fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השר פרץ: אסור שתמונות הפיצוץ מטקסס יופיעו גם בחיפה

בצל האסון שנגרם בפיצוץ מפעל בטקסס הסמוך לאזור מגורים, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, מתכוון לפעול בדחיפות לפינוי מיכל האמוניה. יונה יהב: "עד כאן"
האם הזיהום יצומצם? מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רותם כבסה)
האם הזיהום יצומצם? מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רותם כבסה)

"כל רגע שעובר ובו כמויות אמוניה אדירות מאוחסנות ליד הציבור הוא רגע מסוכן. יש לראות את הפיצוץ בטקסס כנורת אזהרה ולא להשלים עם המשך קיומו של המיכל במפרץ חיפה", כך אמר היום השר להגנת הסביבה אמיר פרץ, לאחר הטרגדיה שפרדה את טקסס.
פרץ שרק לאחרונה ביקר במיכל האמוניה השוכן בסמוך למרכז מסחרי ושכונות המגורים של הקריות. "שמעתי את ההסברים שמטרתם להרגיע, אבל אני מציע לא לעסוק בהסברה, אלא לעסוק בפינוי של המיכל מוקדם ככל האפשר. כל הגורמים המעורבים צריכים להבין כי הזמן קצר והמלאכה מרובה. שום סיבה אינה מצדיקה להמשיך מצב מסוכן זה והיום יותר מתמיד יש הזדמנות לבצע זאת בשל הגז הטבעי שזורם לישראל".

אמיר פרץ (צילום: אתר הכנסת)

המשרד להגנת הסביבה כבר הודיע לחברת חיפה כימיקלים כי עד שנת 2017 תופסק פעילות המפעל, או עד להקמת מפעל לייצור אמוניה בדרום הארץ, המוקדם מביניהם. איתור השטח והקצאתו ליזם שיקים את המפעל נמצא באחריות משרד הכלכלה והמסחר. השר פרץ הדגיש כי כיוון שרוב צרכני האמוניה נמצאים בדרום הארץ, הקמת המפעל בדרום תאפשר להפחית באופן משמעותי את תנועת המשאיות המובילות חומר מסוכן זה ובכך למזער עוד יותר את הסיכון הנשקף לאוכלוסיה.

בעקבות פניה של המשרד להגנת הסביבה, ביום ראשון הקרוב יתקיים במשרד רוה"מ דיון בנושא פינוי המיכל והקמת המפעל החדש. את הדיון ינהל האלוף (במיל') יעקב עמידרור, ראש המטה לביטחון לאומי, וישתתפו בו מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, עו"ד אלונה שפר קארו, נציגי משרד האוצר ונציגי משרד הכלכלה והמסחר.

"מה עוד נדרש כדי לסלק את מתקן האמוניה ?
ראש עיריית חיפה יונה יהב וסיף: "האסון שאירע בטקסס המחיש לצערי את צדקת המאבק הבלתי מתפשר אותו אנו מובילים לסילוק מיכל האמוניה מלב מפרץ חיפה – מה עוד נדרש כדי להמחיש את הסכנה? תושבי חיפה לא זקוקים ל"המחשה" על מנת ללמוד על פוטנציאל האסון. ממשלת ישראל ומערכת המשפט מסרבות "להוריד" אותנו מחבית חומר הנפץ עליה אנו יושבים. אסור לנו להשלים יותר עם מצב בו פצצה מתקתקת ממוקמת בלב מטרופולין בו חיים למעלה מחצי מיליון איש במעגל הפגיעה הראשון. בכל רגע נתון יכול להיווצר אסון שממדיו בכלל לא מוכרים לנו כאן".

מעמותת צלול נמסר בתגובה: "הפיצוץ במפעל הדשנים בטקסס הוא תזכורת מפחידה לאסון שעלול להתרחש כתוצאה מפיצוץ שבו מעורב גז אמוניה בקרבת אוכלוסיה. מיכל האמוניה במפעל בטקסס הכיל כמה אלפים בודדים של אמוניה לייצור דשנים; לעומת זאת, מיכל האמוניה במפרץ חיפה מכיל 12 אלף טונות אמוניה – גז נפיץ שמעצים כל תקלה ופיצוץ".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות