fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה ביקשנו? קצת אור בלילה?

הגולשים בקרית ים התארגנו בדרישה להאיר את חוף הים בשעות הלילה, על מנת שיוכלו לגלוש גם לאחר רדת החשיכה
גולשים בקרית ים (צילום: יוני קטלן)
גולשים בקרית ים (צילום: יוני קטלן)

הגולשים בקרית ים רוצים להאיר את הים. במשך שנים הם גולשים בחופי הים של העיר בה נולדו וחולמים על שני פרוג'קטורים שיוצבו בחוף הים ויאפשרו להם לגלוש בשעות הלילה.

לפני שבוע, בזמן שהגיעו אל חוף הים, לגלוש כמובן, שוב העלו את הרעיון והפעם, החליטו לאגד את מאות הגולשים של קרית ים כדי להגיע ככוח מאוחד ואולי אז יצליחו להגשים את החלום.

יוני קטלן, בן 33 מקרית ים, נולד ברחוב יוספטל בעיר, ממש מול חוף הים. "כל החברים של אחי הגדול היו הולכים לגלוש והיינו מחקים אותם. כבר בגיל 8 היינו גונבים להם את הגלשנים שהם היו מחביאים בארונות החשמל והולכים לגלוש. מהפעם הראשונה נדבקתי בחיידק", הוא מספר. "כשהייתי בן 12 קניתי גלשן משלי וההורים הסכימו, אבל אמרו שאגלוש רק בקיץ. בחורף אמא שלי הייתה שמה את הגלשן במחסן, אז הייתי מתגנב למחסן, מתלבש שם ובורח לים. ככה זה התחיל, אצלי ואצל כל החברים שלי וזה הלך והתגבר. הפכנו כל החבר'ה בשכונה לגולשים".

קטלן הוא הדובר של הגולשים שמבקשים למסד את הספורט בעיר, לטובת הגולשים הוותיקים ובעיקר לטובת הדור הצעיר שרוצה לגלוש ולקבל את כל התנאים המתאימים. "גלישה זה ספורט של חבר'ה מיוחדים, שעושים הכל ביחד. כשהיינו צעירים, היינו יוצאים לבלות בספינל בימי שישי וחושבים איך אנחנו חוזרים למים בחמש בבוקר ישר מהבילוי. גלישה בשבילנו היא הזריחות והשקיעות שאנחנו רואים ביחד, ההוואי הגלים, הים, הכל".

אלי כהן (צילום: שאול בכר)
הגולשים צודקים. אלי כהן (צילום: שאול בכר)

הרעיון שעומד מאחורי הגלישה בלילה די פשוט. הגולשים המבוגרים, שרובם היום בעלי קריירה ומשפחות יוכלו לגלוש בערב והדבר לא יבוא על חשבון העבודה והמשפחה, ובני הנוער יוכלו לגלוש בערב במקום להבריז מבית הספר ולבלות את כל שעות היום על החוף.

חבר מועצת העיר אלי כהן, שנפגש עם כמה מהגולשים השבוע הבין את הפוטנציאל הטמון בפיתוח הספורט לטובת צעירי העיר. "מיד לאחר הבחירות אני מתכוון להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי בעיר. הגולשים צודקים והרעיון שלהם שעלותו אפסית יביא עמו תרבות פנאי חדשה לעיר, אני בהחלט יכול להבין את הצורך של הגולשים בפיתוח הים".

הסיפור המלא בעיתון "הד הקריות"

גולשים בקרית ים (צילום: יוני קטלן)
גולשים בקרית ים (צילום: יוני קטלן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות