fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ים: מבצע אכיפה רחב היקף נגד רוכבי אופניים חשמליים

קנס לבעל חנות אופניים שהפר את הסגר | צילום: פוטוליה
קנס לבעל חנות אופניים שהפר את הסגר | צילום: פוטוליה

ברחובות קרית ים החל השבוע מבצע אכיפה רחב היקף בנושא חוקי הרכיבה על אופניים חשמליים. במסגרת המבצע מתקיים מסע הסברה מקיף בבתי הספר התיכוניים ובחטיבות הביניים וכן וברחובות העיר.

במסגרת המבצע מופץ לתושבים, לתלמידים ולרוכבי האופניים חומר הסברה בנושא כללי הרכיבה על פי החוק והדוחות לעבריינים. בשלב הראשון יחולקו לרוכבים שיעברו על החוק דוחות אזהרה בלבד ובהמשך יחולקו דוחות גבוהים לעבריינים. בין השאר יאכפו חוקי הרכיבה עם קסדה, איסור הרכבת נוסע נוסף ושימוש בסלולרי שהקנס על כל אחת מעברות אלה הוא 250 שקל.

במקרה של רוכבי אופניים מתחת לגיל 16 שעליהם אסורה הרכיבה לחלוטין יוחרמו האופניים והורי הילדים יידרשו לשלם קנס בגובה של 1000 שקל. ראש העירייה, דוד אבן צור, המוביל את היוזמה הביע את ביטחונו כי בעקבות המבצע ימנעו תאונות מיותרות ופגיעה בחיי אדם.

מנתונים שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) לסיכום השנה, עולה כי 19 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו השנה, עליה של 171 אחוז משבעה הרוגים ב-2017. נרשמה עליה של 33 אחוזים מ-12 רוכבי אופניים רגילים שנהרגו ב-2017 ל-16 הרוגים השנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות