fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלחמה על המים

אגודות המים של קרית חיים וקרית שמואל חוברות יחדיו ויוצאות למאבק משותף נגד הדרישה של ראש עיריית חיפה יונה יהב להעביר לידיו את נכסיהן, המוערכים בעשרות מיליוני שקלים ואת הטיפול במים לתאגיד מי כרמל. יהב בתגובה: "אין לנו כל כוונה לגעת בנכסי הנדל"ן שהצטברו במהלך השנים. אנו רק רוצים לאחד את נושא המים"
ראש עיריית חיפה יונה יהב
ראש עיריית חיפה יונה יהב (צילום צבי רוגר, עיריית חיפה)
ראש עיריית חיפה יונה יהב
ראש עיריית חיפה יונה יהב (צילום צבי רוגר, עיריית חיפה)

לפני מספר שבועות שלחו ראש עיריית חיפה יונה יהב ומנכ"ל מי כרמל נור אלדן מכתב לשר הפנים, ליועץ המשפטי לממשלה וליו"ר הרשות הממשלתית למים ולביוב, שבו הם מבקשים להעביר את סמכויות אגודות המים בקרית חיים ובקרית שמואל ואת נכסיהן לידי עיריית חיפה.

"זה שנים רבות שפעולתן של האגודות בתחום אספקת המים מביאה לבעיות שונות, ובראשן פגיעה חריפה בשוויון שבין תושבי העיר חיפה וחתירה תחת עקרונות היסוד שניצבו בלב הרפורמה שחולל המחוקק בשנים האחרונות במשק המים והביוב העירוני", נכתב. בהמשך מתבקשים הנמענים לפעול להעביר את שירותי אספקת המים בקרית חיים וקרית שמואל מאגודות המים לעירייה ולתאגיד מי כרמל.

בנוסף, מבקשים הכותבים משר הפנים להפעיל את סמכויות להקניית נכסיהן הציבוריים של האגודות לטובת עיריית חיפה. מכתב זה בא כהמשך לישיר למאבק שניהל תאגיד המים מי כרמל בשנה וחצי האחרונות נגד אגודת המים בקרית חיים, מאבק שהסתיים בינואר האחרון בניצחונה של האגודה המשותפת.

"יהב ואלדן מבקשים לספח את אגודת המים קרית חיים לתאגיד מי כרמל, ובכך לחסל את קיומה העצמאי", אמר השבוע היו"ר הממונה על אגודת קרית חיים עו"ד אביתר גושן, "בנוסף, הם מבקשים להעביר את כל נכסי אגודת קרית חיים ארלוזורוב לעירייה, לרבות נכסי המים הכוללים את בארות המים והתשתית וגם הנכסים האחרים, הכוללים מבנים. קיבלנו את הפנייה בהפתעה גמורה ואנו מתכוונים להיאבק בה, כי היא משוללת כל בסיס ונעשתה מטעמים פסולים, מה גם שהנימוקים בה שגויים.

"הדרישה לחסל את מפעל המים, עומדת בניגוד לכל קריטריון, מאחר שמפעל המים בקרית חיים מתפקד בסטנדרטים מקצועיים, מעל ומעבר, כשהנהנים העיקריים הם תושבי קרית חיים", אמר עו"ד גושן, "כל התשתיות מוחלפות בשנים האחרונות, אנו עומדים בסטנדרט החלפת מדי המיל מדי חמש שנים. בנוסף, אחוז הפחת הממוצע הארצי לאובדן המים במערכת עומד מעל 10 אחוזים, בעוד שבקרית חיים עומד הפחת על 2.23 אחוזים. אין עוד מפעל מים עם נתון כזה ברחבי הארץ וזה נובע מתחזוקת הקווים. בנוסף, הצוות מכיר את כל התושבים, שמרגישים בבית, יש מענה טלפוני כל הזמן, טיפול יעיל בכל נזילה".

לאגודה השיתופית קרית חיים נכסים רבים הכוללים גם מבנים, שרכשה במהלך 80 שנות קיומה, ביניהם גם מבנה הוועד, בית בוסל, מבנה מסעדת שארלוט באח"י אילת ומבנים נוספים. בסך הכל יש לאגודה 41 נכסי נדל"ן, 14 בארות מים ותשתית של צינורות מים בכל הקריה.

"מדובר בנכסים ששייכים לתושבי קרית חיים ואין כל סיבה לקחת מהם. לא יעלה על הדעת שהעירייה תשלח את ידיה לנכסי התושבים. מדובר בנכסים ששווים מיליוני שקלים. אנו מתכוננים להילחם ביוזמה הזו בכל הכוח, ובטוחים שהתושבים ייתנו לנו גב, כי זו המלחמה שלהם".

חבר ההנהלה איציק פיטרמן אמר השבוע שמדובר בדרישה לא הגיונית. "קם אדם יום אחד בהיר ומחליט שהבארות, הנכסים וכל מה שיש לאגודה שייכים לאמא חיפה. אני בהחלט חושב שזו עזות מצח, כי אנחנו לא עצמאיים, אחרי שאבותינו החליטו להעביר את כל אזור התעשייה לחיפה, במקום לחבק ולשתף פעולה עם האגודה, יהב רוצה לסכסך ולפלג.

יונה יהב מסר בתגובה: "מדובר בקרית חיים וקרית שמואל, שם יש אגודות שעוסקות במים, דבר הנוגד את חוק תאגידי המים, שנועד לאחד את הטיפול במים בתוך הערים. לא יכול להיות שבכל שכונה הטיפול במים יהיה שונה. העובדה שתאגיד המים הוא גוף גדול וחזק מאפשרת פעילויות בהיקפים יותר גדולים בשתי השכונות. אין לנו כל כוונה לגעת בנכסי הנדל"ן שהצטברו במהלך השנים, שהנכסים האלו יישארו אצלם ושיעשו איתם מה שהם רוצים. אנחנו רוצים נטו לטפל במים".

הסיפור המלא יתפרסם מחר "בהד הקריות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות