fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה קיימה הערכת מצב בעקבות התקיפה בסוריה

יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)

בעקבות המתיחות בגבול הסורי הנחה ראש העיר יונה יהב, להגביר את כוננות החמ"ל העירוני החדש והיערכות העירייה לחירום קיימה היום (ראשון) עיריית חיפה הערכת מצב בטחונית.

ראש העירייה יונה יהב: "הניסיון מלמד כי אסור להישאר שאננים ועל העירייה להתכונן לכל מצב על מנת שלעולם מדינת ישראל ותושביה לא ימצאו עצמם לעולם מופתעים. עוד מלמד הניסיון כי הגוף היחיד אליו פונים התושבים בכל מקרה חירום הוא העירייה. על מנת לעמוד באתגרים עמם אנו עשויים להתמודד בעתיד הקמנו בין היתר חמ"ל חדש שיאפשר לכוחות הביטחון לפעול גם בתנאים קיצוניים.

"החמ"ל החדש אותו חנכנו לפני ימים ספורים בלבד למקרה של משבר שיחייב המשך פעילות העירייה בחירום, שהיא הגורם היחיד המטפל באוכלוסיית העיר כפי שהוכח במלחמת לבנון השנייה. עיריית חיפה מבזרת את הכנותיה למשבר גם באימון בלתי פוסק של כל הדרגים והודות לכך זוכה העירייה לציונים הגבוהים ביותר בכל תרגיל בו אנו משתתפים".

חמ"ל המבצעים של עיריית חיפה הותאם לצרכים העתידיים בהיבטי המיגון והתאמה לתרחישים שהוגדרו על ידי פיקוד העורף. המקום שנבחר תוכנן מהמסד באופן ייעודי לרבות כל המערכות שיותקנו בו ויאפשר ניהול משבר בכל תרחיש חירום שייכפה. המנ"מ החדש שוכן במבנה תת-קרקעי ועומד בכל התקנים המחמירים לרבות תקיפה בנשק לא קונבנציונלי. מותקנות בו מערכות מיזוג אוויר וסינון העמידות גם בפני חומרי לחימה כימיים. בימים אלה מותקנות מערכות תקשורת מתקדמות של תקשורת קווית ועל-קווית, אינטרנטית ולוויינית. מערות מחשוב הנחשבות כ"המילה האחרונה".

לאור המתיחות הגוברת הנחה ראש העיר יונה יהב על העלאת רמת הכוננות בחמ"ל תוך ביצוע הפעולות הבאות: שיחת עדכון דחופה עם פקע"ר, מד"א, כב"א ומשטרה, סבב טלפונים למפעלים הפטרו כימיים להגברת המוכנות והמיגון, רענון נוהל פתיחת מקלטים ציבוריים, ריענון מחסנים, ימ"ח וציוד, הצמדת רכבי ביטחון לקב"טים. הכנת מרכז ניהול המשברים והתקשורת לפתיחת מכלולים נוספים.

הגברת המוכנות לחירום במערכת החינוך כגון רענון מרכזי למרכזי קליטה, בתי תלמיד, תנועות נוער וחוגים. ריתוק מערכת הביטחון בעירייה. נוהל פעילות צוותי תפעול במזג אוויר סוער.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות