fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדליית ארד באליפות העולם לפבל ארשנסקי

פבל ארשנסקי מקרית ים זכה בסוף השבוע במקום השלישי באליפות העולם בסמבו לסניורים, שהתקיימה באשדוד. 264 ספורטאים מ-24 מדינות השתתפו באליפות
פבל ארשנסקי על הפודיום באליפות העולם (שני מימין) צילום: סימיון ארשנסקי
פבל ארשנסקי על הפודיום באליפות העולם (שני מימין) צילום: סימיון ארשנסקי

אליפות העולם בסמבו לסניורים, מגיל 35 ועד 65+, התקיימה בסוף השבוע באשדוד. 246 ספורטאים מ- 24 מדינות השתתפו באליפות, בתוכם 34 ספורטאים מישראל. בין הישראלים בלט פבל ארשנסקי מקרית ים, שדורג במקום השלישי בגילאי 50-54.
סמבו היא אמנות לחימה מודרנית ללא נשק, שפותחה בברית המועצות והוצגה שם כספורט רשמי בשנת 1938. שורשי הסמבו באים מהג'ודו והיאבקות. פבל ארשנסקי, שנולד בברית המועצות היה לוחם סמבו, בשיאו הוא היה מטובי הספורטאים בעולם בענף זה ודורג במקום השלישי בעולם.

בתחרות שהתקיימה באשדוד גבר ארשנסקי על יריב מליטא ובהמשך נוצח על ידי יריב מרוסיה. הרוסי זכה בהמשך במקום הראשון בקבוצת גיל זו. בקרב על מדלית הארד ניצח ארשנסקי יריב אחר מרוסיה וסיים את התחרות במקום השלישי המכובד בקטגורית הגיל שלו, שבה השתתפו 11 ספורטאים.

כ-700 צופים הגיעו לתחרות, שאורגנה על ידי האיגוד העולמי לסמבו, בשיתוף עם האיגוד הישראלי והרשות העירוני לספורט של עירית אשדוד. אורח הכבוד היה יו"ר ועדת הספורט של הכנסת, יואל רזבוזוב, בעבר אלוף ישראל בג'ודו, שהתגורר בקרית ים והיה משך שנים מגדולי הספורטאים בענף זה בארץ. רזבוזוב היה חביב מדור הספורט של 'הד הקריות' משך שנות פעילותו. בשלהי הקריירה שלו הוא עבר לגור בנתניה, שם היה חבר מועצת העיר ומשם הגיע לכנסת כחבר מפלגת "עתיד".

פבל ארשנסקי על הפודיום באליפות העולם (שני מימין) צילום: סימיון ארשנסקי
פבל ארשנסקי על הפודיום באליפות העולם (שני מימין)
צילום: סימיון ארשנסקי

בחזרה לארשנסקי. כשעלה לארץ הוא גילה כי הסמבו הוא ענף ספורט לא כל כך מוכר בארץ. בודדים, כולם יוצאי ברית המועצות עסקו בענף, לפיכך עבר לג'ודו והקים בקרית חיים מועדון ג'ודו שנקרא על שמו – מועדון פבל ארשנסקי. לפני כעשר שנים טיפח ארשנסקי ספורטאי צעיר מבטיח, מדובר בבנו טומי ארשנסקי, שהפך לספורטאי מוביל בענף, אלוף ישראל כמה שנים במשקל 60 ק"ג. לפני כשנתיים הגיע טומי להישג שיא כשזכה במדליית ארד באליפות אירופה.

מועדון הג'ודו של פבל ארשנסקי פועל בקרית חיים מערבית, במועדון מתאמנים עשרות ילדים ובני נוער בהדרכתו של פבל. טומי, שמתאמן כל השבוע במכון וינגייט, מגיע בסופי שבוע ומצטרף לאימונים וגם עוזר לאביו באימונים. ילדים ובני נוער שמעונינים להצטרף מוזמנים להגיע.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות