fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפרץ חיפה: כמאה משתתפים במיצג מחאה הנוגע לזיהום האוויר

תושבי האזור הגיעו הערב, מוצ"ש, לאירוע המחאה הראשון בעקבות פרסום דו"ח משרד הבריאות על שיעורי תחלואת הסרטן הגבוהים באזור חיפה. יו"ר האופוזיציה בעיריית חיפה קוראת לראש העיר יונה יהב להתפטר מתפקידו
מציגים נגד זיהום האוויר (צילום: שרית גולן)
מציגים נגד זיהום האוויר (צילום: שרית גולן)

כמאה תושבים הגיעו במוצ"ש למיצג מחאה זועם, במחאתם על זיהום האוויר במפרץ חיפה והתחלואה הקשה באזור עוטף בז"ן.

"הגיע הזמן להתעורר, כי מפרץ חיפה הפך לגיא הריגה כתוצאה מהזיהום. הגיע הזמן שמקבלי החלטות בממשלה יכריזו על האזור כמוכה זיהום, שיערכו סקר עומק אפידמיולוגי עדכני, ושיעצרו את הרחבת התעשייה – הגדלת בתי הזיקוק פי שלושה, הקמת נמל ענק וחוות מיכלי דלק", כך נכתב בפרסום האירוע בפייסבוק".

זהו אירוע מחאה ראשון מאז פרסומי משרד הבריאות על התחלואה הקשה באזור עוטף בז"ן, על הגילוי כי חצי ממקרי הסרטן אצל הילדים באזור חיפה נגרמו כתוצאה מזיהום האוויר באזור, וכן על המלצת המשרד לאיכות הסביבה להכיר באזור חיפה כאזור מוכה זיהום. ההפגנה הוגדרה כאירוע זיכרון לזכר אלפי בני אדם שנפטרו כתוצאה מזיהום במפרץ חיפה, הזדהות המארגנים והמשתתפים עם אלפי חולים במחלות לב, אסטמה, סרטן לימפה, שד וריאות אשר נובעים ישירות מהזיהום.

המשתתפים ענדו מסכות על פניהם שתפקידן להגן מזיהום האוויר, חלק מהמשתתפים הם כאלו שחלו על רקע הזיהום.

מיצג המחאה כנגד זיהום האוויר בחיפה, מוצ"ש ה-18 לאפריל 2015 (צילו : שרית גולן)
מיצג המחאה כנגד זיהום האוויר בחיפה, מוצ"ש ה-18 לאפריל 2015 (צילו : שרית גולן)

"הערב הזה היה המשכו של מאבק שלשצערנו לא יסתיים כל עוד הממשלה והעיריות בעוטף בז"ן יתמכו בתכניות המפלצתיות להגדלת התעשייה המזהמת בחצר שלנו", אמרה עו"ד וחברת מועצת עיריית חיפה שרית גולן, "יש פה שילוב כוחות של אוספת יד של פקידי ונבחרי ציבור שהיו אמורים לשמור עלינו ונכשלו. הם צריכים ללכת הביתה".

חברת האופוזיציה ויו"ר סיעת חיים בחיפה, ד"ר עינת קליש רותם, הודעה רישמית ובו קראה לראש העיר יונה יהב להתפטר: "לאור פרסומי משרד הבריאות היום ובתקופה האחרונה, אני קוראת למר יונה יהב, להתפטר לאלתר. ראש העיר הוא הוא האחראי הראשון והבלעדי לבריאותם ולרווחתם של תושבי חיפה ואף לתושבי המטרופולין כולו. למרות זאת היה עסוק בשנים האחרונות בגלגול האחריות לכתפי הממשלה וגורמים אחרים, במקרה הטוב, ובטשטוש המידע והסטת תשומת לב התושבים על ידי מסיבות וחגיגות, במקרה הרע. רק לפני מספר חודשים טען יהב כי אינו מכיר את "הנתונים השקריים שמפיצים בכל העיר". ראש העיר כשל בתפקידו הבסיסי והמרכזי".

מציגים נגד זיהום האוויר (צילום: שרית גולן)
מציגים נגד זיהום האוויר (צילום: שרית גולן)

עוד הוסיפה ד"ר קליש רותם: "עתידה הכלכלי של חיפה צריך להתבסס על תעשיות מתקדמות ונקיות, פרי המוסדות האקדמיים שלה, ועל ניצול נתוניה הטבעיים הייחודיים. ההתעוררות האחרונה של תושבי חיפה והתקשורת רק הופכת את החלום הזה למציאותי יותר ויותר. חיפה בריאה, נקייה ותיירותית, תעשה טוב יותר, לכל מדינת ישראל. אנשים לא מבינים שיכול להיות כאן טוב יותר".

תגובת עיריית חיפה בנוגע לטענות טרם התקבלה נכון לשעה זו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות