fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"התרחבות בז"ן? לא כל עוד אני חיה"

גלית גפן, בת 30, ראש מגמה ירוקה באזור חיפה והקריות והסביבה, מרוצה ממאות האנשים שצעדו לפני כשבועיים בחיפה בצעדת אוויר נקי. עכשיו, במסגרת המאבק העיקש נגד הרחבת בז"ן, היא רוצה שהצעדה הבאה תתקיים בקרית חיים: "זה הארד קור, שם היה צריך מלכתחילה לערוך אותה, איפה שיש את הזיהום הקשה"
גלית גפן (צילום: רותם כבסה)
גלית גפן (צילום: רותם כבסה)

ביום ראשון לפני כשבועיים, נפגשה ראש מגמה ירוקה במטרופולין חיפה, גלית גפן, עם ליאורה עופר. גפן למעשה ארבה לעופר שהשיקה את המיזם החדש בתחום הקניונים בגרנד קניון, שבמסגרתו ייבנו 19 אולמות קולנוע. באירוע היו הרבה פלאשים וגם ראש עיריית חיפה יונה יהב. גפן, בת 30, שפועלת נגד זיהום אוויר באזור ונגד התוכנית להרחבת בתי הזיקוק פי שלושה, החליטה שהשקת המיזם היתה הזמן המתאים ביותר לעשות פרובוקציה למען המטרה, אולם ברגע אחרון חזרה בה.

גפן היא סטודנטית לגיאוגרפיה ותעודת הוראה במכללת אורנים, שם הקימה את תא מגמה ירוקה שלא פועל. זה מצחיק אותה, יותר נכון גורם לה לבכות, שדווקא באזור כמו טבעון שסובל מזיהום האוויר של התעשייה הפטרוכימית לא פועל כל תא פעילות ירוק. למרות שכל חייה התגוררה בנווה שאנן וחשה את זיהום האוויר, רק לפני כשנתיים הוציאה החוצה את מחאתה. עכשיו היא מבטיחה שהיא נשארת באזור ונלחמת על הזכות לאוויר נקי למרות שכל חבריה עזבו למרכז.

הסיפור המלא מחר ב: "הד הקריות"

גלית גפן (צילום: רותם כבסה)
גלית גפן (צילום: רותם כבסה)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות