fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיפה זוכרת

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה יצויינו בחיפה באירועים שונים, בינהם העצרת המרכזית שתכלול את המחזה 'תפילין', טקס התייחדות עם זכר הנספים, יוזמה בשם 'זיכרון במשרד' ונוספים
ניצולת שואה (צילום אילוסטרציה : יעל פזילביץ)
צילום אילוסטרציה (צילום: יעל פזילביץ)

עצרת הזיכרון המרכזית בחיפה, לציון יום השואה והגבורה תשע"ה, תתקיים בערב יום השואה, יום רביעי הקרוב, ה- 15.4.2015 בשעה 20:00 באודיטוריום שבמרכז הכרמל. העצרת, בניהולו המוזיקאלי של דורון צור, הופקה ע"י אגף התרבות בעיריית חיפה בשיתוף בית 'היינה', בית צ'רנה ו'בית יציב'. יכבדו את העצרת בנוכחותם מ"מ ראש העיר חדווה אלמוג, הרב דוד אבוחצירה בקריאת קדיש ותפילת אל מלא רחמים, את תפילת  יזכור ליום השואה ישא  מנכ"ל תיכון קריית חיים ד"ר דודי גושן.

בערב שתנחה מנהלת בית היינה שולה גילט 6 ניצולי שואה ידליקו משואות לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה. בטקס ישולבו סיפוריהם של מדליקי המשואות: ליפ מרדכי, משה זילברמן, רוזנגרטן ישראל, שולמית הרשקו, חנה ורמן ופנינה בייצ'ר. את מדליקי המשואות ילוו בני נוער מקריית חיים.

במרכז העצרת יועלה המחזה "תפילין" בבימויו של אריאל קוזלובסקי. המחזה מגולל את סיפור השתלשלותם של תפילין אותם מקבל גיבור המחזה חן מסבו. באמצעות התפילין שעברו מדור לדור ושרדו את השואה מביא המחזה את סיפור משפחתו של הנער החוגג בר מצווה.

ניצולת שואה (צילום אילוסטרציה : יעל פזילביץ)
צילום אילוסטרציה (צילום: יעל פזילביץ)

למחרת , ביום חמישי ה – 16.4.2015 בשעה 10:00, ביום הזיכרון עצמו יתקיים טקס ההתייחדות עם זכר הנספים בשואה 'לכל איש יש שם'. טקס ההתייחדות עם זכר הנספים בשואה, יתקיים תחת הכותרת "זיכרון בסלון". בטקס המופק ע"י אגף התרבות ישולבו סיפור יחייהם של ניצולי השואה: חנה מלכה, דב וקסלר, מלכה בקון ויהושוע ורשבסקי. עוד ישתתפו בטקס תלמידי מגמות התיאטרון של בתי הספר: עירוני ה', רעות וליאו באק. הציבור יוזמן לקרוא בשמות הנספים ולהתייחד עם זכרם.

אירוע מעניין נוסף הוא 'זיכרון במשרד' , מדובר ביוזמה של ניצולי שואה המבקשים לקיים מפגשים עם אישי ציבור, בני נוער ומובילי דעת קהל ולספר את סיפורם. במסגרת זו יתקיימו השבוע בעיריית חיפה שני מפגשים: מחר, שני, בשעה 09:30 מ"מ ראש העיר חדווה אלמוג תיפגש בלשכתה עם ניצולת השואה בלה צוקרמן. מחרתיים, שלישי, בשעה: 11:00, מנהל אגף התרבות, אורי בלום ייפגש במשרדו עם ניצול השואה  משה זילברמן.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות