fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טומי ארשנסקי שווה זהב

קאמבק ענק. טומי ארשנסקי (צילום: איסר רביץ)

לפני כשנה וחצי שקל טומי ארשנסקי, הג'ודוא המצטיין מקרית ים, לפרוש מג'ודו. זה קרה אחרי שנכשל במאמציו להשיג את הכרטיס לאולימפיאדת ריו. הוא הפסיק להתאמן לחלוטין, אך מאמנו בנבחרת ישראל אורן סמדג'ה, שמאוד מאמין בו, שכנע אותו לחזור. לפני כחצי שנה ארשנסקי חזר, אבל לרוע מזלו שבוע לפני התחרות הראשונה בנבחרת, אחרי הפסקה ארוכה מאוד, הוא נפצע באחד האימונים ושבר את מרפקו. שוב הוא נאלץ לנוח ואחרי שלושה חודשים של החלמה חזר לפעילות. בסוף השבוע שעבר השתתף ארשנסקי בתחרות בינלאומית גדולה – תחרות גביע העולם שנערכה בבלגרד.

ארשנסקי הדהים כשזכה במדליית הזהב לאחר שגבר על כל יריביו. תחילה הוא ניצח בגולדן סקור (הארכה), בזכות נקודת עונשין שפסק השופט כנגד יריבו הצרפתי. בשלב רבע הגמר התמודד ארשנסקי מול חברו לנבחרת ישראל – אלון רחימא, וניצח בוואזרי בשלב הגולדן סקור. בחצי הגמר פגש ארשנסקי יריב מאזרבייג'אן וניצח באיפון. קרב הגמר היה נגד יריב צרפתי ובו ניצח ארשנסקי בוואזרי.

קאמבק ענק. טומי ארשנסקי (צילום: איסר רביץ)
קאמבק ענק. טומי ארשנסקי (צילום: איסר רביץ)

בתום התחרות התקיים טקס חלוקת המדליות, ארשנסקי זכה לטפיחות שכם מיריביו ולחיבוק גדול ממאמנו סמדג'ה. הוא עצמו היה מאושר. מבחינתו זו הייתה מתנת נישואים שהוא סידר לעצמו, לאחר שהתחתן שבועיים קודם. ארשנסקי הגיב מיד אחרי הזכייה: "אני מאושר, מזמן לא עמדתי על הפודיום, שנה וחצי לא התחריתי, גם המאמן שלי מרוצה. המטרה הקרובה היא אליפות אירופה שתתקיים בארץ בעוד כחצי שנה, בדרך יהיו עוד תחרויות".

יצויד כי תחרות גביע העולם היא תחרות חשובה בדרג  A ומשתתפים בה ספורטאים בכירים מכל העולם. ארשנסקי השתתף במשקל 60 ק"ג, 22 ספורטאים מצוינים השתתפו בתחרות. 8 ספורטאים מישראל השתתפו בתחרות במשקלים השונים, בנוסף לארשנסקי זכתה לי קוכמן במדליית זהב במשקל שלה.

ביום כיפור תתקיים תחרות גדולה נוספת, ארשנסקי ושאר הספורטאים של נבחרת ישראל לא נרשמו כמובן לתחרות. בסוף השבוע הבא תתקיים תחרות גרנד פרי באוזבקיסטן. ארשנסקי אמור להשתתף בתחרות זו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות