fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמותת 'חיבוק ראשון' החלה לפעול במרכז הרפואי רמב"ם

הן נותנות חיבוק, ליטוף וחיוך לתינוקות שזה עתה נולדו. לא מדובר באימהות הטריות, אלא במתנדבות עמותת 'חיבוק ראשון', שמסייעות בטיפול בילודים שהוריהם אינם חלק מחייהם
תינוקות שכל כך זקוקים לחיבוק (צילום אילוסטרציה: פיוטר פליטר)
תינוקות (צילום אילוסטרציה: פיוטר פליטר)

מחלקת יולדות היא אחד המקומות הכי שמחים שיש. הילדים החדשים שבאים לאוויר העולם, מביאים גם חלומות, תקווה ואהבה עצומה לרך הנולד. אך לא תמיד זה כך. ישנם תינוקות שננטשו ונאלצים לשהות תקופה ממושכת בבית החולים, ללא שהם יזכו לטיפול הורי מסור. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ונובעות ממסוגלות הורית לקויה, החלטות בית משפט, הליכים רפואיים שונים שמונעים מהאם להעניק יחס לילדה שזה עתה נולד ועוד.

כדי לתת מענה לצרכי התינוקות שרק נולדו, החלה לאחרונה לפעול ברמב"ם עמותת 'חיבוק ראשון' אשר משלימה את מה שההורים הטבעיים אמורים להעניק לרך הנולד: חום אנושי, מגע, יחס, רוגע וסביבה אוהבת.

העמותה, שנוסדה בשנת 2004 על-ידי אשת העסקים מיכל קוריאט, מעמידה לרשות הצוות הרפואי את הסיוע בדמות צוות מתנדבות, אשר מבצעות משימות "הוריות" ומעניקות חום, אהבה ומגע לתינוקות שכל-כך זקוקים לכל אלה.

תינוקות שכל כך זקוקים לחיבוק (צילום אילוסטרציה: פיוטר פליטר)
תינוקות שכל כך זקוקים לחיבוק (צילום אילוסטרציה: פיוטר פליטר)

צוות המתנדבות פועל על פי שעות פעילות מסודרות, כדי להקנות לתינוקות מסגרת משפחתית באמצעות פעילות מחזורית. המתנדבות מלווה את התינוקות במשך כל תקופת שהותם בבית החולים, עד ליציאתם למשפחת אמנה, בית ילדים ולעיתים אף עד לחזרת יכולת ההורים הביולוגים לטפל בהם. צוות המתנדבות של העמותה פועל יד ביד עם הנהלת הסיעוד במערך ההיריון והלידה בביה"ח, בראשות הגב' מיכל קרנצלר, כאשר כל תינוק מקבל מענה לצרכים הייחודיים להם הוא זקוק.

לדבריה של אלה אהרונסון-רוט, אחות אחראית בתינוקייה, מתנדבות העמותה עושות עבודת קודש: "כל תינוק צריך חום ומגע, אהבה ויחס אוהד. אלו דברים בסיסיים שכל תינוק מקבל מאימו, והם חשובים מאד להתפתחות של התינוקות. כאשר אנחנו מיידעות את העמותה על תינוק שזקוק לעזרתן, המתנדבות מגיעות בתוך פרק זמן קצר ומטפלות בילודים במסירות גדולה. במקום שהתינוקות הללו יעשו את צעדיהם הראשונים בעולם לבד, יש מי שנמצא על ידם ונותן להם את מה שהם זקוקים לו".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות