fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למרות ההתנגדויות: אליפות העולם בשיט תתקיים בחיפה

"זהו ניצחון לעיר הכי שפויה במזרח התיכון ולא יטיפו לנו מוסר" אומר ראש העיר יונה יהב, בדברו על המתנגדים האירופים שבעקבות מבצע צוק איתן, דרשו לבטל את התחרות
אליפות העולם במפרשיות תתקיים בחיפה למרות הכול. צילום: צבי רוגר עיריית חיפה

היו הרבה התלבטויות והתנגדויות בדרך, אבל המנהלת העולמית של המפרשיות מדגם 470 אישרה סופית, ביום ראשון השבוע, כי אליפות העולם במפרשיות מדגם זה תתקיים במהלך חודש אוקטובר 2015 בחיפה.

האישור ניתן בישיבה מיוחדת של המנהלת שהתכנסה באוסטריה לאחר שמספר מדינות החברות במנהלת ביקשו למנוע את קיום האליפות בישראל על רקע האירועים הביטחוניים שהתרחשו בשנה האחרונה באזור.

מעיריית חיפה נמסר כי לאחר מבצע צוק איתן, התגברו הקולות באירופה על החרמת וביטול אליפות העולם בשיט 470 שהייתה אמורה להתקיים בחיפה. משלחת בראשות נינו שמואלי, שייצג את העירייה ואת ארגון השייט, נשלחה לווינה שבאוסטריה, בסוף השבוע האחרון בכדי למנוע את הביטול.

"זה רק הגיוני שלא ניתן לקולות קיצוניים מאירופה לנהל את העיר הכי שפויה במזה"ת" הבהיר ראש העיר יונה יהב "זה המקום היחידי בעולם בו מתקיים שלום מלא בין ערבים ויהודים כבר מעל למאה ועשר שנים ולא יטיפו לנו מוסר בנושא".

לתחרות חשיבות מיוחדת בשל היותה אליפות העולם האחרונה לפני אולימפיאדת 2016 שתתקיים בריו-דה ז'נירו. כך שבאליפות העולם בחיפה, ייקבעו השייטים שייצגו את מדינותיהם באולימפיאדה. באליפות ישתתפו כ – 500 סירות ובמסגרתה צפויים להגיע לחיפה מאות שייטים מאמנים ומלווים.

חיפה נבחרה לארח את התחרות הודות לניסיון שנצבר בעיר באירוחן של חמש תחרויות קודמות בעיר בין השנים 1988-2010, בזכות מתקן השיט האיכותי המוקם בימים אלה בחוף השקט ותנאי השיט האופטימאליים במפרץ חיפה : הוא המפרץ הטבעי היחיד בישראל ללא זרמים, בו מתקיימים תנאי ים ומשטר רוחות אידאליים לשייט בכל השנה. במפרץ זה מקימה חברת "יפה נוף" עבור עיריית חיפה את הקמת מרכז השייט החדש בעלות כוללת של כ – 2.5 מיליון שקלים.

אליפות העולם במפרשיות תתקיים בחיפה למרות הכול. צילום: צבי רוגר עיריית חיפה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות