fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לפר ביטון: "קיבלתי בומבה בפנים"

שוב סוער בוועד קרית חיים. דיל שנרקם מאחורי גבה, ימנע מיעל לפר ביטון לכהן כיו"ר ועד הקריה, למרות שבבחירות האחרונות זכתה ברוב
בחירות לוועד קרית חיים (צילום: דורון גולן)

 

שוב סוערים המים בוועד המים. לדברי יעל לפר ביטון, שהשיגה את מרב הקולות כדי להרכיב את הנהלת הוועד, מספר 2 ברשימתה, אלי בן דיין, רקם מתחת לאפה, דיל, עם איציק פיטרמן, שלמה אוחיון וקבוצת הרוסים.

בן דיין הצטרף לסיעתה של לפר ביטון, יחד עם סיעתו "משנים כיוון", שנולדה כתגובת תושבי הקריה לפיטוריו של יו"ר העירונית יריב נרדע. "בשבת בבוקר הגיע אליי אלי בן דיין ואני שמה לב שהוא לא מסתכל לי בעיניים ושפת הגוף שלו מספרת שהוא בבעיה קשה", סיפרה לפר ביטון השבוע, "אני שואלת אותו אם הוא איתי או לא, והוא מגמגם. שאלתי עוד פעם אם הוא איתי. בהתחלה הוא אמר שיהיה איתי באש ובמים. שאלתי אם יהיה איתי גם אם אהיה באופוזיציה, והוא אמר: 'לא, את זה אני לא מבטיח, מעולם לא הבטחתי ללכת איתך לכל מקום".

לפר ביטון הרגישה שמשהו לא בסדר אבל לא ציפתה לקבל סטירת לחי מחברה לדרך. היא ניגשה לשותף הקואליציוני שלה, שלמה אוחיון, כדי לברר. "הוא המום, לא מאמין, משחק לי אותה שכואב לו הראש. ביום ראשון בבוקר אני מצלצלת ליוליה שטריים, ואני עדיין לא קולטת עד כמה אני פראיירית בכל הסיפור. אמרתי לה שבן דיין עבר לפיטרמן והיא אומרת לי: 'הגזמת, הוא סגר לפני שבוע עם פיטרמן ואוחיון, ואני הודעתי לאנשים שלי להצביע איתם'. אז נזכרתי בביטוי של הבוס שלי רן ארז, שאמר, מי שלא יכול לסבול את החום שלא ייכנס למטבח".

יעל לפר-ביטון (צילום: דורון גולן)
לפר ביטון: בן דיין התנהג כמו ליכודניק, השתמש וזרק. זה התרגיל הפוליטי הכי מסריח שיש, וזה כולה ועד קרית חיים" (צילום: דורון גולן)

למרות ההכחשות, מה שקרה בפועל הוא שבן דיין לקח את פעילי סיעתו שנשזרו בסיעה של לפר ביטון והגיע להסכמות עם פיטרמן ואוחיון להרכבת קואליציה. בפגישת המורשון שאמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב, תתקיים ההצבעה לבחירת חברי ההנהלה שירכיבו אותה. כעת, בסיטואציה שנוצרה, יצביעו חברי סיעתה של לפר ביטון למתמודד הנגדי, פיטרמן ובכך יעניקו לו את הכוח לעמוד בראש הוועד.

"אני יודעת שהבעיה שלי היא שאני מאמינה לאנשים. בגלל זה הלכתי להיות מורה. אבל בפוליטיקה זו בעיה, כי אתה מוביל קבוצה. אנשים לא באו להצביע בשביל 'משנים כיוון'. בן דיין התנהג כמו ליכודניק, השתמש וזרק. אמר לי מקורב אתמול שככה זה הליכודניקים. זה התרגיל הפוליטי הכי מסריח שיש, וזה כולה ועד קרית חיים. כנראה שבפוליטיקה אסור להאמין ואתה צריך כל הזמן לשמור על הגב שלך. אני נאיבית. כשאני מבטיחה למישהו באש ובמים, אקיים את זה, לעולם לא אעשה טריקים לאנשים מאחורי הגב. לכל אחד יש תפקיד, לא שמתי לידי מישהו שיזהה את הקומבינות, אבל תום לב בטוח לא היה פה. זה שבר מבחינתי, כי הרגשתי את הרחוב אבל לא הייתי בטוחה. רציתי קדנציה אחת וזהו, ללכת הביתה. קיבלתי בומבה בפנים מהשותף שלי לדרך וזה מה שקורע אותי".

"אמרה איקס ועשתה וואי"

בצד השני טוענים שלא הייתה שום קנוניה נגד לפר ביטון ומה שהיה לנגד עיניהם הוא רק טובת הוועד. לדברי בן דיין, את אוחיון ופיטרמן הכיר במהלך העשייה המשותפת בארבע וחצי השנים האחרונות.

בן דיין: "לא רציתי לייצר עוד סיעה ויחד עם חבריי החלטנו בדקה האחרונה, ללכת בקונסטלציה פוליטית משותפת עם יעל, כשכל אחד שומר על הזהות שלו, תוך הבנות ברורות שטובת קרית חיים היא מעל הכל. לשמחתי הרבה, תוצאות הבחירות הראו את מה שראינו מראש, לא היה גוש גדול שיכול היה להגיד שניצח את הבחירות. באתי בהגינות ליעל ואמרתי לה לפנות לאוחיון ולפיטרמן, אפילו שזה מחליש את כוחי. אמרתי לה שצריך לייצר קואליציה רחבה, כדי שלא נצטרך להסתמך על אף אחד. היא הוליכה את הספינה הזו בצורה לא נכונה, מעבר לזה שנוצר משבר אמון ביני לבינה בתוך הסיעה. בסיכומו של דבר הבנתי, שעם הדרך שיעל מובילה את הקריה, בקואליציה כה צרה, לא היינו מצליחים לנהל את הוועד.  היא לא קיבלה את דעתי, התנהלה בצורה לא נכונה, עשתה דברים של חוסר אמון כלפי, אמרה איקס ועשתה וואי, והבנתי שעל המשקל יש שני דברים, אם אני הולך עם האמת הפנימית שלי או שומר על רגש של ידידות עם הגברת".

לדברי בן דיין, הוא אכן הגיע בשבת האחרונה ללפר ביטון וביקש ממנה לפנות לסיעות אחרות, כדי להקים קואליציה רחבה. "בשורה התחתונה היא אמרה לי 'לא', שהיא רוצה ללכת למורשון עם אוחיון בלבד. אמרתי לה 'הקשבתי ואחליט'. אם הייתי רוצה לעשות קנוניה, יכולתי לעשות את זה עוד ביום חמישי. לא היה לי סיכום דברים איתם מראש, באנו ודיברנו כי אנחנו מכירים".

משמעות הדברים היא שמתוך 21 מנדטים שקיבלה לפר ביטון, בן דיין מושך 12 מנדטים ומצטרף לפיטרמן.

"מה שניתק את הרכבת מהמסילה הוא מה שקרה עם חנה בן זקן", אומר אוחיון, "ברוב טיפשותה, יעל הלכה וביקשה מהרשם לדחות את המורשון, שהיה אמור להתקיים יומיים אחרי. מה שקרה הוא באשמתה של בן זקן, כי אם המורשון היה במועד שלו, לא היינו יושבים פה עכשיו. יכולתי לעשות קואליציה אחרת, אבל לא הסכמתי, גם כשרצו לתת לי להוביל את הוועד לבד, העדפתי להתחלק שווה בשווה כדי לתרום. אי אפשר להאשים אף אחד מאתנו כי אנחנו נתנו את הקרדיט עד הדקה ה~90, עד היום בבוקר, כשהיא הציעה לי ללכת לקובי עירוני".

אלי בן דיין - ועד קרית חיים (צילום: הילה מלמד)
בן דיין: "הבנתי שעל המשקל יש שני דברים, אם אני הולך עם האמת הפנימית שלי או שומר על רגש של ידידות עם הגברת" (צילום: הילה מלמד)

איציק פיטרמן מסר בתגובה: "ברגע שהייתה אליי פניה מאלי בן דיין והבנתי שאנחנו גוש של 46 מנדטים, מה שהיה חשוב לי הוא טובת קרית חיים והצטרפתי. אני חושב שגוש של 46 מנדטים, קואליציה רחבה זה עדיף, כי קואליציה צרה היא מתכון לצרות. אני ומוטי בליצבלאו חשבנו ללכת לאופוזיציה, אבל ברגע שבא אלינו רוב החלטנו ללכת על זה, כי זה השריד האחרון לקרית חיים. יש הרבה צרות עם עיריית חיפה ועם הרגולטור, כולם מנסים להשתלט עלינו ומי שנשאר פה הוא הצוות האופטימלי לעשות את זה. יש פה צוות שיכול לנהל את העסק, כי הוא מנהל אותו היום. אם יש הזדמנות, פעם ב~20 שנה, שנהיה קואליציה רחבה ולא יהיה מי שיסחט אותי, אז קדימה. אני חושב שזו הקדנציה האחרונה שלי בקרית חיים. יש פה חבר'ה צעירים וצריך להכשיר את הקבוצה הזו שתשמור על הקריה".

לגבי השאלה מי יעמוד בראש הוועד, אומרים הארבעה כי את ההחלטה בנידון יקבלו בישיבת ההנהלה הראשונה שתתקיים. על פי ההערכות, תתקיים רוטציה מסוימת בין המועמדים, אך מה שבטוח הוא, שמי שיופקד על קרן השקל הוא אוחיון.

לגבי הסיכום עם קובי עירוני, אומר פיטרמן: "קראתי לקובי עירוני ואמרתי לו שרציתי ללכת איתו בגוש אחד, אבל קרה מצב לשלטון יציב בקרית חיים ואשמח אם יצטרף. כשבן דיין הסביר לי את השיקולים שלו למה הוא לא מעוניין שעירוני יצטרף,  הבנתי אותו".

לסיכום אומר בן דיין: "איבדתי את האמון ביעל. לא פעם היא לא אמרה אמת וניהלה מניפולציות כאלה ואחרות מאחורי גבי. אני לא מכחיש את הידידות שלי עם יעל, אבל כך גם עם חברים נוספים להנהלה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות