fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מירי רגב: "יש לסגור בהקדם את מיכל האמוניה בחיפה"

דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת וארגוני הירוקים על העתקת מיכל האמוניה בהקדם בשל סכנה קיומית. מנכ"ל עמותת צלול: נראה שהמדינה לא לוקחת ברצינות את האיומים הקיימים"
חברות הכנסת: תמר זנדברג, מירי רגב ורינה פרנקל
מימין לשמאל: זנדברג, רגב ופרנקל (צילום: דוברות הכנסת)
חברות הכנסת: תמר זנדברג, מירי רגב ורינה פרנקל
מימין לשמאל: זנדברג, רגב ופרנקל (צילום: דוברות הכנסת)

דיון של ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, שהתקיים במיכל האמוניה בחיפה, הסתיים לפני שעה קלה (ראשון)

בדיון נדונו בעיות שונות הקשורות למפעל האמוניה. עיקר הדיונים נסוב סביבה שאלת מיגון המתקן והיערכות כלל גורמי הממשלה, הגורמים העירוניים וגורמי ההצלה למקרה של רעידת אדמה או פגיעה של טילים במיכל האמוניה בעת מלחמה.

בדיון נכחו חברי ועדת הפנים של הכנסת כמו גם גורמי ממשלה (משרדי הגנת הסביבה, כלכלה, הגנת העורף) ונציגים של ארגוני סביבה כגון: עמותת "צלול" וארגון הסטודנטים "מגמה ירוקה". נציגי מפעל חיפה כימיקלים אמרו כי ביצעו שורה של פעולות מיגון סביב המכל. כמו כן ציינו כי בעת דליפת גז, ביכולתם לפרוס, בתוך זמן קצר יריעה שתחסום את דליפת הגז. בעיות נוספות וכשלי מיגון, כמו גם תרחישים שונים הקשורים למכל, נמצאים עדיין בבחינה הנדסית ותכנונית על ידי חיפה כימיקלים ומשרדי ממשלה שונים. נציגי חיפה כימיקלים הדגישו כי הם היו מוכנים, בשמחה, להחזיר את הזיכיון ליבוא אמוניה לידי הממשלה ולאפשר לגורמים אחרים לבצע זאת.

נציגי הממשלה נדרשו על ידי חברי הוועדה להשיב בעיקר על מימוש החלופה למכל האמוניה בחיפה, קרי הקמת מפעל לאמוניה מגז טבעי בדרום הארץ.

מר דורון אברהמי, ראש מינהל סביבה במשרד הכלכלה, אמר כי משרדו והמשרד להגנת הסביבה פועלים במרץ על מנת להכין מכרז להקמת מפעל לאמוניה בדרום הארץ. בעוד כשלושה שבועות תקיים הוועדה דיון עם נציגי הממשלה, שיעדכנו את הוועדה בדבר ההתקדמות לקראת הקמת מפעל אמוניה בדרום, הרחק מריכוזי אוכלוסין. בדיון, הביעו כל חברי הועדה את דעתם, כי בתקופת הביניים יש לפעול למיגון מיטבי של כל מכלי האמוניה בארץ כמו גם מכלים אחרים של חומרים מסוכנים, זאת על מנת להבטיח את שלומם ובריאותם של אזרחים החיים בסמיכות למכלים המכילים חומרים אלו. כמו כן, כל חברי הוועדה הסכימו כי אסור שחומרים מסוכנים יאוחסנו בקרבת ריכוזי אוכלוסין.

ח"כ מירי רגב, סיכמה את הדיון ואמרה כי הסיור הינו חלק מסדרת דיונים שבסופם יקום מפעל האמוניה המיוחל בדרום הארץ. כמו כן אמרה כי תקיים דיון בוועדת המשנה החסויה של וועדת הפנים על מנת לעמוד על התרחישים והסיכונים למיכל האמוניה הנובעים מהאיום הבטחוני.

מנכ"ל "צלול", מאיה יעקבס: "ממשלת ישראל לא למדה את הלקח מעשרות הטילים שנחתו על מפרץ חיפה במלחמת לבנון השנייה, ונראה שהיא לא לוקחת ברצינות את האיומים לפגוע במתקנים האסטרטגיים בחיפה הנשמעים כעת מגורמים מעבר לגבול הצפוני. על הממשלה להסיר את איום מיכל האמוניה באופן מיידי. לא ייתכן שחייהם של 17 אלף איש יופקרו. אנו קוראים לגורמים הממשלה הרלוונטים, ובכלל לאנשי משרד הכלכלה, לקדם בדחיפות המתבקשת את הפעולות הנחוצות להקמת המפעל החלופי בדרום".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות