fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגנים המדעיים בקרית חיים יופעל צהרון עד השעה 17:00

לאור הגידול במספר הנרשמים לגנים הייחודיים, שנחנכו בשנה שעברה, החליטה העירייה לסייע להורים עובדים ולהרחיב את שעות הפעילות
תפישה ומודל ייחודיים. הגנים המדעיים (צילום: עיריית חיפה)
תפישה ומודל ייחודיים. הגנים המדעיים (צילום: עיריית חיפה)

 

עיריית חיפה תפעיל, החל משנת הלימודים הקרובה, צהרון בגנים המדעיים בקרית חיים מערבית. זאת לאור הביקוש ההולך וגדל בהרשמה.

בתחילת שנת הלימודים שעברה חנכה העירייה אשכול גנים מדעיים ייחודי בקרית חיים בהשקעה של יותר מ~5 מיליון שקלים בהקמתם וברכישת ציוד מתקדם. בשנת הלימודים הראשונה נפתחה ההרשמה רק לילדי קרית חיים מערבית. השנה הוחלט להרחיב את ההרשמה גם לילדי קרית חיים מזרחית וקרית שמואל, מה שהביא להרשמה של לא פחות מ~75 ילדים בגילאי 4_3.

תפישה ומודל ייחודיים. הגנים המדעיים (צילום: עיריית חיפה)
תפישה ומודל ייחודיים. הגנים המדעיים (צילום: עיריית חיפה)

הגנים המדעיים הם גולת הכותרת של תוכנית ייחודית של חוקרים צעירים לקידום לימודי המדע כבר בגילאי הגן, במטרה לטפח דור של ילדים סקרנים, חוקרים וממציאים. התפישה הייחודית של הגנים הביאה אליהם משלחות מהארץ ומחו"ל להתרשם מקרוב מהמודל הייחודי.

במרכז הגנים הוקמה מעבדת חקר מתקדמת, שבה מבצעים הילדים ניסויים, עורכים תצפיות פיזיקאליות וחוקרים אותן. הגנים צוידו באביזרי לימוד מתקדמים, מתקני מחקר וגינה לימודית משוכללים. במרכז האשכול הוקמו שלוש חצרות ייחודיות: חצר סנסו~מוטורית לשיפור היכולות המוטוריות של הילדים באמצעות מגוון מתקני גלישה, טיפוס, זחילה וויסות; חצר קיימות, בה עוסקים הילדים בנושאי איכות סביבה, מחזור וחקלאות אורגנית, וחצר חול להתנסות בתחומי התכנון והבנייה תוך לימוד נושאים הקשורים לתחום כמו הערכת כמויות, ביצוע מדידות וכו'.

בעקבות פניות מצד הורים, הוחלט בעיריית חיפה להרחיב את הפעילות באשכול הגנים ולהעניק לילדי הגן מסגרת חינוכית משלימה עד השעה 17:00. הילדים ימשיכו את פעילותם בצהרון על פי תוכנית חינוכית של העירייה והיא תכלול מפגשי העשרה המותאמים לגילם. לילדים תוגש ארוחת צהריים חמה.

ראשת מינהל החת"ר אילנה טרוק מסרה: "המטרה שלנו היא לסייע להורים לנהל שגרת חיים רגילה מתוך ידיעה שבזמן שהם עובדים ילדיהם נמצאים במערכת חינוכית תומכת".

ראש העיריה יונה יהב: "עתידה של המדינה תלוי במצוינות, ומצוינות בונים בגיל הרך. החלטנו לפתוח השנה את הצהרון כמענה עבור הורים עובדים. בכך אנחנו מעניקים לילדים את המעטפת החינוכית והערכית הטובה ביותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות