fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מאות אלפי אזרחים בסכנה בגלל דחיית העתקת מיכל האמוניה"

כך מזהיר ח"כ דב חנין בדרישתו מראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות העברת מיכל האמוניה לנגב לשנת 2018. חנין: "כל פגיעה במיכל, או באוניה המובילה את האמוניה לנמל, כתוצאה מתאונה, מפגיעת טיל או מרעידת אדמה, תגרום למותם בייסורים נוראיים של אלפי אנשים"
מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)
מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)
דב חנין בסיור במפרץ
דב חנין בסיור במפרץ (צילום יח"צ)

ח"כ דב חנין ממפלגת חד"ש, המכהן כיו"ר ועדת המשנה לנושאי סביבה ותכנון במפרץ חיפה פנה אתמול (שני) במכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לבטל את ההחלטה על דחיית העברת מיכל האמוניה ל-2018.

"הצטערתי לשמוע על החלטת הממשלה לדחות עד לשנת 2018 את ביצוע ההחלטה שלה עצמה על העברת מיכל האמוניה ממפרץ חיפה", כתב חנין והוסיף כי "למותר להכביר מילים, על הסכנה האורבת למאות אלפי אזרחים במקרה של דליפה או פגיעה מכוונת במיכל הענק  הנמצא בלב אזור מיושב בצפיפות. מבקר המדינה מתריע על כך מזה שנים".

מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)
מיכל האמוניה בקריות (צילום:צבי רוגר)

לדבריו, "האמוניה הינה גז חסר צבע ורעיל. נשימתו מביאה לכוויות ועלולה לגרום למוות תוך זמן קצר. כל פגיעה במיכל, או באוניה המובילה את האמוניה לנמל, כתוצאה מתאונה, מפגיעת טיל או מרעידת אדמה, תגרום למותם בייסורים נוראיים של אלפי אנשים. הדחייה נומקה באי בהירות לגבי מחיר ההעברה. אבל השאלות האמיתיות הן מה יהיה המחיר הכלכלי במקרה של תקלה  הקשורה למיקומו הנוכחי של המיכל? ומה לגבי המחיר האנושי?לפני כשבועיים נהרג כבאי ו- 31 בני אדם נוספים נפגעו מדליפת אמוניה במפעל בעמק חפר, ממיכל שהוא זעיר בממדיו לעומת המיכל במפרץ. מה נאמר לתושבי מפרץ חיפה במקרה של אסון סביבתי?"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות