את הערעור שהוגש על ידי המשטרה, אך הזהיר את החשוד שלא יצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בפרשייה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות