fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התעוררות: יהב מכנס הערב ישיבה מיוחדת בנושא זיהום האוויר בחיפה

יונה יהב: "משאיות זבל יחסמו כניסה למפעלים מזהמים". איגוד ערים מפרץ חיפה ממשיך בשלו: "הנתונים של המשרד להגנת הסביבה אינם מדדים לאיכות האוויר ואינם משקפים את איכות האוויר בחיפה"
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)
 יונה יהב
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)

מועצת עיריית חיפה תקיים הערב (שני) בשעה 17:30 ישיבת מועצה דחופה שלא מן המניין בנושא נתוני איכות האוויר בחיפה. בישיבה אותה יזם ראש העיר יונה יהב ישתתף מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד לפלר ואנשי לאחר הצגת הנתונים יתקיים דיון פתוח ותובא להצבעה הצעת החלטה בנושא.

יהב, אמר לקראת הדיון כי המשרד להגנת הסביבה מספק לתקשורת נתונים אך אינו פועל כריבון האחראי על הנושא אלא כפשרן של הנתונים  ודורש כי המשרד להגנת הסביבה יציג רשימה מפורטת של הגורמים המזהמים ולצדה תכנית פעולה ממשלתית שתכלול בין היתר את החזרת ביקורות הפתע אותן קיים המשרד בעבר במפעלי התעשייה ואשר הופסקו בשנים 2011 ו 2013 .

יהב הוסיף כי כל הסקרים המתפרסמים בנושא זיהום אוויר מצביעים על ירידה משמעותית בכמות פליטות המזהמים וזאת, הודות לעבודה מאומצת של הארגונים הירוקים, עיריית חיפה ואגוד הערים להגנת הסביבה. עיריית חיפה תנקוט בכל דרך אפשרית להפסקת הפעילות של מפעל שימצא מזהם החל בשלילת רישיונות עסק ועד לחסימת הכבישים למפעלים המזהמים על ידי משאיות הזבל של עירית חיפה על מנת לפצות על הוואקום ואוזלת היד של הממשלה בכל הקשור לטיפול בנושא.

איגוד ערים: נתונים שקרים
מאיגוד ערים לאיכות סביבה במפרץ חיפה מסרו כי בישיבה  יופיע ד"ר עופר דרסלר מנכ"ל איגוד ערים אזור מפרץ כדי הסביר כי המדד שפרסם המשרד להגנת הסביבה, על פיה חיפה הינה העיר המזוהמת ביותר, איננו מדד של איכות האוויר ולעמוד על הטעות שבפרסום הנתונים.

הטעות העיקרית במדד זה נובעת מכך שכל מפעלי המפרץ נכללו תחת חיפה וכל חושבו כל הפליטות כנחלת העיר חיפה בלבד, כך שעל פי מדד זה, נשר טבעון והקריות הינם מהישובים בהם איכות האוויר הטובה בארץ בעוד שבפועל איכות האוויר בערים אלו דומה לאיכות האוויר בחיפה.

לפי מדד אחר שפרסם המשרד להגנת הסביבה אך לפני חצי שנה, איכות האוויר בחיפה הינה הטובה ביותר בארץ. לדברי ד"ר דרסלר, שני מדדים אלו אינם מדדים לאיכות האוויר ואינם משקפים את איכות האוויר בחיפה. את איכות האוויר ניתן להציג רק על ידיי מדידות בעיר ואין להסיק מנתוני הפליטות הישירות בארובות המפעלים. גם נתונים אלו מפורסמים על ידי  המשרד להגנת הסביבה והם מראים בבירור שבכל סוגי המזהמים המפורסמים, איכות האוויר בחיפה עולה על איכות האוויר בגוש דן, מרכז הארץ, ירושלים ובאר שבע. תמונה זו שבה על עצמה גם במזהמים נוספים אותם המשרד להגנת הסביבה לא פרסם.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות