fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרישה לפנות את בתי הספר דגניה ורגבים בקרית חיים

חברי מועצת העיר חיפה, מוטי בליצבלאו ושמואל גלבהרט שלחו מכתב לראש הממשלה, השר לאיכות הסביבה ושר החינוך בדרישה לפנות בדחיפות את מוסדות החינוך בקרית חיים החשופים לפליטות מסרטנות
בית ספר דגניה (צילום: הילה מלמד)

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה שמואל גלבהרט ויו"ר תנועת "בעד קרית חיים שלנו" מוטי בליצבלאו, שלחו בתחילת השבוע מכתב בדרישה לפנות את בתי הספר היסודיים דגניה ורגבים בקרית חיים. לטענתם, בתי הספר חשופים לחומרים מסרטנים הנפלטים מחוות מיכלי הדלק של תש"ן בקרית חיים.

בית ספר דגניה (צילום: הילה מלמד)

"דוח עדכני מטעם המשרד להגנת הסביבה, מצביע על חשיפת ילדי שני המוסדות, לפליטות בריכוזים החורגים משמעותית מערכי היעד המוגדרים בחוק אויר נקי, ובמיוחד לפורמלדהיד, חומר מסרטן בוודאות, בריכוז החורג עד פי 40 מערכי הסביבה המוגדרים בחוק הנ"ל", כתבו השניים במכתב. בהמשך, פירטו כי במדידות שבוצעו בין השנים 2007 – 2012, נמצאו ערכים גבוהים פי כמה מערך היעד המוגדר לחומר זה בחוק.

בליצבלאו וגלבהרט הסתמכו על פסיקת בג"צ, בעניין בית ספר יסודי בירושלים, בו נקבע פה אחד, כי על עיריית ירושלים לפנות לאלתר את בית הספר מיושביו. בפסיקתם קבעו השופטים בין השאר כי בשל מיקומו של בית הספר לאזור תעשייתי, לא ניתן להתעלם מהסכנה לבריאות התלמידים ובתנאים אלה לא ניתן לקיים לימודים.

במכתב צוינה התכנית להעתקת מיכלי הדלק מקרית חיים לאזור הממוקם מזרחית לבתי הזיקוק, אולם הודגש כי מועד יישום התכנית אינו נראה באופק ובכל מקרה מדובר בשנים ארוכות, ללא תאריך יעד מחייב.

"בנסיבות אלו, ובהינתן העדיפות העליונה לשלום הילדים ובריאותם, לא נותר אלא ליישם את הפתרון המעשי היחידי: לפנות מיד את שני המוסדות, ולהעביר את ילדיהם למבנים חלופיים", כתבו במכתב, שהעתקים מהמכתב נשלחו לראש עיריית חיפה יונה יהב, למחזיק תיק החינוך בעירית חיפה ודירקטור בתש"ן ישראל סביון, מנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ ולרופא המחוזי פרופ' שמואל רישפון.

ד"ר דרסלר כתב לשניים כי המשרד להגנת הסביבה פירסם את הבדיקות כבר לפני חודשיים. " מבדיקת הממצאים עולה כי חלו טעויות במדידה, העברנו את המדידות שערכנו למשרד להגנת הסביבה. ולאחר בדיקה חוזרת הודיעו לנו  מהמשרד כי אכן נפלו טעויות אצל החברה שנשכרה לבצע את הטעויות. בבדיקה חוזרת לא התגלו כל חריגות ברמות הפורמלדהיד".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות