fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ יואל רזבוזוב נפגש עם ניצולי שואה בקרית ים

בביקור יחד עם חברת המועצה קלרה ריכטר וראש העירייה דוד אבן צור, הסביר ח"כ רזבוזוב כי ניצולי השואה יקבלו סיוע ותוספת לקצבאות של אלפי שקלים. בבן עמי התארחה ח"כ רינה פרנקל אצל רחל ניצולת שואה, במסגרת פרויקט זכרון בסלון
ח"כ יואל רזבוזוב בקרית ים
מענק משמעותי לניצולי השואה. ח"כ יואל רזבוזוב בקרית ים (צילום עצמי)

כמאה ניצולי שואה, פליטים ונפגעי מלחמת העולם השנייה,  תושבי העיר קרית ים,  התכנסו היום (שני) במועדון ניצולי השואה שבעיר. מטרת הכינוס היתה, מפגש עם חבר הכנסת יואל רזבוזוב ממפלגת "יש עתיד", שהציג בפניהם את התוכנית הלאומית לסיוע לניצולי השואה, שעברה בתחילת השבוע בהחלטת ממשלה. על אף גילם ומצבם הבריאותי של חלק מהניצולים, לחברת המועצה קלרה ריכטר, היה חשוב שבאירוע יהיו נוכחים תושבים רבים, ובסיוע של מתנדבים, דאגה להגעתם של אלו אשר התקשו.

חבר הכנסת רזבוזוב, הסביר לנוכחים את משמעותה של התכנית, שבמשך השנה האחרונה פעל רבות בכדי שלראשונה גם פליטי השואה יכללו בתכנית לקבלת ההטבות מהמדינה. "כבני הדור הצעיר, חלה עלינו חובה מוסרית – להמשיך ולעזור ככל שנוכל לנפגעי השואה. בכוונתי להמשיך לפעול לטובת כל אלו שנפגעו בשואה, בכדי לתת להם את מה שמגיע להם – המשך חיים מכובד יותר" אמר ח"כ רזבוזוב.

התכנית שגובשה במשרד האוצר ומשרד הרווחה תסייע ליותר מ- 190 אלף ניצולי ונפגעי שואה שחיים בישראל, ובה יושקעו כמיליארד שקלים. בין ההטבות שיינתנו לניצולים, יהיו תוספות משמעותיות לקצבאות, מתן תרופות שנמצאות הסל התרופות ללא עלות וכמו כן, הרחבת שירותי רווחה בעלות של כ-40 מיליון שקלים. בנוסף לכך, תכנית הסיוע תעזור לנפגעי השואה להתגבר על בירוקרטיות שונות שנתקלו בהם בעבר כגון העברה ישירה של כספם לחשבונם האישי.

תושבי קרית ים שהיו באירוע, קיבלו את פרטי התוכנית בברכה גדולה, זאת בין היתר משום שבעזרתה יקבלו נפגעי השואה תוספת של אלפי שקלים לקצבאות, שינועו כעת בין 1,825 -5,400 שקלים  בחודש. בנוסף לדברים אלו, ביקש ח"כ רזבוזוב, מראש העירייה דוד אבן צור, שנכח באירוע, להיעזר בסבלנות ולהיות לאוזן קשבת עבור אוכלוסיית נפגעי השואה: "לאנשים הגיבורים הללו שנמצאים כאן, ואלו שלא יכולים היו להגיע, מגיע יחס מיוחד. יש להם את הצרכים שלהם, שנגרמו אחרי סבל ארוך שנים", הוסיף ח"כ רזבוזוב. "עלינו לזכור את השואה ואת הסבל שנגרם לכם בכל השנה ולא רק היום הזיכרון לשואה ולגבורה".

ח"כ יואל רזבוזוב בקרית ים
מענק משמעותי לניצולי השואה. ח"כ יואל רזבוזוב בקרית ים (צילום עצמי)

חברת הכנסת רינה פרנקל (יש עתיד), תושבת נהריה זה כמה שנים ותושבת הצפון כעשרים שנה, לקחה חלק בפרויקט 'זכרון בסלון' במושב בן עמי אשר אורגן על ידי מרכז הצעירים במושב. במהלך הערב נשמעה עדות מפי ניצולת שואה בשם רחל אשר שרדה שני מחנות ריכוז. פרויקט 'זיכרון בסלון' הוקם לפני חמש שנים ומאז צובר תאוצה כפרויקט זיכרון ושיח שונה ומיוחד המתקיים בערב יום השואה.

"זיכרון בסלון" מאפשר לציין את אירועי הזיכרון של יום השואה בדרך מעט שונה מהמקובל, אך משמעותית ומכבדת. בבסיס הרעיון נפגשים בסלון הבית בערב יום השואה, בין חברים, ומקיימים מפגש עם ניצול שואה, תוך כדי פיתוח דיון קבוצתי על חיינו כיהודים במדינת ישראל כיום. מאז להיום, משואה לתקומה.

ח"כ רינה פרנקל בטקס יום השואה בקיבוץ געתון
ח"כ רינה פרנקל בטקס יום השואה בקיבוץ געתון (צילום: מיכאל פרל)

בהמשך הערב השתתפה חברת הכנסת פרנקל בטקס יום השואה בקיבוץ הגעתון בהשתתפות ראש המועצה האזורית מטה אשר יורם ישראלי. בנאומה המרגש סיפרה ח"כ פרנקל כי היא עומדת על הבמה לא רק כחברת כנסת במדינת ישראל, אך גם כבת למשפחה שחלק ממנה נספה בשואה.

ח"כ פרנקל: "מילים לא יוכלו לתאר, והשכל האנושי לא יכול לתפוס את פשע השואה. את רצח מיליוני היהודים- רק כי הם היו יהודים, זה היה פשעם. ההיגיון לא יכול לקבל את העובדה, כי בני אנוש- הם אלה שהוציאו אל הפועל באדישות ובשיטתיות את התוכנית המאורגנת והמקיפה ביותר להשמדת עם. עמנו- העם היהודי.

"היום, אנו ניצבים כאן ומצווים לזכור ולהנציח את זכרם של ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה, לזכור את הפשע הנורא הזה. לזכור כיצד האנושות התדרדרה לתהומות כה עמוקים של שנאה ואדישות. "לזכור ולעולם לא לשכוח". יש לנו החובה להיות שליחים ולהתחייב להעביר הלאה, לדורות הבאים, את סיפור הפשע הנורא הזה, כדי שזיכרון זה לא יימחה מעל פני האדמה. עלינו לחרוט על דגלנו את המאבק בגזענות, זילות חיי האדם והאדישות כלפי גילויי הרוע".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות