fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים: מי יטפל בעצים המרקיבים?

עץ, שקרס בקרית חיים מזרחית ומשך איתו כבל חשמל, סיכן את העוברים ושבים. תושבים טוענים שמדובר בסכנת נפשות ושיש לטפל בדחיפות בבעיית העצים המוזנחים/ נטע פלג
העץ שקרס. קרית חיים (צילום מירב ברקן)
העץ שקרס. קרית חיים (צילום מירב ברקן)
העץ שקרס. קרית חיים (צילום מירב ברקן)
העץ שקרס. קרית חיים (צילום מירב ברקן)

עץ גדול שקרס ומשך איתו כבל חשמל בצומת הרחובות הפלוגות וקק"ל בקרית חיים מזרחית, סיכן את העוברים ושבים. לטענת דיירת ברחוב, הנושא הוזנח למשך שעות, ויתרה מזאת, לדבריה, בקריה יש עצים רבים רקובים ומוזנחים, שאם לא יחוזקו ויטופלו, מקרה שכזה עלול לחזור על עצמו.

המקרה אירע ביום שלישי האחרון, בסביבות השעה 07:45 בבוקר, ממש מספר דקות לפני שהילדים עשו את דרכם לבית הספר ארלוזרוב. העץ הענק, שענפיו כנראה נרקבו וכשלו, קרס בחוזקה על הכביש, כשהוא סוחב אחריו כבל חשמלי משמעותי, שנפל גם הוא על הכביש. יצוין, כי במקום עוברים במשך כל שעות היום תושבים רבים ומכוניות נוסעות על הכביש.

לדברי עליזה ברקן, תושבת הקריה, כשעה וחצי לאחר המקרה היא התקשרה למוקד עיריית חיפה ושאלה האם הנושא מטופל, שכן היא לא ראתה את אנשי העירייה או חברת החשמל במקום. נאמר לה כי על העירייה להמתין לנציגי חברת החשמל, אולם לפי בדיקתה גם אחרי שעתיים וחצי, כשעוד הייתה בביתה לאחר השעה 10:00, הנושא לא טופל.

"לא ברור לי בשביל מה צריך להמתין לחברת החשמל. התחושה היא של זלזול וחוסר אכפתיות. יותר משעתיים אחרי שזה קרה הנושא לא טופל. העץ נפל על הכביש כשכל הזמן עוברות בו מכוניות, ותושבים הולכים בצידיו. המקרה אירע בדיוק בשעת ההליכה לבית הספר. זה מאוד מסוכן. בכל האזור נטועים עצים ישנים שחלקם מתחילים להירקב ומחלקת הגינון של העירייה לא כל כך מתייחסת לזה. עכשיו לקראת החורף צריך לטפל בעצים העתיקים, לא לעקור אותם, אלא לגזום, לחזק את שורשיהם. ברגע שיתחיל החורף, שיביא עימו גם רוחות וגשמים, עלול לקרות אסון נוסף, יש עוד עצים כאלו בפני קריסה באזור".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "כבל של חברת חשמל נפגע כתוצאה מקריסת העץ ולכן הנושא טופל על ידי חברת החשמל. עם קבלת הקריאה על קריסתו של העץ, הגיעו עובדי עיריית חיפה ודאגו להרחיק מאזור הסכנה את העוברים ושבים ופינו את העץ בגמר העבודות. יודגש כי הצמחייה ברחוב, לרבות העצים, מטופלים באופן שוטף על ידי אגף הגינון בעירייה, שבימים אלה נערך לגיזום מאסיבי של כל העצים באזור במטרה למנוע הישנות מקרים דומים בתקופת החורף".

מחברת החשמל נמסר: "בחברת החשמל התקבלה הודעת לקוח על הפסקת חשמל בביתו ולא על עץ שקרס. צוותי חברת החשמל הגיעו למקום בתוך זמן קצר, של כרבע שעה עד חצי שעה, כדי לטפל בהפסקת החשמל ורק אז דווחו וגילו שעץ קרס על כבלי מתח נמוך ברחוב. כמובן שהם מיד פעלו להסרת המפגע, פעולה מורכבת, הכוללת תיקון הכבלים והחזרת החשמל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות